Gå til innhold

Hvordan kjøpe 8 x Windows 7 Pro fullversjon for 120 kroner? (slutt)


myhken

MSDNAA tilgang?  

165 stemmer

  1. 1. Har du fått tilgang til MSDNAA via dette tilbudet og fått nøkkel til Windows 7?

    • JA
      139
    • NEI
      16
    • Meldte meg aldri på
      10
    • Meldte meg på IEEE.org
      0
  2. 2. Dette er umoralsk, og de som benytter seg av dette kan kalles pirater!!

    • JA
      14
    • Nei
      73
    • Man bryter ikke loven, men er på kanten moralsk
      63
  3. 3. Hvor lenge tror du alle kan melde seg på ACM, før de stenger for alle "ikke studenter"?

    • Ut september
      35
    • Oktober
      7
    • November
      3
    • De kommer aldri til å stenge for ikke studenter...
      28
    • Løpet er kjørt - tilbudet er over for denne gang...
      29


Anbefalte innlegg

Fikk svar fra ACM i dag og de takket for ærligheten. De forteller videre at de har oppdaget at en god del av kundene i det siste ikke var studenter. (om folk har vært ærlige, eller om ACM har sjekket, sier de ingen ting om).

Videre skriver de at MSDNAA kontoen min på sikt vil bli stengt, men at jeg beholder ACM meldemsskapet og alle andre fordeler det gir, med unntak av MSDNAA.

 

De sier ingen ting om hva som skjer med lisensene som jeg har fått, eller om jeg skal stoppe å bruke programvaren. Dette var spesifikke spørsmål jeg spurte om.

 

Slik jeg tolker dette, så mister jeg altså MSDNAA tilgangen en gang (har jo opta out selv, så kan være det de snakker om) og jeg beholder nok muligheten til å bruke det jeg har lastet ned samt de lisensene jeg har fått til nå, men får ikke muligheten til å skaffe nye lisenser eller ny programvare.

 

Tror nok dette blir trenden fremover, siden ACM trolig har gått på en smell, og MSDNAA ikke kan sperre alle kontoen opprettet i det siste, og siden ACM ikke kan sjekke ALLE kontoene, så har de nok gått med på en kompromiss der de sjekker nye medlemmer mer nøye, og så "glemmer" de alle de som har meldt seg på siden 20.august.

Godt å høre at du ikke får en finfin regning i posten da! Men hvordan tror du vi andre skal forholde oss til dette nå? Burde vi holde oss inne og satse på at det går tror du? Selv om ACM sjekker nye medlemmer nøyere, så har de vel fortsatt ikke mulighet til å sjekke det "nøye nok"? Problemet er vel det at enten må de sjekke opp HVERT medlem nøye, og forsirke seg om at medlemmet ER student lovlig, ellers vil de uansett ikke klare å sperre ute de uærlige brukerene. Så lenge noen uærlige brukere kommer gjennom vil det bare komme flere uærlige brukere!

 

Er håpet ute for oss som optet inn 8 sept og tidligere, men akkuratt ikke rakk toget tror du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om det er tilfelle at du får beholde keysa, skal jeg jammen meg sende mail og kreve det samme! :-P

 

Får referere til deg da som et eksempel.

 

Vet jo ikke om jeg får beholde lisensene eller om de blir svartelistet, det vil jo bare tiden vise.

Og tror ikke at det hjelper å sende en mail med referanse til meg....hva tror du skjer om de får 100 mailer med referanse til meg og krav om å beholde lisensene? Da får vi 100 kontoer som mister tilgangen, inkludert meg.

 

Merkoen: Uansett må du jo vente å se om det skjer noe med kontoen din da...har du oppdatert den med den infoen de har spurt om?

Hvis ja, så har du fortsatt tilgang til MSDNAA kontoen din, og så lenge du har det, er det jo ingen fare. Den dagen du mister den tilgangen, før det har gått 12 måneder, da må du begynne å bli bekymret. Men da har du nok fått en mail eller to også fra ACM.

Lenke til kommentar
Er håpet ute for oss som optet inn 8 sept og tidligere, men akkuratt ikke rakk toget tror du?

 

Absolutt ikke, tror dere har en god sjanse så lenge dere har oppdatert infoen med studentveileder og studentnummer.

 

Men ingen vet jo om ACM nå sjekker opp hver student, eller tar stikkprøver etc.

Sjekker de opp hver student, så går det vel dårlig for de som ikke er studenter, eller de som har brukt tulleinfo når de meldte seg på.

Tar de stikkprøver kommer vel de fleste unna, og får sin MSDNAA tilgang.

Lenke til kommentar

Sendte også en epost til acm og forklarte at jeg ikke er en student sånn direkte men leser opp som privatist. Så får se hva de skriver tilbake. orker ikke jukse med fiktive faculty advisors og studentnummer. har inne en forhåndsbestilling fra amazon på ultimat full versjon for 139£ liggende enda. Så spiller ikke non rolle om de fjerner tilgangen til lisensene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Vet ikke hvor gamle dere er jeg altså (men jeg lurer litt). Hva har dere gjort galt i denne saken? Dere har betalt 120 kr for å registrere på ei nettside, og det er ikke slik at dere har stjålet den samme summen. Og det er absolutt ikke ulovlig å reggge seg på siden heller.

 

Og det er jp åpenbart at ACM har "drite på draget" her, ved gi tilgang til monopolisten M$ sine produkter for en liten sum, og grunnen til at ACM nå har panikk er at de har fått en smekk over fingrene av M$.

 

Så hva er dere redde for?

 

En rettssak? :p

 

Skal like å se den ja. Hva skal tiltalen være? At du betalte 120 kr for å registrere deg på ei nettside? At du sa at du var student, men ikke var det? Det er jo ikke straffbart å lyve.

 

Det verste som kan skje er at man ikke får tilgang, eller mister tilgang til MSDNAA. :)

 

Det er på tide at dere lander litt nå. :)

Lenke til kommentar
Vet ikke hvor gamle dere er jeg altså (men jeg lurer litt). Hva har dere gjort galt i denne saken? Dere har betalt 120 kr for å registrere på ei nettside, og det er ikke slik at dere har stjålet den samme summen. Og det er absolutt ikke ulovlig å reggge seg på siden heller.

 

Og det er jp åpenbart at ACM har "drite på draget" her, ved gi tilgang til monopolisten M$ sine produkter for en liten sum, og grunnen til at ACM nå har panikk er at de har fått en smekk over fingrene av M$.

 

Så hva er dere redde for?

 

En rettssak? :p

 

Skal like å se den ja. Hva skal tiltalen være? At du betalte 120 kr for å registrere deg på ei nettside? At du sa at du var student, men ikke var det? Det er jo ikke straffbart å lyve.

 

Det verste som kan skje er at man ikke får tilgang, eller mister tilgang til MSDNAA. :)

 

Det er på tide at dere lander litt nå. :)

 

 

 

Nei nå må du gi deg, det er ikke straffbart å lyve? Om man lyve å oppgir falske personopplysninger så er det Dokument forfalsking og det er meget ulovlig.

 

Men personlig tror jeg ikkke at det kommer til å skje så mye med de som har oppgitt falske opplysninger, tviler på at Amerikansk lov gjelder i internett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Og oppgi at man er student, når man ikke er det. Er ikke det samme som å gi falske personopplysninger. Det blir på det samme nivået som om at jeg oppgir at jeg har en jobb, når jeg ikke har noen jobb. :) Og en ting til, dette er så langt unna dokumentforfalskning som man kan komme!

Lenke til kommentar
Jepp, skal vente ut uka så se.

 

Har Opta in etc. men har ikke fått min MSDN AA bruker.

 

Da blir det jo i alle fall vanskelig å sende en mail å referere til meg, for forskjellen er jo at jeg faktisk har fått min MSDNAA tilgang da, og lastet ned programvaren og fått lisensene...

Så hva skal du beholde? Når du ikke har fått noe enda?

Lenke til kommentar
Og oppgi at man er student, når man ikke er det. Er ikke det samme som å gi falske personopplysninger. Det blir på det samme nivået som om at jeg oppgir at jeg har en jobb, når jeg ikke har noen jobb. :) Og en ting til, dette er så langt unna dokumentforfalskning som man kan komme!

Word.

 

Man kan også "bli student over nett" også. altså lære mye div. online etc.

 

Så for alt de vet er jeg en 'hjemme student' :p

Lenke til kommentar
Så hva er dere redde for?

 

En rettssak? :p

 

Skal like å se den ja. Hva skal tiltalen være? At du betalte 120 kr for å registrere deg på ei nettside? At du sa at du var student, men ikke var det? Det er jo ikke straffbart å lyve.

 

Det verste som kan skje er at man ikke får tilgang, eller mister tilgang til MSDNAA. :)

 

Det er på tide at dere lander litt nå. :)

 

Jeg er ikke redd for noe, men har sendt en mail på en av brukerne mine for å se hva som ville skje. Tenkte det var greit å kunne dele litt info om hva ACM sier når de VET at en konto ikke er ekte (eller at jeg er student da).

Men skjønner jo at det blir feil uansett hva jeg deler av info...

 

Jeg anbefaler vel alle bare å ikke gjøre noe, håpe ikke du er en av de som de tar stikkprøve av, og så er jeg nesten 100% sikker på at alle som registrerte seg før 8-9 september får sin tilgang og får beholde kontoene, mens de nyeste som meldte seg på er jeg mer usikker på.

 

Det kommer ikke til å skje så mye annet enn at man mister tilgangen på MSDNAA, ACM medlemsskapet beholder du jo uansett. Så ingen saksmål, erstatningskrav etc. Men det var jo greit å få noe info fra dem...for hadde de sagt til meg at forbanna kødd som har jugd, vi skal kreve skjorta av deg, og du må slutte å bruke lisensene og programvaren øyeblikkelig, så hadde vi hatt en pekepinne på hva som vil skje fremover.

Lenke til kommentar
Joda... Nå har jeg fått opt-in knapp :)

 

 

Er ikke det som er problemet, alle som registrer nye opplysninger får opt inn

 

Det blir spennende å se i morgen. I løpet av ettermiddagen/kvelden norsk tid burde det være en MSDNAA kjøring. Om de ikke har utsatt det hele til etter 25.september da.

Har fortsatt test brukeren min som jeg meldte inn 8.september...så får den tilgang så bør andre få tilgang.

Lenke til kommentar
Joda... Nå har jeg fått opt-in knapp :)

 

 

Er ikke det som er problemet, alle som registrer nye opplysninger får opt inn

 

Det blir spennende å se i morgen. I løpet av ettermiddagen/kvelden norsk tid burde det være en MSDNAA kjøring. Om de ikke har utsatt det hele til etter 25.september da.

Har fortsatt test brukeren min som jeg meldte inn 8.september...så får den tilgang så bør andre få tilgang.

 

Er bare å vente og se hva som dukker opp i E-posten.

"optet" inn den 9. Og har fått samme melding som mange andre her inne om svar innen 48 timer!

Om dette går igjennom så tar jeg det som en kjempebonus om ikke så brukte jeg og sikkert mange med meg atskillig mer penger i helgen på alkohol. Så 114 kroner i tap kan en leve med.

Selv om det aldri er moro å tape penger.

Lenke til kommentar

Litt info fra meg. Oppdaget denne nyheten på it avisen når den ble publisert. Fulgte oppskriften men fikk aldri noen opt inn knapp etter betaling var i orden. Fikk så beskjed på siden dagen etter å legge inn info angående student nummer osv, la inn ekte navn på rektor ved skolen jeg "går" på, dette var på onsdag. Ikke før i dag nå for 1 time siden fikk jeg en opt inn knapp. Har ennå ikke sett noe til denne mailen med vi ber deg legge inn ekte info innen 25. sept. Så da satser jeg på en konto om 48timer som det står på siden. :D

Lenke til kommentar

Fikk det samme som deg angående studentnummer og navn på "rådgiver"

la inn ett sekssifret nummer og ett navn på en person som er ansatt på skolen jeg "studerer på" ?

Fikk opt in knappen direkte og "optet" inn.

mer kan jeg ikke gjøre foreløpig. Får vente i spenning Er jo svindel. Men ikke den største svindelen akkurat :roll:

Endret av jolis
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...