Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc med GTX-295 - bluescreens og dårlig ytelse.

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg kjøpte nylig en PC fra komplett.no som jeg har hatt store problemer med å få til å fungere. Det jeg sliter med er bluescreens og lagging i spill.

Mine specs er:

-XP-64bit

-Corsair Powersupply 750W

-Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB

-core i7-950

-XFX Geforce GTX-295, single pcb

-WD@black 1tb

GTA IV er et eneste stor lagg helt fra den enkle menyen til selve spillet, så det er helt umulig å spille. Jeg kjørte Benchmark-testen på spillet og fikk litt over 30fps som resultat.

Jeg har også installert Football Manager 2009, men når jeg prøver å loade spillet så får jeg bluescreen og da må jeg gjerne legge inn hele OS på nytt siden jeg ikke får opp XP igjen. Det har ikke skjedd de siste par gangene jeg har prøvd.

Nå får jeg bluescreen 15 sekunder at jeg har logget meg inn i windows xp og får dermed ikke brukt pc'en.

Meldingen i bluescreen er:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Stop: 0X00000050 (0XFFFFFADFF4F51FFF,OXOOOOOOOOOOOOOOOO, 0XFFFFFADF5BEB3290, 0X0000000000000000)

disk.sys - address FFFFFADF5BEB3290 base at FFFFFADF5BEAF000, datestamp 45d69708

Jeg har kjørt en test av RAM'en(hver for seg og med hverandre) + harddisken og fant ingen feil der. 750W skulle vel også holde til å kjøre GTX-295, så det mest åpenbare da er vel at feilen ligger i nettopp grafikkortet. Mistanken ble vel ikke akkurat mindre da jeg kjørte en test på grafikkortet og det fryste seg etter 10 minutter. Kortet har forresten også de siste driverne.

Så om det er noen her som har noen råd om hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

jeg bestemte meg for å installere en tidligere skjermkort-driver og da sluttet i hvert fall GTA 4 å hakke når jeg spiller..hakkingen er dog fortsatt tilstede i menyen + at jeg får en critical error-mld etter at jeg har tatt Benchmark-testen og spillet avsluttes.

Football Manager 2009 er litt mer lucky-shot-preget...noen ganger kommer jeg inn, andre ganger får jeg blåskjerm med 0X00000050-mld +sysdata.xml. Etter at jeg har fått blåskjerm og deretter restarter XP, så får jeg gjerne blåskjerm igjen etter 10-20 sekunder. Løsningen da er å gå inn i SAFEMODE, avinstallere skjermkortdriveren og installere på nytt igjen.

Jeg fikk testet skjermkort-RAM'en også uten at det ble funnet noen feil. Så nå begynner jeg å gå tom for ideer...noen forslag?

Lenke til kommentar

Da har jeg vel igrunn funnet ut hva som er feil...selv om jeg på en annen måte IKKE har det.

Jeg bestemte meg for å teste 1 og 1 rambrikke(2gb hver) og fant ingen feil på den måten. Deretter kjørte jeg 2 og 2 brikker, men fortsatt ingen feil. Deretter kjørte jeg alle 3 og da dukket blåskjermen opp igjen ved oppstart av Football Manager. Så det vil si at maskinen av en eller annen grunn ikke kan kjøres med 6gb minne. Så da er vel spørsmålet: Hvorfor? Jeg fant også ut at RAM-port nr 5 fra venstre var defekt. Så da er det vel hovedkortet som trengs og byttes...

Endret av Rexmentula
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...