hud1973 Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Hei, trenger hjelp til og få pc'en min up to date igjen for og kunne takle dagens spill.. Trenger da: - Et nytt hovedkort(må være ddr2 ram kompatibelt da jeg vil bruke den rammen jeg allerede har) - Nytt skjermkort - Ny prosessor Ser for meg et budsjett på mellom 4000 til 5000 kr. Så på anbefalingen på hardware.no men det er jo en stund siden den er oppdatert. Fint hvis noen hadde noen forslag. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Da må du nok fortelle litt mer vet du Hvilken strømforsyning sitter du på? Hvilken oppløsning spiller du i? OG, har du et stort kabinett? Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) Dette kunne vær et valg og så slenger du på et skjermkort HD4890 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=432015 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=447807 Ville vertfall hatt mer en 500 watt PSU Så at pakken hadde DDR2 RAM så da burde du kjøpe det løst istede. Da kan du bruke Ramen som du hadde Endret 6. september 2009 av bigggan Lenke til kommentar
hud1973 Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Da må du nok fortelle litt mer vet du Hvilken strømforsyning sitter du på? Hvilken oppløsning spiller du i? OG, har du et stort kabinett? Har en 650W strømforsyning nå, men ser vel at jeg vil trenge noe mer. Når det gjelder oppløsning er jeg ikke helt sikker på hva du mener, men regner med at dette går på skjermkort eller selve skjermen? er da ønskelig og få best mulig resultat. Kabinettet er av typen Midi. Endret 7. september 2009 av hud1973 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Hvilken 650W er det du har? Holder i massevis om det er en god og moderne modell. Mer enn 650W behøver man bare om man f.eks har en quad core CPU og skal kjøre de mere kraftige skjermkort i SLI/Crossfire. Lenke til kommentar
hud1973 Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Dette kunne vær et valg og så slenger du på et skjermkort HD4890 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=432015 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=447807 Ville vertfall hatt mer en 500 watt PSU Så at pakken hadde DDR2 RAM så da burde du kjøpe det løst istede. Da kan du bruke Ramen som du hadde Takker for den, hva vil "1 PCI Express 2.0 x16 ( x8-modus )" si? Vil jeg kunne kjøpe et 4890 til og kjøre dette i crossfire med dette hovedkortet? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Det betyr vel at det andre sporet kun kjører i x8. Dette har egentlig veldig liten praktisk betydning når man først snakker om et slikt oppsett. Mener det i teorien var en maks 10% forskjell fra x8 til x16. HK støtter Crossfire, men da som nevnt i x16/x8. Slettes ikke dumt med et slikt oppsett ifm. spill. Har noe tilnærmet likt selv og er stort sett godt nøgd. Oppløsningen jeg lurte på var bare hvilken oppløsning du har på skjermen. 1920x1080 feks. (22/24") Hvis du har noe som er mindre enn dette vil f.eks 2x 4890 ofte være bortkastet. Hvilken RAM har du forresten? Lenke til kommentar
hud1973 Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Det betyr vel at det andre sporet kun kjører i x8. Dette har egentlig veldig liten praktisk betydning når man først snakker om et slikt oppsett. Mener det i teorien var en maks 10% forskjell fra x8 til x16. HK støtter Crossfire, men da som nevnt i x16/x8. Slettes ikke dumt med et slikt oppsett ifm. spill. Har noe tilnærmet likt selv og er stort sett godt nøgd. Oppløsningen jeg lurte på var bare hvilken oppløsning du har på skjermen. 1920x1080 feks. (22/24") Hvis du har noe som er mindre enn dette vil f.eks 2x 4890 ofte være bortkastet. Hvilken RAM har du forresten? Takker, vil det da være hensigtsmessig og kjøpe et kort som gir 2 ganger x16? Skjermen er en 19", vil det da si at jeg bør få meg en ny skjerm også? Har 6 gig av Mushkin XP2-8000. Endret 8. september 2009 av hud1973 Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Personlig synes jeg ikke det. Kjører selv 2x 4890 i x8 modus og det er ingenting å utsette på det. Hovedkortet mitt har mulighet for 2x x16, men jeg er nødt til å plassere kortene i x8 spor da lange Crossfirebroer er ekstremt vanskelig å skaffe, noe som du bør være oppmerksom på. Det ser også ut som om Gigabyte-kortet har 10cm mellom hvert spor. Vanlige broer er vel på en 6-7cm så du må finne ut av om det følger lange broer med kortet. Så lenge du spiller på en 19" burde det holde lenge med 1stk 4890. Har feber og litt annet snacks så hvis dette ble noe rotete så er altså det forklaringen Lenke til kommentar
hud1973 Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Har sett litt på disse to alternativene: Alt 1 Eller Alt 2 Noen formeninger? Personlig synes jeg ikke det. Kjører selv 2x 4890 i x8 modus og det er ingenting å utsette på det. Hovedkortet mitt har mulighet for 2x x16, men jeg er nødt til å plassere kortene i x8 spor da lange Crossfirebroer er ekstremt vanskelig å skaffe, noe som du bør være oppmerksom på. Det ser også ut som om Gigabyte-kortet har 10cm mellom hvert spor. Vanlige broer er vel på en 6-7cm så du må finne ut av om det følger lange broer med kortet. Så lenge du spiller på en 19" burde det holde lenge med 1stk 4890. Har feber og litt annet snacks så hvis dette ble noe rotete så er altså det forklaringen Takker for inputen, slike ting er ikke jeg klar over. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 De kommer ikke frem Du må nok huke av for et eller annet. Lenke til kommentar
hud1973 Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 De kommer ikke frem Du må nok huke av for et eller annet. He he, der ser du. Skal være ordnet nå. Må bare si at dette er et fantastisk og hjelpsomt forum, godt for oss med noe redusert kjennskap. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Naa, får dette: Rediger handleliste Access denied. når jeg logger inn, og dette: Rediger handleliste For å bruke handlelister, må du først registrere deg og logge inn....bla bla....når jeg ikke logger inn Finn heller de samme varene på https://prisguiden.no/ så får vi se hva du har kommet frem til Lenke til kommentar
hud1973 Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Naa, får dette: Rediger handleliste Access denied. når jeg logger inn, og dette: Rediger handleliste For å bruke handlelister, må du først registrere deg og logge inn....bla bla....når jeg ikke logger inn Finn heller de samme varene på https://prisguiden.no/ så får vi se hva du har kommet frem til Var da veldig, Men legger ved bilde som viser hva jeg har tenkt, ligger inne 2 stk på noen men det er pågrunn av bror min også skal invistere. Har også 2 alternativer på skjermkort. Endret 11. september 2009 av hud1973 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå