Gå til innhold

Hvordan kjøpe 8 x Windows 7 Pro fullversjon for 120 kroner? (slutt)

myhken

MSDNAA tilgang?  

165 stemmer

1. 1. Har du fått tilgang til MSDNAA via dette tilbudet og fått nøkkel til Windows 7?

• JA
      139
    • NEI
      16
    • Meldte meg aldri på
      10
    • Meldte meg på IEEE.org
      0
  2. 2. Dette er umoralsk, og de som benytter seg av dette kan kalles pirater!!

• JA
      14
    • Nei
      73
    • Man bryter ikke loven, men er på kanten moralsk
      63
  3. 3. Hvor lenge tror du alle kan melde seg på ACM, før de stenger for alle "ikke studenter"?

• Ut september
      35
    • Oktober
      7
    • November
      3
    • De kommer aldri til å stenge for ikke studenter...
      28
    • Løpet er kjørt - tilbudet er over for denne gang...
      29

Anbefalte innlegg

Men det er jo litt merkelig da, var det ikke over 300 000 Amerikanere som hadde lest trådene om dette i Usa da? og med en gang det blir diskutert i Norge så går det noen dager og de stenger det ned, etter at til og med MS har sagt at det er greitt.

Personlig tror jeg at det er en eller annen idiot som har selv skaffet seg dette for så å rapportere om dette til ACM, sånn at han kan sitte å le seg ihjel.

Husk at den første tråden dukket opp 20 august da, og det er nok en del tusen som har registrert seg siden den gangen. Og utrolig mange som bruke falske navn, adresser med mer.

Og sjansen er nok stor for at noen har rapportert dette inn...kanskje noen av brukerene på Itavisen.no som var fra seg av vrede rundt dette tilbudet.

Kanskje det var norsk jantelov som stoppet tilbudet, eller så var det noen tusen uventete registreringer hos ACM og en enorm pågang på MSDNAA....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det er jo litt merkelig da, var det ikke over 300 000 Amerikanere som hadde lest trådene om dette i Usa da? og med en gang det blir diskutert i Norge så går det noen dager og de stenger det ned, etter at til og med MS har sagt at det er greitt.

Personlig tror jeg at det er en eller annen idiot som har selv skaffet seg dette for så å rapportere om dette til ACM, sånn at han kan sitte å le seg ihjel.

Microsoft leser nok sidene våre, vær sikker på det.. ;)

Det samme gjelder IT-avisen.no osv.

Lenke til kommentar

Dette var ikke uventet - spør dere meg, selvfølgelig får de mistanke når en haug nordmenn plutselig renner dem ned med bestillinger sånn over natten.

Jeg er student, og har sendt min innmelding på mandag, men ennå ikke hørt noe om noe som helst, så det går vel en stund før det skjer noe. har heller ikke, men skal, sjekket min konto for å se om de har trukket noe.

Grunnen til at jeg advarte om dette i en annen postering, er ikke for å være selvgod eller noe, jeg hadde sikkert prøvd meg på dette selv om jeg ikke var student. Men en venn av meg som og hadde lest dette på nettet, og som jobber i internasjonal IT, sa det var en smal sak å sjekke bestillinger opp mot studentlister i Norge, og at dersom en hadde faket, faktisk kunne bli stevnet for bedrageri.

Lenke til kommentar
Dette var ikke uventet - spør dere meg, selvfølgelig får de mistanke når en haug nordmenn plutselig renner dem ned med bestillinger sånn over natten.

Jeg er student, og har sendt min innmelding på mandag, men ennå ikke hørt noe om noe som helst, så det går vel en stund før det skjer noe. har heller ikke, men skal, sjekket min konto for å se om de har trukket noe.

Grunnen til at jeg advarte om dette i en annen postering, er ikke for å være selvgod eller noe, jeg hadde sikkert prøvd meg på dette selv om jeg ikke var student. Men en venn av meg som og hadde lest dette på nettet, og som jobber i internasjonal IT, sa det var en smal sak å sjekke bestillinger opp mot studentlister i Norge, og at dersom en hadde faket, faktisk kunne bli stevnet for bedrageri.

jaja, men nå er det mange som har fått lisenser da....og vi vet jo ikke om det er stoppet helt opp enda. Jeg er fornøyd sammen med en god del andre, men det er jo synd om andre ikke får sine lisenser. Men har jo fra dag 1 sagt at folk som ikke har råd til å tape 120 kroner, ikke må melde seg inn...blir uansett spennende å se om noen får MSDNAA tilgang denne uken.

Microsoft leser nok sidene våre, vær sikker på det.. ;)

Det samme gjelder IT-avisen.no osv.

Tror du ikke Microsoft leser store forum i USA også? Men kanskje Norge er et mindre land og det tar kortere tid før de rapporter saken videre?

Lenke til kommentar

Vil tro at Microsoft i utgangspunktet gir blanke i dette. Man kan anta at flertallet av de som melder seg opp til dette mener at 2500kr er for mye og at de aldri hadde betalt dette uansett. Ved å la dem melde seg opp via ACM hindrer man effektivt at folk istedet piratkopierer produktet. Man får spredd produktet sitt til betalende kunder istedet. Men rett skal være rett, må man være student for å få gyldig lisens, så er det greit at de legger inn ekstra sjekk på dette. Jeg vil tro at Microsoft tross alt ikke ønsker at alle og enhver skal benytte seg av dette.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Tror du ikke Microsoft leser store forum i USA også? Men kanskje Norge er et mindre land og det tar kortere tid før de rapporter saken videre?

Ja, merkelig at det i så fall ikke er stoppet i USA, men IT kompisen mente at plutselig trafikk fra eksempelvis Norge ville vekke oppsikt. Håper bare at de ikke skal statuere eksempler med å påklage de som har faket på kontoene, men det ville egentlig ha vært rart og med tanke på alle de menneskene som faktisk er inne i dette systemet på verdensbasis, men en vet aldri. Sjekket min konto, og dette beløpet er "satt" på kontoen min, og jeg regner med det er fra dem: "08.09.2009 VISA -114,81"

Uansett, du skal ha takk for at du tok dette frem i lyset uansett, de IT-sløvingene som jobber på mitt universitet, bryr seg døyten om oss studenter og slik tilbud!

Lenke til kommentar

Når man publiserer slike muligheter i massevis av større forum og selv IT publikasjoner skriver om det og anbefaler metoden, da er det jaggu ikke rart at det forsvinner.

Det som forundrer meg litt er at Rune Zakariassen i MS Norge faktisk ga sin velsignelse til itavisen ifb. med deres artikkel om dette. Sporty, men forunderlig og jeg undres om toppledelsen i MS Norge verdsatte det?

Hadde man latt vær å skape mye publisitet rundt dette ville det fortsatt vært et tilbud for gyldige studenter.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
hei, hvor på skolebeviset finner man student nummeret?

jeg går på videregående, kan jeg melde meg inn da?

Er jo i prinsippet kun elever i USA som kan melde seg inn for $19. men du kan jo prøve å skrive navnet på skolen din, et navn på en lærer eller rektor, it ansvarlig eller noe, og så et random studentnummer. Så ser du hva som skjer...

Kan ikke love noe, og i værste fall taper du 120 kroner.

Lenke til kommentar
Bjarly, det var en meget sen spådom :) De fleste skjønte at dette ville skje så fort det spredde seg på stora fora siden 20. august. Større artikler i norske IKT publikasjoner virket å være spikeren i kisten.

Målet mitt ved å publisere dette var jo fordi jeg ville at så mange som mulig fikk benyttet seg av tilbudet. Jeg har fått mine lisenser, og kunne selvsagt holdt kjeft, men hvorfor skal ikke flere få muligheten?

Beklager selvsagt at jeg kanskje har vært med å stoppe dette, men om jeg ikke hadde skrevet noe, så hadde kanskje bare en håndfull visst om det her i landet. Mens i USA registrerte tusenvis seg.

Lenke til kommentar

Jaha? Så nå har jeg sponset et universitet med 19 dollar? Håper de blir brukt til noe fornuftig.

Pokker, jeg trenger Windows 7. Har en ny pc uten OS. Får vel laste ned vanvittig mye piratvare for å fjerne følelsen av dummhet. Takk Gud for crackere og hackere. Uten dem hadde ingen av oss hatt råd til å sitte forran skjermen. Da hadde vi måttet gjøre kjedelige RL ting.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...