Gå til innhold

Post 1 grunn til å ikke stemme på et bestemt parti (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om man ikke har lest gjennom alle partienes partiprogram er det rimlig å anta at man ikke besitter nok informasjon til å ta en rasjonell beslutning når det kommer til valg av parti. Så for å unngå å ta et irrasjonelt valg bør man derfor velge å ikke stemme.

 

Hvorfor ikke stemme AP: Elitistisk holdning overfor massene.

Hvorfor ikke stemme SV: "Lett kommunister" som vil ta alle pengene du tjener og gi til de som går på trygd.

Hvorfor ikke stemme SP: De er altfor opptatt av bønder og breiband.

Hvorfor ikke stemme Rødt: Du er ikke en ignorant tulling

Hvorfor ikke stemme Venstre: Fordi Sponheim tror han er konge når han har 5% av velgerne i ryggen.

Hvorfor ikke stemme Høyre: Har egentlig ingen god grunn. Lite karismatiske ledere kanskje?

Hvorfor ikke stemme KRF: Du går ikke i kirke hver søndag.

Hvorfor ikke stemme FRP: Du er inkompetent og er redd at jobben ryker om arbeidstakere får mindre rettigheter.

Lenke til kommentar
Om man ikke har lest gjennom alle partienes partiprogram er det rimlig å anta at man ikke besitter nok informasjon til å ta en rasjonell beslutning når det kommer til valg av parti. Så for å unngå å ta et irrasjonelt valg bør man derfor velge å ikke stemme.

 

Hvorfor ikke stemme AP: Elitistisk holdning overfor massene.

Hvorfor ikke stemme SV: "Lett kommunister" som vil ta alle pengene du tjener og gi til de som går på trygd.

Hvorfor ikke stemme SP: De er altfor opptatt av bønder og breiband.

Hvorfor ikke stemme Rødt: Du er ikke en ignorant tulling

Hvorfor ikke stemme Venstre: Fordi Sponheim tror han er konge når han har 5% av velgerne i ryggen.

Hvorfor ikke stemme Høyre: Har egentlig ingen god grunn. Lite karismatiske ledere kanskje?

Hvorfor ikke stemme KRF: Du går ikke i kirke hver søndag.

Hvorfor ikke stemme FRP: Du er inkompetent og er redd at jobben ryker om arbeidstakere får mindre rettigheter.

Det er irrasjonelt å ikke stemme å. Selv om man ikke er enig med noen så går det an å stemme blankt. Ved å stemme blankt så sier du at jeg har en mening men det er ingen av partiene som er på nær lik linje med mitt syn å fortjener derfor ikke min stemme.

Ved å ikke stemme (ikke gjøre noe som helst altså, ikke blank stemme engang) så sier man derimot at man ikke bryr seg å på en måte så mister man retten til å si noe i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Det er irrasjonelt å ikke stemme å. Selv om man ikke er enig med noen så går det an å stemme blankt. Ved å stemme blankt så sier du at jeg har en mening men det er ingen av partiene som er på nær lik linje med mitt syn å fortjener derfor ikke min stemme.

Ved å ikke stemme (ikke gjøre noe som helst altså, ikke blank stemme engang) så sier man derimot at man ikke bryr seg å på en måte så mister man retten til å si noe i det hele tatt.

 

Så om man er motstander av det demokratiske systemet og følgene et slikt system har så bryr man seg ikke om samfunnet og mister retten til å åpne kjeften? Ytringsfrihet ftw.

 

Logikken i dette landet er helt på trynet...

Lenke til kommentar
Det er irrasjonelt å ikke stemme å. Selv om man ikke er enig med noen så går det an å stemme blankt. Ved å stemme blankt så sier du at jeg har en mening men det er ingen av partiene som er på nær lik linje med mitt syn å fortjener derfor ikke min stemme.

Ved å ikke stemme (ikke gjøre noe som helst altså, ikke blank stemme engang) så sier man derimot at man ikke bryr seg å på en måte så mister man retten til å si noe i det hele tatt.

 

Så om man er motstander av det demokratiske systemet og følgene et slikt system har så bryr man seg ikke om samfunnet og mister retten til å åpne kjeften? Ytringsfrihet ftw.

 

Logikken i dette landet er helt på trynet...

I praksis nei, men se på det slik. Om du ikke engang dukker opp for å stemme så viser man også at man ikke har noe som helst interesse for å ville forandre landet til det bedre heller (iallefall ikke i forhold til politikk) Selv om man ikke er enig i noen av partiene, det å stemme blankt viser iallefall at man har et ønske om å ville forandre på noe, det bare er ikke noe som de nåværende partiene deler et felles syn med deg.

Ytringsfriheten din er ikke i praksis påvirket i det hele tatt, men for å kunne si sin mening så bør det gjerne være et krav til å delta i hva som er realiteten for den politiske situasjonen i dag uansett.

Selv du er vel enig at det hjelper fint lite å være imot noe å ikke si sin mening om det, ikke sant? :)

Lenke til kommentar

 

AP: Giske.

 

 

SP: Navarsete. Mest ubrukelige samferdselsministeren ever.

 

 

RV og SV

 

Fordi: De står for den samme kommunistiske politikken. Itillegg har de har overhodet ikke peiling på næringliv.

 

Hvis navn skal nevnes:

 

Giske

Halvorsen

Støre

Halvorsen

Brustad

Halvorsen

Hansen

Halvorsen

Strøm Eriksen

Halvorsen

Storberget

Halvorsen

Solheim

Halvorsen

Navarsete

 

Og Brustad igjen.

 

Itillegg kommer jo alle dem som var nødt til å gå av i denne skandalepregede regjeringen.

 

 

FRP: Siv Jensen

 

 

FrP: Gretne og sinte Siv.

 

Er det flere enn meg som finner det fullstendig meningsløst å bare oppgi et navn på noen i partiet? Fokuser heller på sakene fremfor folka synes jeg.

Lenke til kommentar
Er det flere enn meg som finner det fullstendig meningsløst å bare oppgi et navn på noen i partiet? Fokuser heller på sakene fremfor folka synes jeg.

Nja både og. Partilederen synes jeg bør være grunn nok. F. eks er Sponheim såpass spesiell at det i seg selv bør være grunn nok til å ikke stemme på Venstre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...