Gå til innhold

Hvordan kjøpe 8 x Windows 7 Pro fullversjon for 120 kroner? (slutt)

myhken

MSDNAA tilgang?  

165 stemmer

1. 1. Har du fått tilgang til MSDNAA via dette tilbudet og fått nøkkel til Windows 7?

• JA
      139
    • NEI
      16
    • Meldte meg aldri på
      10
    • Meldte meg på IEEE.org
      0
  2. 2. Dette er umoralsk, og de som benytter seg av dette kan kalles pirater!!

• JA
      14
    • Nei
      73
    • Man bryter ikke loven, men er på kanten moralsk
      63
  3. 3. Hvor lenge tror du alle kan melde seg på ACM, før de stenger for alle "ikke studenter"?

• Ut september
      35
    • Oktober
      7
    • November
      3
    • De kommer aldri til å stenge for ikke studenter...
      28
    • Løpet er kjørt - tilbudet er over for denne gang...
      29

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med en 60 - 70 stk som driver denne nettsiden, og en nær 1 million registrerte brukere.. så vil de ha en formidabel jobb foran seg. :)

EDIT: skal alle som får mail nå legge den ut? Hva er nyhetsverdien i det?

De trenger vel ikke det når de ser at flere har fått mailen...

Så da kan vi jo si til de andre med samme mail. "Ja, vi vet at du har fått slik mail, og det har vi også... Også f.eks jeg som har alt lagt inn korrekt info FØR vi fikk denne mailen"

Og som sakt.. Det ser da ut som at ingen får tilgang til MSDNAA før TIDLIGST 2. Oktober

Jeg har fortsatt "opt out" knappen tilgjengelig, så vi får se om dette gjelder alle.

Endret av Dinqado
Lenke til kommentar

Jaja, nå fikk jeg mail som er helt lik de overnevnte.

Once we have verified this information, we will send you an email with your login credentials for the ACM Student Academic Initiative (SAI) in approximately 1 week.

Så de skal klare å sjekke flere hundre tusen navn på en uke? Når jeg i tillegg har oppgitt "Handelshøyskolen BI" (som har flere skoler i landet), med fornavnet til en studieveileder og etternavnet til en annen og i tillegg oppgitt et studentnr som KAN være riktig blir det en vanskelig jobb for dem.

Jeg lar det surre og gå jeg, har fortsatt "opt out" knappen tilgjengelig. Har jo oppgitt infoen for lenge siden, men får se hva som skjer neste fredag! Satser på at de tar stikkprøver, og at jeg kommer mellom en stikkprøve og en annen.

Lenke til kommentar
Jaja, nå fikk jeg mail som er helt lik de overnevnte.
Once we have verified this information, we will send you an email with your login credentials for the ACM Student Academic Initiative (SAI) in approximately 1 week.

Så de skal klare å sjekke flere hundre tusen navn på en uke? Når jeg i tillegg har oppgitt "Handelshøyskolen BI" (som har flere skoler i landet), med fornavnet til en studieveileder og etternavnet til en annen og i tillegg oppgitt et studentnr som KAN være riktig blir det en vanskelig jobb for dem.

Jeg lar det surre og gå jeg, har fortsatt "opt out" knappen tilgjengelig. Har jo oppgitt infoen for lenge siden, men får se hva som skjer neste fredag! Satser på at de tar stikkprøver, og at jeg kommer mellom en stikkprøve og en annen.

Jepp, fikk samme mail selv, men jeg tviler på at de sjekker de utenlandske, kun de som bor i statene sikkert.

Åja de kan få til mye på en uke, legger sikkert inn noen filter som sjekker opp opplysninger med diverse Register i statene, tviler på at de kan gjøre det samme her.

Lenke til kommentar

Er ikke så mye annet enn å vente nei....tror heller ikke de får sjekket opp skolene her i Norge, men man vet aldri.

Tror en ide kan være å ha navnet på en ekte skole...om de skulle finne på å sjekke noe register.

Eller motsatt, navnet på en skole de absolutt ikke kan finne med det første: Altas reinsdyr akademi eller noe slikt. Kan skrive norsk navn på engelsk, for å forvirre litt mer.

Norwegian High School of social work.

Ser nok uansett som 2.oktober er neste mulighet ja. Jeg skal si opp den ene kontoen min nå, for å se hva som skjer med lisensene derfra.

Lenke til kommentar
Edit 10.09.09: Anbefaler INGEN å melde seg inn før vi vet litt mer om hva som skjer. "opt in" knappen blir visst ikke synlig før de har bekreftet at du er student, om det vil gjelde nordmenn også vites ikke. Derfor, melder du deg inn så er det en STOR risiko for at du ikke får MSDNAA tilgang.

Har ikke meldt meg inn enda. Bør jeg altså vente noen dager før jeg bestiller?

Lenke til kommentar
Edit 10.09.09: Anbefaler INGEN å melde seg inn før vi vet litt mer om hva som skjer. "opt in" knappen blir visst ikke synlig før de har bekreftet at du er student, om det vil gjelde nordmenn også vites ikke. Derfor, melder du deg inn så er det en STOR risiko for at du ikke får MSDNAA tilgang.

Jeg for min det tror ikke at de går tilbake til "det gml systemet", tror heller at de har lært av dette med å være "for snill med reg. info", så de kommer nok til å bli noe strengere i framtiden for å slippe alt ekstra arbeidet som de har fått!!!

Lenke til kommentar

moroa er vell ikke over? :p

er jo bare og gi de opplysningene dine som student det, er ikke du student var jo lisensene aldri lovlige uansett så 19$ i dass.

ser for meg de som blir overrasket over at dette ikke er lovlige lisenser om du ikke faktisk er student er samme som også ville blitt overrasket over at de ikke får bruke barnebilett på flyet som voksen.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Da har jeg sendt en veldig beklagende epost til ACM og bedt om unskyldning for at jeg har jugd for dem, og at informasjonen min er falsk. :blush:

Jeg har opta out fra MSDNAA og jeg har spurt dem om hva som vil skje med lisensene og spurt pent om jeg kan fortsette å bruke programvaren på pcene mine....

Så får jeg se hva som skjer...kanskje det ligger en regning på 100.000 i posten om noen uker :ermm:

Får vel beskjed om at jeg ikke får lov til å bruke programvaren lengre, og at jeg må fjerne lisenser etc fra pcene.

Så er det jo bare å vente noen måneder for å se om lisensene blir svartelistet, eller om de fortsatt funker.

Lenke til kommentar

Rød uthevet skrift, med ordene ANBEFALER INGEN, STOR RISIKO etc....om du melder deg inn vil jeg ikke se noen klager her på forumet at du ikke finn tilgang, for ikke kom å si at jeg ikke har sagt i fra. :nei:

Lenke til kommentar

myhken, det tok tid før du advarte(først det siste døgnet), ser ut som du har fått en del folk opp i stry her.

Hva er det å få kalde føtter for da? I verste fall mister du/får ikke tilgang på MSDNAA. Du kan fortsatt være medlem hos ACM og ha tilgang til alt annet de tilbyr.

Det er jo ingen som kommer på døren din og krever deg for penger.

Skulle tro det var hos den russiske mafiaen dere har meldt dere på og prøvd å lure...

Har du betalt, så få tak i lisenskodene og programvaren hvis du har mulighet...når du har hentet den kan du jo vurdere å avslutte kontoen. Vet ikke hva som skjer med lisensene om du melder deg ut før ett år har gått.

Uansett, det er som sagt ingen som banker på døren din og krever deg for 8 x 2.800 kroner for lisensene dine.

Da har jeg sendt en veldig beklagende epost til ACM og bedt om unskyldning for at jeg har jugd for dem, og at informasjonen min er falsk. :blush:

Jeg har opta out fra MSDNAA og jeg har spurt dem om hva som vil skje med lisensene og spurt pent om jeg kan fortsette å bruke programvaren på pcene mine....

Så får jeg se hva som skjer...kanskje det ligger en regning på 100.000 i posten om noen uker :ermm:

:hmm:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har hele tiden sagt at alle ikke studenter tar en risiko, men at det på tiden da jeg skrev om dette var åpent for alle.

Nå har de stengt muligheten, og ser derfor ingen grunn til å fortsette å oppfordre folk til å melde seg på.

men jeg tenker jo at de som har betalt bør stå i det, og se hva som skjer, så de ikke taper alt på dette. (til og med jeg har advart mot at folk som ikke har råd til å tape pengene ikke må melde seg på).

Jeg har meldt ut brukeren min med mitt ekte navn og info. Så ser jeg hva som skjer. Har jo fortsatt testbrukeren, og den kan jo gå imellom eller ikke, det vet jeg jo aldri.

Så jeg har hele tiden advart. På første post i denne tråden har det stått:

Og dere, om alt feiler, om tilbudet stenges ned, om nøkkelene blir svartelistet (kan ikke skjønne hvordan de kan gjøre det, da det vil ta mye tid og ressurser på å luke ut ikke studenter fra de som er studenter etc) så har dere uansett ikke tapt mer enn 120 kroner. Verden går ikke under av det. Om du ikke tåler å tape 120 kroner, ikke meld deg på, for med ett slik poppulært tilbud (over 300.000 har lest de to originale trådene i USA) så blir det nok stoppet en gang. Kanskje ikke, men man vet aldri.

Så jeg garanterer ikke for noe, men jeg og noen tusen andre har i alle fall fått gyldige nøkkler, fått aktivert Windows 7 og er kjempe fornøyde.

Føler at det er advarsel nok, og at folk ut i fra denne informasjonen visste at de tok en kalkulert risiko.

PS: Jeg har jo en ekstra grunn og det er jo fordi jeg har frontet saken, og navnet mitt står sikkert på "hat listen" til ACM om dagen....så greit å være litt ydmyk da.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar

Får vel beskjed om at jeg ikke får lov til å bruke programvaren lengre, og at jeg må fjerne lisenser etc fra pcene.

Så er det jo bare å vente noen måneder for å se om lisensene blir svartelistet, eller om de fortsatt funker.

På den ordentlige kontoen din, eller den du bare skrev inn tulle-info?

Endret av Merkoen
Lenke til kommentar
På den ordentlige kontoen din, eller den du bare skrev inn tulle-info?

På den kontoen med ekte navn, adresse etc. Den jeg laget først, der jeg fikk lisenser og alt på 19 timer.

Eneste tulleinfo der var jo det faktum at jeg ikke går på skolen jeg skrev, og ikke har studentveileder eller studentnummer.

Ellers var alt ekte der. Test brukeren min har bare tulle info, og kommer neppe til å få MSDNAA tilgang. Om den får, så får alle....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...