Chelsea Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Hei, skal kjøpe ny bil, og vurderer miljøvennlige Toyota Prius opp mot nesten like miljøvennlige, men noe mindre Ford Fiesta. Det er mange fordeler med Priusen, men en av ulempene er at den koster ca 105000 mer. Men får man dette igjen ved billigere og sjeldnere turer på verkstedet, lavere drivstofforbruk og høyere verdi ved eventuelt videresalg? Hvor stor mye tror dere jeg har "tjent" inn på en Prius i løpet av 15 år? Lenke til kommentar
Jalle Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Hei, skal kjøpe ny bil, og vurderer miljøvennlige Toyota Prius opp mot nesten like miljøvennlige, men noe mindre Ford Fiesta. Det er mange fordeler med Priusen, men en av ulempene er at den koster ca 105000 mer. Men får man dette igjen ved billigere og sjeldnere turer på verkstedet, lavere drivstofforbruk og høyere verdi ved eventuelt videresalg? Hvor stor mye tror dere jeg har "tjent" inn på en Prius i løpet av 15 år? Eg vil personleg tru du ikkje har tjent inn noko. Forestiller meg at batteripakken må bytast etter 100 - 150 000 km, og at det kostar ein del. Priusen er heller ikkje så snill på forbruk at det gjer noko. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 En Fiesta med 1,6 TDCi-motor vil nok verken være oftere på verksted, bruke mer drivstoff (heller mindre) eller tape seg mer i prosentvis verdi enn en Prius. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Har hatt Toyota to ganger, ble bortskjemt og tenkte jeg skulle prøve noe nytt når jeg kjøpte ny bil i sommer. Blir Toyota igjen neste gang. I mine øyne så er forhandleren og dennes måte å møte deg på når du tar opp problemer _minst_ like viktig som selve bilen. -KJ Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Det er ganske vanskelig å spå hvordan bruktbilmarkedet vil være om 15 år. Hvilke teknologier som gjelder og hvordan de vil være i forhold til dagens. Mulig små dieselmotorer fortsatt er salgbare, men de eventuelle hybridene i 2024 vil nok være langt foran dagens modeller. Som strengt tatt fortsatt er i startfasen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå