Nostalgisk Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 gode fremtidsutsikter På hvilken måte vil jeg få bedre fremtidsutsikter? Lenke til kommentar
jahas Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 gode fremtidsutsikter På hvilken måte vil jeg få bedre fremtidsutsikter? AP vil i motsetning til FRP gi Norge gode fremtidsutiskter. Det gjør de ved å investere, spare og forunftig bruke oljepengene. Om du vil få det bedre vet jeg ikke, men har du en slik tankegang er vel kanskje FRP partiet for deg? Lenke til kommentar
birdy113 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Lærerene er ikke dyktige nok det hjelper ikke med flere lærere. det som hjelper det er flere Private og offentlige skoler og mer dyktige lærere. Norge er et av verdens rikeste hvorfor kan vi ikke bruke dem pengene hvorfor skal vi normale folk bli straffet for og gjøre en innsats i arbeidslivet? Hva skjer når oljen forsvinner? Vi har ikke bedrifter nok til og holde norge gående, får og få bedrifter og små bedrifter til og gå rundt i norge må vi ha kraftige skatte og avgifts lettelse. sånn at vi har bedriftene under når oljen en gang tar slutt. samtidigt vil det bli mer arbeidsplasser og mindre fattigdom. Dette er min teori. sikkert masse hull her Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Siden jeg er jusstudent og siden tenker meg inn i det private så er nok ikke AP det mest riktige for meg. Lenke til kommentar
birdy113 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) gode fremtidsutsikter På hvilken måte vil jeg få bedre fremtidsutsikter? AP vil i motsetning til FRP gi Norge gode fremtidsutiskter. Det gjør de ved å investere, spare og forunftig bruke oljepengene. Om du vil få det bedre vet jeg ikke, men har du en slik tankegang er vel kanskje FRP partiet for deg? og så tar oljen slutt og vi har ingenting en penger, som forsvinner sakte men sikkert. Vi trenger bedrifter alle blir jo NEDLAGT! Endret 11. september 2009 av birdy113 Lenke til kommentar
jahas Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Siden jeg er jusstudent og siden tenker meg inn i det private så er nok ikke AP det mest riktige for meg. Siden jeg er økonomistudent og siden tenker meg inn på det private marked er nok heller ikke AP det mest riktige for meg. Jeg har allikevel en bror, en mor, en far og en hel del venner, som jeg unner det aller aller beste. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 trur problemet i skolen ligger i at lærerne ikke følger opp elevene og passer på at de gjør ting rett og sørger for at de gjør leksene. strengere lærere ville gitt et større krav og mer innsats fra elevens side noe som bare kan virke positvt. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Lærerene er ikke dyktige nok det hjelper ikke med flere lærere. det som hjelper det er flere Private og offentlige skoler og mer dyktige lærere. Ved å opprette privat skoler vil de flinkeste lærerne bli fristet av tilbud om høyere lønninger i den private sektoren, og dermed forsvinne fra den offentlige. "Vanlige" barn vil gå på offentlige skoler, og dermed måtte forholde seg til dårligere lærere. Er ikke dette et klasseskille? Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Siden jeg er jusstudent og siden tenker meg inn i det private så er nok ikke AP det mest riktige for meg. Siden jeg er økonomistudent og siden tenker meg inn på det private marked er nok heller ikke AP det mest riktige for meg. Jeg har allikevel en bror, en mor, en far og en hel del venner, som jeg unner det aller aller beste. Hvis DU stemmer AP,så stemmer du imot deg selv. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Siden jeg er jusstudent og siden tenker meg inn i det private så er nok ikke AP det mest riktige for meg. Siden jeg er økonomistudent og siden tenker meg inn på det private marked er nok heller ikke AP det mest riktige for meg. Jeg har allikevel en bror, en mor, en far og en hel del venner, som jeg unner det aller aller beste. Hvis DU stemmer AP,så stemmer du imot deg selv. Kanskje jeg setter andre ting høyere i livet enn deg? Om jeg ender om med en Audi eller Ferrari er meg rævende likegyldig så lenge min mor og far får en god alderdom Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Nå ville ikke jeg at du skulle stemme for min skyld jj_89,men for din egen skyld. Jeg tar poenget ditt,men avlikevel.Har jeg først slitt for noe så gir jeg det ikke fra meg. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Nå ville ikke jeg at du skulle stemme for min skyld jj_89,men for din egen skyld. Jeg tar poenget ditt,men avlikevel.Har jeg først slitt for noe så gir jeg det ikke fra meg. hehe, ser den. Kanskje jeg stemmer Høyre enn gang i fremtiden, men det føles ikke riktig nå... FRP blir forhåpentligvis aldri aktuelt Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Selv om man sliter for noe er det likevel mulig å ha solidaritet med andre. Det er en ærlig sak, og jeg syns det blir litt respektløst å angripe det.. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Lærerene er ikke dyktige nok det hjelper ikke med flere lærere. det som hjelper det er flere Private og offentlige skoler og mer dyktige lærere. Ved å opprette privat skoler vil de flinkeste lærerne bli fristet av tilbud om høyere lønninger i den private sektoren, og dermed forsvinne fra den offentlige. "Vanlige" barn vil gå på offentlige skoler, og dermed måtte forholde seg til dårligere lærere. Er ikke dette et klasseskille? Muligens. Men mennesker må ha noe å strebe etter, ellers oppnås det ingenting. Dessuten, er det rettferdig at de som presterer blir dratt ned av de middelmådige? Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Selv om man sliter for noe er det likevel mulig å ha solidaritet med andre. Det er en ærlig sak, og jeg syns det blir litt respektløst å angripe det.. Jeg har ikke sagt annet heller jeg.Jeg skrev at jeg så poenget. Svært få mennesker tar hensyn til meg,så hvorfor skal jeg ta hensyn til dem? Lenke til kommentar
jahas Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Lærerene er ikke dyktige nok det hjelper ikke med flere lærere. det som hjelper det er flere Private og offentlige skoler og mer dyktige lærere. Ved å opprette privat skoler vil de flinkeste lærerne bli fristet av tilbud om høyere lønninger i den private sektoren, og dermed forsvinne fra den offentlige. "Vanlige" barn vil gå på offentlige skoler, og dermed måtte forholde seg til dårligere lærere. Er ikke dette et klasseskille? Muligens. Men mennesker må ha noe å strebe etter, ellers oppnås det ingenting. Dessuten, er det rettferdig at de som presterer blir dratt ned av de middelmådige? Ja greit nok at flinke lærere bør belønnes, Men dette gir "normale" barn dårligere forutsetninger for å lykkes. Dermed vil et av norges viktigste prinsipper falles bort; ulik inntekt - like muligheter. Lenke til kommentar
investor Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Man har ikke like muligheter så lenge alle er forskjellige. Alle har forskjellig DNA og er dermed forskjellige uansett hva sosialister finner på av støtteordninger.. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Selv om man sliter for noe er det likevel mulig å ha solidaritet med andre. Det er en ærlig sak, og jeg syns det blir litt respektløst å angripe det.. Jeg har ikke sagt annet heller jeg.Jeg skrev at jeg så poenget. Svært få mennesker tar hensyn til meg,så hvorfor skal jeg ta hensyn til dem? Om jeg klarer det, da klarer du det også. Men fra eple til banan skal man være forsiktig med å forvente at andre klarer det en selv klarer. Jeg klarer ikke å slutte å snuse, det er mange som klarer det. Du bør ta hensyn til andre fordi det er det som definerer vår menneskelighet. Mener jeg. Dersom du mener noe annet er det helt greit, det er din rett, og den vil jeg forsvare, etc., som filosofen sier. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Jeg gjør heller noe bra for meg selv enn to andre, men det er vel individuelt. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Jeg gjør heller noe bra for meg selv enn to andre, men det er vel individuelt. Ja, heldigvis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå