Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Går 1,6 passat egentlig noke godt?

Anbefalte innlegg

Kraft er relativt. Synes personlig alt under 150HK er fælt å kjøre.

åå? har du prøvd alle biler da som har under 150 hk?

jeg hadde golf 2 1986 mod med 75 hk engang. og den gikk faktisk jævli bra. var 1.5 liter 4 trinns manuell.

nå har jeg en saab 9000 cs 1992 modell 2.0 liter 131 hk. og den går bra og. veldig bra aks i den da. drar fint opp i 160 km/h med full bil. no problem.

så det med at under 150 hk er ræva er ikke sant.

det handeler ikke om å ha mest mulig hester. det handler om hvordan man bruker dem ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18926408 v5 motor på 150 hk 2.3 liter. drar sikker bra den. så ut som det var ganske så bra anlegg i den og da. vil man ikke ha det, så plukker man ut og selger det.

nye biler har mindre motor pga motorene er bedre den dag i dag enn for 20-30 år siden. de drar likegodt. mener jeg da. men 1.6 litt nyere bil som er sedan blir nokk litt slapt ja.

Endret av hahaa
Lenke til kommentar

Hva med å ta en titt på litt andre biler?

Ford Focus: http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?_cmd=...fied=1251447150

Den har stått en stund, så du får sikkert prutet ned en god del :)

82000KM, 2001 modell, 100hk, 5-dørs. Ypperlig ungdomsbil spør du meg. Bruker lite på mila og ligger som støpt på veien. Hadde en slik tidligere å ble veldig glad i svinger :p Bruker rundt 0.6 på mila hvis du kjører som folk.

Lenke til kommentar
Mye bensin bruker den også.

:wow:

Er veldig fornøyd med forbruket på golfen min. Jeg har vert på noen lengre turer med vw audi clubben. Da pleier jeg å bruke ca 0.1 liter pr mil mer en de som har små dieselbiler. I dag har jeg kjørt 171km med et snitt på 0.68pr mil. Det er snakk om langkjøring, men også noe bykjøring og litt køkjøring, samt en del forbikjøringer.

Og ja, det går fint med forbikjøringer med 1.6! Har hatt mange underholdene turer med bilen,for å neven noe holdt jeg fint følge med to s3-er oslo-stavanger.De kjørte selvfølgelig ikke maks ut,men de kjørte så fort det lot seg gjør med den trafikkmengden det var osv, og jeg hadde ingen problem med å holde følge

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Har du funnet deg bil? Siden du er ungdom og sikkert ikke sitter på den store kapitalen, i forhold til hvilken prisklasse du legger der på, så bør du lete etter en bil som er driftssikker og billig i drift. Ut fra dine spørsmål later det ikke til at du har den store tekniske innsikten og "peiling" på bil. Derfor bør du unngå biler som fører med seg mye reparasjoner og har velkjente problemer. VW Passat er en bil som kommer veldig høyt på listene over biler med FLEST feil. Når det i tillegg er biler som har relativt dyre reservedeler, så kan totalprisen du må ut med etter noen år bli ganske høy.

Let heller etter feks en Toyota Avensis eller lignende. Så tar du med turbodiesel, slik at du får Nm til forbikjøringer og bakker (rart behov..). Feks en Toyota Avensis med toliters diesel, den hadde ca 110 hester før ny utgave i 2003. Selv om de kanskje har gått langt, så vil den mest sannsynlig være mer driftssikker og til å stole på enn mange av de andre forslagene her. Drosjekjørte biler er heller ikke dumt. De har som regel fullt alle servicer, masse utstyr og har en lavere pris. Men som regel høy km. Har selv en 2008 mod Avensis Executive Navitech 2.0 D4D drosjekjørt. Fantastisk bil. Til opplysning har min svigerfar 2 avensiser der den ene har gått 560.000 km og den andre 470.000 km. Vår andrebil er en Toyota Carina E 2.0 D XL, med 76 hk. Den har gått 377.000 km og koster oss i realiteten bare forsikring, veiavgift, drivstoff og dekk for å holde gående. Bruker særdeles lite olje.

Håper du finner noe som du blir fornøyd med og som fungerer. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...