Gå til innhold

Hvordan kjøpe 8 x Windows 7 Pro fullversjon for 120 kroner? (slutt)

myhken

MSDNAA tilgang?  

165 stemmer

1. 1. Har du fått tilgang til MSDNAA via dette tilbudet og fått nøkkel til Windows 7?

• JA
      139
    • NEI
      16
    • Meldte meg aldri på
      10
    • Meldte meg på IEEE.org
      0
  2. 2. Dette er umoralsk, og de som benytter seg av dette kan kalles pirater!!

• JA
      14
    • Nei
      73
    • Man bryter ikke loven, men er på kanten moralsk
      63
  3. 3. Hvor lenge tror du alle kan melde seg på ACM, før de stenger for alle "ikke studenter"?

• Ut september
      35
    • Oktober
      7
    • November
      3
    • De kommer aldri til å stenge for ikke studenter...
      28
    • Løpet er kjørt - tilbudet er over for denne gang...
      29

Anbefalte innlegg

Ja, regnet med det, ville bare være sikker. Kanskje vi får Tysk og Spansk også etterhvert =)

Men er det noen grunn til å velge x64 i oppsettet mitt over, når det er snakk om kun 2gb ram?

Mao det er ikke noe som heter (for retail produktet) en kinesisk,norsk,engelsk eller fransk aktiverings key.

Det er mao heller ikke noen X86 eller X64 key for retail versjonen.

En retail professional key vil aktivere alle Windows 7 Professional installasjoner uavhengig av språket på mediakit brukt i installasjonen eller om det er x86/x64 arkitektur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men...jeg spurte i sted, og nå spør jeg igjen. Kan noen forklare meg hva det egentlig innebærer å registrere seg hos ACM? Hvorfor er det slik at det er mer "tillatt" for studenter å gjøre det? Melder en seg ikke opp til et studium da? Da blir jo alle studenter! Eller er dette et "tilbud" for alle som allerede er studenter ved en annen skole? Samme om de studerer IT eller noe annet? Kan jeg trygt gå videre i prosessen, og oppgi kontaktperson og studentnummer? Hvorfor skal ACM (som jeg har forstått er en skole) ha studentinfo fra den skolen jeg går på nå?

Skjønner ærlig talt lite av det her...

Endret av 1-2-3
Lenke til kommentar
Men...jeg spurte i sted, og nå spør jeg igjen. Kan noen forklare meg hva det egentlig innebærer å registrere seg hos ACM? Hvorfor er det slik at det er mer "tillatt" for studenter å gjøre det? Melder en seg ikke opp til et studium da? Da blir jo alle studenter! Eller er dette et "tilbud" for alle som allerede er studenter ved en annen skole? Samme om de studerer IT eller noe annet? Kan jeg trygt gå videre i prosessen, og oppgi kontaktperson og studentnummer? Hvorfor skal ACM (som jeg har forstått er en skole) ha studentinfo fra den skolen jeg går på nå?

Skjønner ærlig talt lite av det her...

ACM er for alle studenter som bor i usa :)

Lenke til kommentar
då er det vel slik at ein som er under 18 ikkje kan registrere seg, fordi det krevs VISA eller MASTERCARD. alle som er under 18 har VISA Electron, som ACM ikkje støttar :(:(

Hvis visa electron ikke godkjennes, så må du enten låne et kort, eller la være. Tviler på at de tar imot brev med kontanter i. Hva med paypal, kanskje du kan gå via dem?

Lenke til kommentar

Men hvorfor er det mulig å oppgi Norge som land når en registrerer seg da? Og om det er bare for amerikanske studenter så er det vel ikke fritt fram for norske studenter å registrere seg?

Og er ACM en skole, og er det et studium vi melder oss opp til? Eller er ACM et "tilbud" som studenter kan melde oss på?

For hvis det ikke er helt tillatt for meg å gå videre, så er jeg usikker på om jeg vil gjøre det. Har egentlig ikke så lyst til å oppgi navn på "Faculty advisor," som jeg ikke aner hvem er faktisk, hvis jeg ikke har lov. Har ikke lyst på noe brev fra universitetet. Men det er vel ytterst tvilsomt likevel?

Endret av 1-2-3
Lenke til kommentar
då er det vel slik at ein som er under 18 ikkje kan registrere seg, fordi det krevs VISA eller MASTERCARD. alle som er under 18 har VISA Electron, som ACM ikkje støttar :(:(

Hvis visa electron ikke godkjennes, så må du enten låne et kort, eller la være. Tviler på at de tar imot brev med kontanter i. Hva med paypal, kanskje du kan gå via dem?

fann ingen mulighet for å bruke noken anna betalingsmetode.

(probleme er at eg ikkje får lånt eit kort før om 1.5veke)

Lenke til kommentar

myhken2, du bør endre bloggen din og opplyse at denne muligheten sannsynligvis ikke virker mer. Det er mange som leser bloggen din via linken på IT-avisen

-kjbu

Har endret på bloggen nå...har vært på jobb til nå og sitter ikke kun på kontoret...men jeg avblåser ikke tilbudet helt før vi vet med 100% sikkerhet at det ikke går mer. Om test brukeren min ikke har fått MSDNAA tilgang innen lørdagen så er det nok kjørt tenker jeg.

Lenke til kommentar

Jeg er student i Norge... Og venter på denne url-linken som skal gi meg tilgang til software.. er det slik at dette er kjørt nå eller?

Stod at det bare skulle ta 24 timer.. har ikke tatt fullt så lang tid ennå, men om et par timer er den fristen utgått..

Lenke til kommentar
Men hvorfor er det mulig å oppgi Norge som land når en registrerer seg da? Og om det er bare for amerikanske studenter så er det vel ikke fritt fram for norske studenter å registrere seg?

Jeg finner ikke noe sted der det står at dette kun er for amerikanske studenter.

denne siden skriver ACM at de har medlemmer i over 100 land.

Det er slett ikke uvanlig at fagorganisasjoner som ACM, AIAA, IEEE, osv. tilbyr medlemskap for en billig penge for studenter. Men det forutsettes at man er student - og det kreves ulike former for "bevis". Noen satser på at folk er ærlige, mens andre vil ha kopi av student-ID osv.

Hvis det dukker opp altfor mange studenter fra "Livets Skole", så kan det vel hende at MS ber ACM skjerpe seg litt - og det er vel kanskje det som har skjedd her.

ACM er ikke en skole i seg selv - du blir ikke student ved å melde deg inn i ACM.

Studentmedlemskap i ACM er for studenter - vanskeligere er det ikke.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Da kan jeg vel strengt tatt gå videre i prosessen da? Jeg er jo student. Men jeg studerer ikke IT. Er det et krav? Jeg vet heller ikke hvem som er "Faculty advisor" ved skolen min. Vet ikke helt hvem de er ute etter. Men student-ID har jeg.

Lenke til kommentar

Anbefaler ingen som ikke har registret seg enda til å gjøre det før vi vet om de godtar norske skoler etc.

Selvsagt er du student, og har både riktig skolenavn, kontaktperson og studentnummer så er det jo lov å prøve seg.

Synes det er rart at Norge står på listen om det kun skulle være for folk i USA.

Men bare husk at fra nå av er det en større risk enn før...

Lenke til kommentar
Da kan jeg vel strengt tatt gå videre i prosessen da? Jeg er jo student. Men jeg studerer ikke IT. Er det et krav? Jeg vet heller ikke hvem som er "Faculty advisor" ved skolen min. Vet ikke helt hvem de er ute etter. Men student-ID har jeg.

Jeg ser ikke at det er et uttalt krav at du studerer IT - interesse for å utvikle dine IT-kunnskaper er vel nok.

Faculty advisor kan vel være en studieveileder, "klasseforstander", kontaktlærer, faglærer, eller en eller annen som i "verste fall" kan bli kontaktet av ACM for å sjekke om du er student. (Aner ikke om de foretar slike sjekker.) Har du en lærer som det "går an å snakke med", så er det vel greit å føre opp han/henne. Blir vedkommende komntaktet, så vil du vel bli spuret hva dette dreier seg om, og da er det vel bare å forklare vedkommende at det er snakk om å bli studentmedlem i ACM for å utvikle din IT-kompetanse. Kan aldri tenke meg at det vil bli sett på som noe negativt. Så bare kjør på.

Lenke til kommentar

Kan jeg avvente og se hvordan det går med andre før jeg går videre i prosessen selv (fører inn "faculty advisor" og sutudent-ID)? Det er vel ikke noe krav at jeg skal ha gjort dette før lørdag? Detter vel ikke ut av systemet av den grunn?

Jeg har god tid. ;)

Lenke til kommentar
At de begynner å tette smutthullene her er ikke så rart -med den sensasjonspregede profileringen i media så er nok mulighetene her snart ødelagt.

Media er idioter.

Microsoft har hatt en person som har fulgt den første tråden på redflagdeals.com i flere dager nå...lenge før jeg skrev om saken. Så de har nok fulgt med borte i USA også.

Men vi vet jo ikke om muligheten er helt stengt. vi skriver jo bare inn navnet på skolen vår, og tror du virkelig ACM har tid og mulighet til å slå opp på gule sider for å finne telefon nummer til 100 skoler i Norge og så faktisk ringe å be om å snakke med diverse personer for å bekrefte at vi faktisk går der???

Kan jeg avvente og se hvordan det går med andre før jeg går videre i prosessen selv (fører inn "faculty advisor" og sutudent-ID)? Det er vel ikke noe krav at jeg skal ha gjort dette før lørdag? Detter vel ikke ut av systemet av den grunn?

Jeg har god tid. ;)

Om du ikke fyller inn den infoen tror jeg du 100% garantert ikke får tilgang til MSDNAA...du må nok fylle inn noe.

Lenke til kommentar

Her er en kommentar fra forumet der tilbudet først dukket opp:

Quote:

Originally Posted by Jason-Wein View Post

I wonder what will happen to the previous applications that were approved?

It's theoretically possible for ACM to contact microsoft to invalidate the MSDNAA accounts as well as the Win 7 cdkeys, but I highly doubt they're gonna do that. For starters, ACM needs to contact everyone who signed up for the last few months, get their studuent numbers and their faculty's contact information. That's thousands of customers and hundreds of universities and colleges to contact.

sier vel det samme som meg, de har en enorm jobb foran seg om de skal sjekke alt. Men de tar kanskje stikk prøver, eller så er det bare at de sjekker opp nye kunder fremover...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...