Gå til innhold

Hvordan kjøpe 8 x Windows 7 Pro fullversjon for 120 kroner? (slutt)

myhken

MSDNAA tilgang?  

165 stemmer

1. 1. Har du fått tilgang til MSDNAA via dette tilbudet og fått nøkkel til Windows 7?

• JA
      139
    • NEI
      16
    • Meldte meg aldri på
      10
    • Meldte meg på IEEE.org
      0
  2. 2. Dette er umoralsk, og de som benytter seg av dette kan kalles pirater!!

• JA
      14
    • Nei
      73
    • Man bryter ikke loven, men er på kanten moralsk
      63
  3. 3. Hvor lenge tror du alle kan melde seg på ACM, før de stenger for alle "ikke studenter"?

• Ut september
      35
    • Oktober
      7
    • November
      3
    • De kommer aldri til å stenge for ikke studenter...
      28
    • Løpet er kjørt - tilbudet er over for denne gang...
      29

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror denne tråden bør slettes nå, da dette er oppskrift på hvordan svindle til seg Windows 7 lisenser.

Det er en tråd for hvordan studenter kan helt lovlig kjøpe 8 Windows 7 lisenser for 120 kroner. Om noen andre velger å benytte seg av tilbudet, så kan vi jo ikke hindre dette.

Redd for å miste lisensene dine nå da?

Husk at det er flere STORE tråder i USA om dette, så tror ikke diskusjon.no utgjør noen fare.

post-46264-1252939575_thumb.jpg

Hadde det bare vært så billig å kjøpe en slik handleliste hver dag, så hadde vel hele verden brukt Windows :thumbup:

Lenke til kommentar
Alle lisensene kan brukes omhverandre. Så ønsker du kun 8 installasjoner med engelsk utgave av Windows 7 64bit, ja da har dere 8 lisenser til det.

Alle lisensene funker om du bytter språk også, og jeg har aktivert dem også etter at jeg har byttet språk til norsk uten problem.

For alle som ønsker å bytte språk til Norsk på sin Windows 7 pro utgave:

http://samfunn.myhken.com/?p=447

Der står oppskriften, og jeg har også laget en liten kjekk .bat fil som hjelper deg.

Igjen takker for mange hyggelige meldinger nå som det gikk bra. Ser at noen lurer på om det er for sent å melde seg på....ingen tinger overrasker meg mer når det gjelder ACM, så igjen, har du råd til å tape 120 kroner, så meld deg på og håp på det beste. Neste MSDNAA kjøring er på fredagen.

Hei!

Fint at du har laget en oppskrift for hvordan vi kan bytte språk, men jeg har likevel ikke helt klart for meg hva jeg skal gjøre.

Noen spørsmål:

Hva er en .bat-fil og hvordan fungerer den?

Det står at vi skal kjøre cmd osv. og så står det hva vi skal skrive inn. Kanskje du kunne ha skrevet det vi skal skrive inn i anførselstegn slik at det ikke er tvil? ;)

Språkpakken inneholder jo mange språk. Er det sånn og forstå at "nb-no" er en av mange mapper? Skal vi bare "plukke den ut" og legge den på C:\? Eller skal vi lagre der når vi laster ned?

Jeg sier det igjen: jeg er ingen ekspert på dette her. Dette er kanskje dumme spørsmål, men jeg vil bare være helt sikker på at jeg gjør alt rett. ;)

Endret av 1-2-3
Lenke til kommentar

1-2-3: En .bat fil er en fil som gjør jobben for deg, om du har kopiert ut nb-no mappen fra språk DVD platen du får på MSDNAA ja.

Og du har helt rett at på den DVD platen ligger alle språkene, og så kopierer du ut det språket du ønsker på c: og så legger du .bat filen på c:\ og kjører den som administrator.

Så må du til slutt inn i registret og slette engelsk språk derfra.

Er du veldig usikker, la noen som har litt greie på gjøre det for deg, for å endre inne i registret om du ikke vet hva du driver med er skummelt.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar

Ok, bare for å stille et oppklarende spørsmål her som jeg ser at mange lurer på.

Om man laster ned f.eks English x64 og x86, kan man da bruke alle de 8 lisensene om hverandre? Altså, og bruke en chinese x64 lisens på engelsk x86?

Og jeg tror at jeg har x86 vista as we speek, men er ikke helt sikker. Om jeg har 4 gb ram, er x86 det beste da? Er x86 64 biters?

Edit: Det første spørsmålet i fet skrift, kan ses bort i fra. Svaret står ovenfor. Brukte litt vel lang tid på å poste, gitt.

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Ok, bare for å stille et oppklarende spørsmål her som jeg ser at mange lurer på.

Om man laster ned f.eks English x64 og x86, kan man da bruke alle de 8 lisensene om hverandre? Altså, og bruke en chinese x64 lisens på engelsk x86?

Og jeg tror at jeg har x86 vista as we speek, men er ikke helt sikker. Om jeg har 4 gb ram, er x86 det beste da? Er x86 64 biters?

Hadde du giddet å se på forrige side så svarte jeg der. JA du kan bruke alle 8 lisensene på akkurat den utgaven du ønsker. Ellers 4 på 32bit og 4 på 64bit etc. De funker omhverandre. Enkelt og greit.

Med 4 GB ram er 64bit versjonen noe for deg, om ikke får du ikke utnyttet all RAMen din.

Lenke til kommentar
Hmmm, kan kanskje lønne seg å laste ned litt kvikt da, og ikke vente lenge.

Eller er det sånn at når vi først har fått lisensnumre, så vil de virke uansett?

T

Så lenge du har fått lisensene er du safe, da har du også tilgang på download linken. Får du ikke lisens (aka de er tomme) så får du heller ikke download linken....

Lenke til kommentar
1-2-3: En .bat fil er en fil som gjør jobben for deg, om du har kopiert ut nb-no mappen fra språk DVD platen du får på MSDNAA ja.

Og du har helt rett at på den DVD platen ligger alle språkene, og så kopierer du ut det språket du ønsker på c: og så legger du .bat filen på c:\ og kjører den som administrator.

Så må du til slutt inn i registret og slette engelsk språk derfra.

Er du veldig usikker, la noen som har litt greie på gjøre det for deg, for å endre inne i registret om du ikke vet hva du driver med er skummelt.

Edit: Ops, liten glipp. Innlegget mitt (som myhken2 har sitert under) var ufullstendig. Her er hele lista med spørsmål:

Okay. Så jeg:

1. Installerer Windows 7.

2. Laster ned Language Pack.

3. Finner "nb-no" og legger den på C:\

4. Laster ned .bat-filen og lagrer den på C:\

5. Kjører .bat-filen som administrator. Og da går alt av seg selv da eller??

6. Etter den prosessen (jeg antar at det blir en eller annen form for prosess som må fullføres?) så går jeg inn i registeret og sletter "en-us." Skal jeg da slette hele mappen "en-us," eller den filen som heter det samme som ligger i den mappen?

Endret av 1-2-3
Lenke til kommentar
Okay. Så jeg:

1. Installerer Windows 7.

2. Laster ned Language Pack.

3. Velger "nb-no" og legger den på c:\.

4. Laster ned .bat-filen og legger den på c:\.

5. Kjører .bat-filen som administrator. Og da går alt av seg selv??

6. Og når den prosessen er ferdig (jeg antar at det blir en eller annen prosess som må fullføres)

Bare at du må inn i registret og fjerne engelsk som språk der....se guiden. Det er det eneste jeg ikke kan lage ferdig for deg.

Kanskje noen andre med bedre kunnskaper enn meg greier å lage en fil som sletter en ting i registret.

Lenke til kommentar
Tror denne tråden bør slettes nå, da dette er oppskrift på hvordan svindle til seg Windows 7 lisenser.

Det er en tråd for hvordan studenter kan helt lovlig kjøpe 8 Windows 7 lisenser for 120 kroner. Om noen andre velger å benytte seg av tilbudet, så kan vi jo ikke hindre dette.

Redd for å miste lisensene dine nå da?

Husk at det er flere STORE tråder i USA om dette, så tror ikke diskusjon.no utgjør noen fare.

Redd for å miste lisensene? hvem sier at jeg ikke er student?

Lenke til kommentar
Ops, liten glipp. Innlegget mitt over er ufullstendig. Her er hele lista med spørsmål:

Okay. Så jeg:

1. Installerer Windows 7. JA

2. Laster ned Language Pack. JA, hele DVD platen f.eks fra MSDNAA eller enkelt filen som jeg linker til. Ikke bruk direkte linken fra MS.

3. Finner "nb-no" og legger den på C:\ JA

4. Laster ned .bat-filen og lagrer den på C:\ JA, husk at det da skal være en mappe på c: som heter nb-NO

5. Kjører .bat-filen som administrator. Og da går alt av seg selv da eller?? JA, kan ta litt tid, kommer an på pcen din.

6. Etter den prosessen (jeg antar at det blir en eller annen form for prosess som må fullføres?) så går jeg inn i registeret og sletter "en-us." Skal jeg da slette hele mappen "en-us," eller den filen som heter det samme som ligger i den mappen? Du sletter hele "strengen" en-us, kan sammenlignes med en mappe ja. Prosessen er ferdig når .bat filen forsvinner av seg selv. Om ikke nb-no står inne i registret, må du kjøre .bat filen en gang til, se om det står suksess etter hvert punkt den gjør.

Lenke til kommentar
Bare sånn litt off-topic.. lastet ned både 32 og 64 bit versjon av win7. Hvilken bør jeg velge? Har win7 rc 32 bit nå...

Det kommer helt an på hva slags cpu du har, og hvor mye minne du har på maskinen.

Har du 64bit cpu og en 2-4Gb minne så kan du installere 64bit windows.

Kan vel til nød gjøre det med 1Gb også, men anbefales å ha mellom 2-4Gb på x64.

Endret av minibig
Lenke til kommentar
Bare sånn litt off-topic.. lastet ned både 32 og 64 bit versjon av win7. Hvilken bør jeg velge? Har win7 rc 32 bit nå...

Det kommer helt an på hva slags cpu du har, og hvor mye minne du har på maskinen.

Har du 64bit cpu og en 2-4Gb minne så kan du installere 64bit windows.

Ok.. har intel core 2 T7200 2ghz , 3 gig ram.. vil det si at jeg kan bruke 64 bit?

Endret av Zungam
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...