todds Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) Hei (første post olol) Etter en spørreundersøkelse har vi endelig fått fiber-nett her hjemme fra Telenor, men det tok ikke lange stunden før problemene poppet opp... Når vi først fikk linja vår (8/5Mbits) merket jeg at det tok lang tid å gå inn på f.eks. VG.no, DB.no osv., det første jeg tenkte var at Telenor fortsatt oppgraderte linjene rundt her, og at det skapte ustabilitet. Etter 2-3 dager med denne hastigheten fungerte nettet perfekt (så og si), så vi bestemte oss for å oppgradere til Bredbånd Premium (25/10 Mbits) som kostet 100,- ekstra i måneden, Telenor advarte oss ikke om noe ustabilitet, så linja er vel ment for å takle denne hastigheten. Det har nå gått 1 uke fra da vi oppgraderte til Premium og problemene popper opp. Nettet er så ustabilt som du kan få det, jeg mister nettet i 10-30min hver time ca. og dette skaper frustrasjon (for meg som gamer) og jeg vet ikke hva som skaper problemene, kan det ha noe med at multimodemet blir overbelastet, vi er 4stk som bruker nettet til surfing, streaming, gaming og chatting eller har det noe med Telenor å gjøre? Håper på noen hjelpsomme svar! Med vennlig hilsen, Gjermund EDIT1: Når jeg soft-restarter modemet får jeg nettet tilbake, men problemene er der fortsatt. Endret 6. september 2009 av todds Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Det problemet med å måtte soft-restarte routeren rimelig ofte er ikke ett nytt fenomen på ADSL i hvertfall, har telenor samt flesteparten av vennene mine, og alle må restarte routern 0-10 ganger om dagen. Det kan også gå flere uker mellom hver gang. Og det virker som at "alle" har samme problemet. Alltid lurt på hva det skyldes og muligens er det samme tingen som trådstarter sliter med. Ikke meninga å kapre tråden. Lenke til kommentar
todds Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Har vel noe med multimodemet å gjøre da tenker jeg? Alle kunder av Telenor får vel et ZyXel multimodem, tror jeg. Lenke til kommentar
Pondus81 Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Er vel bare frem til sentralen Telenor legger fiber vel? Det går vel på gammel kobberkabel inn til huset. Kun Altibox som leverer "ordentlig" fiber i Norge såvidt jeg vet. Har selv fiberkabelen helt inn i huset og det fungerer utmerket. Betaler for 10/10 og får 12,5/12 ca.. Hvis det jeg sier nå er helt feil får dere arrestere meg på det.. Lenke til kommentar
todds Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 (endret) Det går vel på gammel kobberkabel inn til huset. De har lagt nye kabler inn til huset så vidt jeg vet, de var her å borra osv. Glemte å nevne i første posten at nettet er stabilt når jeg er den eneste som sitter på det, som nå. Endret 6. september 2009 av todds Lenke til kommentar
Pondus81 Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Da er det noe som er fishy.. Vi sitter tre stk på nettet her hver dag og jes kan fint spille med god, stabil ping mens jeg laster ned trailere, patcher etc mens de andre surfer, legger opp bilder laster ned musikk osv. Og jeg har bare 10 mbit. Men Altibox har jo også slitt med å få "hjemmesentralene" sine, som de kaller multimodemet sitt, til å fungere. Men de har jo nå 8 års erfaring med dette og dette funker nå fjell. Andre får være prøvekaniner for Telenor Kjipt though.. Synes du burde ta det opp med Telenor.. Er jo akkurat slike problemer du beskriver en overgang til fiber skal fikse.. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Ring 0500 så kan de fnne ut hav som er feilen rimelig raskt. Lenke til kommentar
todds Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Ring 0500 så kan de fnne ut hav som er feilen rimelig raskt. Skal ringe dem imorgen, ender sikkert opp med at dem sender oss nytt utstyr. Lenke til kommentar
Pondus81 Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Ser av nettsidene til Telenor at de leverer helt frem ja.. Utstyret er dog såpass nytt at problemer vil nok dukke opp innimellom.. Jeg opplever også heng på min hjemmesentral av og til, men kun på TVen, aldri på nettet. TV-tjenestene er heller ikke like bra som lovet fra Altibox. Her er det hakking og spesielt mye problemer med opptaks-dekoder. Håper Telenor kan levere noe konkurrerende her etterhvert.. De kaller fiberpakken "AltiEtt" da.... Farlig likt "Altibox".. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå