Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

kan man spise karbohydrater om kvelden om man har kcalunderskutt?

Gjest Guest_trallala_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_trallala_*

Jeg har slitt med spiseforstyrrelser i mange år, og har nå begynt å bli bedre. :)Jeg holder på å øke spisemengden for å venne meg til å spise normalt, men jeg vil ikke legge på meg unødige kilo, siden jeg har lagt en plan med legen over hvor mye kcal jeg skal spise hver dag. derfor lurer jeg på om man legger på seg om man fortsatt har 500 kcal igjen av det daglige inntaket av kcal man skal ha, men at man spiser disse på kvelden? vil karbohydrater lagre seg som fett? kl 20 idag spiste jeg to brødskiver, og to igjen kl 23.00.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kroppen tilpasser seg det meste; om du tar en vesentlig del av det daglige inntaket sent på kvelden så utgjør det ikke noe spesielt i forhold til om du tar det tidligere på dagen.

Sliter litt med det samme; og når man holder på å komme seg er det viktig å klare å holde det daglige inntaket oppe. Samme hva og når man spiser.

Når du har avtalt mengde med legen din så er det ikke et ubegrunnet tall; da er det tilpasset din situasjon og kropp. Hold inntaket stabilt og resten vil stabilisere seg etterhvert.

Uansett, det er ikke enkelt. Du er kommet langt allerede. Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...