Keiseren av Grønland Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Mulig det var nærmere fire år siden. Og jo, det var det ypperste. - Noen som vet om man kan bruke kabinetter fra denne tiden på nytt? Er jo "designkabinett". Endret 7. september 2009 av Ramius Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Selg viftene og kabinette, delene for du ikke noe for. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Selg viftene og kabinette, delene for du ikke noe for. Kan man bruke viftene på nytt? Husker jeg ikke feil, er det socket 939 (?) - Kan disse viftene brukes på nyere hovedkort? Lenke til kommentar
FredrikUG92 Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Er mulig det er umoralsk, men jeg ville gått for å legge den ut på Finn for 4-5 tusen, hvor du skryter av komponentene, og at den er verdt over 20.000 ny. Du kan ikke straffes for at andre er dumme, eller at du ikke er klar over hva som er den "riktige" verdien på pc-en. Dessuten er det vel ikke stor gevinst i å selge den for bare et par tusenlapper... (?) Endret 7. september 2009 av FredrikUG92 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Er mulig det er umoralsk, men jeg ville gått for å legge den ut på Finn for 4-5 tusen, hvor du skryter av komponentene, og at den er verdt over 20.000 ny.Du kan ikke straffes for at andre er dumme, eller at du ikke er klar over hva som er den "riktige" verdien på pc-en. Dessuten er det vel ikke stor gevinst i å selge den for bare et par tusenlapper... (?) Nei det er nettopp det. Har hatt god erfaring med Finn før, så er jeg samtidig faglært selger så jeg skal nok klare å selge den uten å være uærlig. Men jeg lurer på hva som er best av å dele den opp eller å selge den hel. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Det dere snakker om nå er på kanten til svindling. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Det vil være mer arbeid i å selge den i deler, men uten tvil mest å hente på den måten. Som hel PC blir sammenligningen en ny PC. Og da spiller ikke spesielle deler stor rolle. I deler kan man nå fram til han som trenger f.eks en ny CPU til sitt 939 hovedkort, eller han som har CPU, men mangler hovedkort osv. Noen av oss bruker f.eks gamle deler til servere eller annet rart, og mangler kanskje en eller 2 deler for å kunne få sammen noe bra. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Enig med Bolson her, det er mye mer tidskrevende å selge pcen i deler (og flere kjøpere å forholde seg til og alt det medfører) men potensielt mer å hente på det , men du kan også støte på at noen deler ikke lar seg selge lenger. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Det vil være mer arbeid i å selge den i deler, men uten tvil mest å hente på den måten. Som hel PC blir sammenligningen en ny PC. Og da spiller ikke spesielle deler stor rolle. I deler kan man nå fram til han som trenger f.eks en ny CPU til sitt 939 hovedkort, eller han som har CPU, men mangler hovedkort osv. Noen av oss bruker f.eks gamle deler til servere eller annet rart, og mangler kanskje en eller 2 deler for å kunne få sammen noe bra. Jeg bare håper markedet er stort nok for dette. Det er ikke noe problem å gå inn og skru hele dritten fra hverandre. Jeg har tross alt en annen maskin jeg bruker. Men da må det være mulig å bli kvitt delene i et akseptabelt tempo. Men jeg vil gjerne ha svar på disse spørsmålene: -Kan man bruke et fire år gammelt kabinett til dagens maskinvare? -Kan man bruke CPU-vifter for socket 939 til moderne maskiner? -Kan man bruke 20x20cm chassisvifter i dagens kabinetter? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Ikke forventet et hurtigsalg med det første, dette kan ta tid og du må faktisk være aktiv for å få solgt det. 1 : Kabinettet er det vel ikke noe problem med å bruke, strømforsyningen hadde jeg nok personlig satt til side. 2 : Nja, er vel helt avhengig av hvor kraftig denne cpu vifta er og om den var stock kjøler eller kjøpt inn med monteringsbracketer for flere hk. Det beste er nok å kvitte seg med kjøleren sammen med cpu. 3 : 200mm x 200mm vifter kan sikkert bruke i en del av dagens pcer, men er disse viftene 4 år gammle så kan de være ganske så slitt allerede noe som gir dem kun en symbolsk verdi. Jeg hadde i alle fall ikke kjøpt dem og da er det bedre at dem følger med kabinettet. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Ikke forventet et hurtigsalg med det første, dette kan ta tid og du må faktisk være aktiv for å få solgt det. 1 : Kabinettet er det vel ikke noe problem med å bruke, strømforsyningen hadde jeg nok personlig satt til side. 2 : Nja, er vel helt avhengig av hvor kraftig denne cpu vifta er og om den var stock kjøler eller kjøpt inn med monteringsbracketer for flere hk. Det beste er nok å kvitte seg med kjøleren sammen med cpu. 3 : 200mm x 200mm vifter kan sikkert bruke i en del av dagens pcer, men er disse viftene 4 år gammle så kan de være ganske så slitt allerede noe som gir dem kun en symbolsk verdi. Jeg hadde i alle fall ikke kjøpt dem og da er det bedre at dem følger med kabinettet. Husker ikke merket, med tror det kanskje var Zalman CPU kjøler, genial konstruksjon, kostet rundt 1000 lappen. Chassisviftene er ikke slitt. De har blått lys og greier Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg annbefaler deg å legge ut på finn og qxl, der har du mer sjanse for å lure noobs til å kjøpe dyrere Lykke til Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Jeg annbefaler deg å legge ut på finn og qxl, der har du mer sjanse for å lure noobs til å kjøpe dyrere Lykke til Du har også en mulighet for å få varen returnert og krav om å betale tilbake pengene. Selger har opplysningsplikt, så om han skulle lyve og selge maskinen dyrt til "noobs" som du kaller det, kan det hele fint slå tilbake på selgeren. For det andre så ligger det en hel del rimelig bra datamaskiner på både finn og qxl til ok priser, så sjangsen for et salg vil være minimal. Du må også smøre deg med svært god talmodighet, og sannsynligvis vil du ikke få solgt den i det hele tatt. @Ramius Jeg mener du kan kaste alt unntatt kabinettet. Viftene kan være svært vanskelige å få solgt, siden du ikke trenger å betale mer enn en hundrelapp for en 120mm vifte som ligger i topp sjiktet. Kabinettet er det mulighet for å få solgt om du treffer den rette kjøperen, men det forutsetter at kabinettet ser så og si ubrukt ut, og du kan ikke forvente å få i nærheten av det du betalte. Endret 7. september 2009 av itspersonal Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Er mulig det er umoralsk, men jeg ville gått for å legge den ut på Finn for 4-5 tusen, hvor du skryter av komponentene, og at den er verdt over 20.000 ny.Du kan ikke straffes for at andre er dumme, eller at du ikke er klar over hva som er den "riktige" verdien på pc-en. Dessuten er det vel ikke stor gevinst i å selge den for bare et par tusenlapper... (?) Nei det er nettopp det. Har hatt god erfaring med Finn før, så er jeg samtidig faglært selger så jeg skal nok klare å selge den uten å være uærlig. Men jeg lurer på hva som er best av å dele den opp eller å selge den hel. Du klarer ikke å selge den til over 2000 uten å være uærlig. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Mulig det var nærmere fire år siden. Og jo, det var det ypperste.- Noen som vet om man kan bruke kabinetter fra denne tiden på nytt? Er jo "designkabinett". DENNE PCen gruser din på alle områder, den koster under 5000kr og den er flett ny med garanti. 2000-2500 er riktig pris for din. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Sjekk her. Les om de pcene til 2000 kroner. Jeg tror faktisk du er heldig om du får så mye. 4 år gamle vifter er nok slitte og har svært lav verdi, om noen. Eneste du kan selge er kabinettet men tviler på prisen der også. Mulig du er heldig når/om du selger den i deler og finner en som er på desperat jakt etter en del han trenger. Hvorfor ikke beholde den? Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Mulig det var nærmere fire år siden. Og jo, det var det ypperste.- Noen som vet om man kan bruke kabinetter fra denne tiden på nytt? Er jo "designkabinett". DENNE PCen gruser din på alle områder, den koster under 5000kr og den er flett ny med garanti. 2000-2500 er riktig pris for din. Bare at den har stygt kabinett, dårlige vifter og ikke tv-kort. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Bare at den har stygt kabinett, dårlige vifter og ikke tv-kort. Korfor spør du her når du tydeligvis ikkje vil høre på kva alle sier til deg? Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Noe sier meg att han angrer på å ha brukt så mye penger på en pc for 3/4 år siden, tviler på att han gjør det igjen Vifter og tv-kort er forøvrig ett veldig dårlig salgsargument. Lenke til kommentar
Rotkiw Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Du har spurt om hvor mye mye du kan regne med å få for maskinen. ALLE sier fra 0-2000. Hvorfor i all verden fortsetter du å argumentere for at den er verdt mer? Legg den ut på finn.no sammen de andre overprisede pc'ene der og kryss fingrene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå