breiulf Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) Hei! Nettopp kjøpt dette kameraet. Det er full HD kamera forresten. Har testet kamera for jeg hørte det fikk bra omtale. Testet kamera og sett filmene på en 19" lcd data skjerm. Når jeg beveger kamera meget rolig blir bildet klart og fint, men når det går litt raskere så ser det "strekete" ut. (se bilde) Det jeg lurer på er: Skal bildet bli slik som dette? at det er masse streker over hele skjermen? eller er det fordi jeg filmet i full hd kvalitet og ser filmen på en vanlig lcd skjerm? Gjør jeg noe galt? Det kan da umulig være så elendig som dette. Jeg har mest lyst til å sende kamera tilbake for dette ser ikke bra ut, men om det er slik at det blir fint på en hd skjerm så beholder jeg kamera. Håper noen kan hjelpe meg Endret 6. september 2009 av breiulf Lenke til kommentar
breiulf Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Ikke mye respons. Jeg antar at det må installeres drivere for å se HD kvaliteten i sitt rette element på en PC. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Hei! Bildet du viser er et resultat av interlacing (50i). Det betyr at kameraet tar opp annen hver linje i bildet. Første bilde tar da opp oddetall linjene og neste bilde tar opp partallinjene. Derfor ser du slike forskyvninger når bildet panoreres eller at det er noe som beveger seg i bildet. Ved progressiv filming (25p for eksempel) vil kameraet ditt ta opp hver eneste linje i hvert bilde. Mer om dette kan du lese om ved å søke på: interlacing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå