1245112654122755325882462 Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) Jeg vurderer og kjøpe en VW passat 1,6 bensin bil på omtrent 102 hesta Det jeg lurer på er om den bilen her går noe fort i det heile tatt? drar den med folk i? eller går den rett og slett som et jævla dass eg har hitil fått mykje negativ respons, eg kan ingenting / veldig lite om kor vidt det går and og hente noke meir utav en sånn bil, eg ønsker meg en bil som eg kan kjøre med alle plasser, med gjerne både 4-5 i bilen uten og bli direkte hemma av at bilen drar direkte dårli, ikkje klare og holde ei gjevn fin fart, eller at bilen får andre typer problem, er bilen for tung? er dette noe jeg burde kjøpe ja/nei Bilen er brukt og har gått 154.000, pent brukt for og sei det sånn, kjøpe den mest for utsende sin del, veit ikkje om det kan være mulig og skifte motor i bilen, alt av svar og tips blir godt motatt Motorinfo Motoreffekt: 102 hk Motorvolum: 1600 ccm Girkasse: Manuell Girbetegnelse: 5-trinns Drivstoff: Bensin Maxhast.: 220 km/t Hjuldrift: Forhjulsdrift henta ut av annonsa Sedan på 1400 KG Endret 7. september 2009 av Priim Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 VW Passat er ikke noen lettvekter, så en 1,6 bensin med 102hk, kan nok bli litt snaut på den bilen. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 VW Passat er ikke noen lettvekter, så en 1,6 bensin med 102hk, kan nok bli litt snaut på den bilen. Jaa, men nå lurer eg på om den klarer og holde kanskje 100 - 120 med 5 stykker i bilen er ikke fuckings fantomet på veiene akkurat Men er det en bil jeg kan få problem me at den absolutt ikke drar i oppoverbakker viss eg foreksempel har folk og last i bilen? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Det skal ikkje vere noko problem, med mindre det er noko alvorleg galt med bilen. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Det skal ikkje vere noko problem, med mindre det er noko alvorleg galt med bilen. Så det du seie er at bilen ikkje går "dårlig"? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Stasjonsvogn? Sedan, 1400 kg Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Ja ok. 100+ hester burde vel gå greit i bakken det. Jeg lånte meg en golf med en 66-67 hester for en stund tilbake og det var fryktelig triste greier. Selv om den var lett. Men er det er en bil du skal kjøpe eller? Du finner vel fort ut når du prøvekjører om det er noe drag. Lenke til kommentar
trra Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) Når man klarer å få en caravelle fra 90 tallet med 78 sure dieselhester oppi 130-140km\t, burde det ikke være noe problem å holde 100-120 med en passat som har 102hk. Endret 6. september 2009 av trra Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Han kan fort slite litt i motbakker med passasjerer, eller en henger etter bilen. Lenke til kommentar
Jalle Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Han kan fort slite litt i motbakker med passasjerer, eller en henger etter bilen. Vil tru det ja, hvis du har råd ville eg gått opp ein motorstørrelse, eventuelt valgt diesel Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) 1.6 er for lite i en Passat, bilen er rett og slett for tung. Fin regel jeg har funnet meg er iallfall at man bør ha rundt 90hk/tonn. Har man mindre blir det som regel slik at man blir nødt til å gire ned overalt og kjøring blir rett og slett uøkonomisk. Min Fiesta 1.4 (90HK) går på 0.5-0.6 mila (blandet), enda dette er en bil fra 97. Grunnen til at jeg kan kjøre den så lavt er at jeg kan ha 5 gir overalt. En bil med for liten motor gjør ofte til at du må gire ned og blir derfor uøkonomisk. Passat er tilnærmet like stor som Ford Mondeo og nærmest alle der er solgt med 1.8 liters motor på 130hk. Du bør finne en Passat med en motor som har rundt 130hk. Endret 6. september 2009 av Wisd0m Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) Jeg har selv 100 gamp i Carismaen min som veier 1150 kg, og det funker forsåvidt greit med folk bilen. Klarer FINT å ligge i 110-120 uten å måtte tyne den spesielt mye. Likevel er det ikke noen racer. Forbikjøringer og hurtige akselerasjoner er ikke helt greia. Kjenner god forskjell fra bare meg i bilen og til full bil. Så passaten som veier 1400 kg er kanskje litt i tyngste laget til den lille motoren. edit: 220 km/t er vel litt mye? Det tror jeg rett og slett ikke noe på. Endret 6. september 2009 av Oppkast Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 ok, fekk ganske mykje negativ respons på ditta, så det er ikkje en bil eg burde satse på? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Tatt i betraktning at du i det heile tatt vurderar å kjøpe ein slik bil kan eg ikkje forestille meg at du har behov for noko meir. Er det ny eller brukt du skal kjøpe btw? Er den brukt og har gått eit stykke sei eg meg enig med dei andre her. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Tatt i betraktning at du i det heile tatt vurderar å kjøpe ein slik bil kan eg ikkje forestille meg at du har behov for noko meir. Er det ny eller brukt du skal kjøpe btw? Er den brukt og har gått eit stykke sei eg meg enig med dei andre her. Brukt, har gått 154.000 Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Tipper den passaten kun får 220 i medvind, bratt nedoverbakke og med sterk hjemlengsel. Å ja den biln har nok motor til vanlig kjøring. Endret 7. september 2009 av MongoMan Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Tipper den passaten kun får 220 i medvind, bratt nedoverbakke og med sterk hjemlengsel.Å ja den biln har nok motor til vanlig kjøring. Den når nok ikkje 220 kmt før fritt fall frå 3 KM Så det du seie e at den ikkje stoppa i ei 8% stigining? eller klare eg og holde 80 KMT i 5gir? eg skal jo såklart prøve bilen, men 3 tima og kjøre, og viss de e så forgjeves Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Altså du kan sikkert ligge i 5 gir i 50km/t omså og stigning kommer du opp uansett. Stikkord: Gir. 3 timer er jo ingenting. Var 20 timer med kjøring når jeg hentet bil (ene veien) Endret 7. september 2009 av MongoMan Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Vi har en 1.6 Passat. Ingen racer, men klarer seg greit både på korte og lange turer. Det er riktig som sagt over, med flere hester pr. kilo blir det mindre giring. På den annen side blir jo bilen dyrere også da, og vi har jo stort sett 80 km/t i fartsgrense i alle fall. Det gjelder bare å tenke seg om to ganger før man leker forbikjøringsleken... Før det hadde vi en Golf med samme motorstørrelsen. Forskjellen var at vi kunne kjøre på tredje gir opp fjellet her vi bor. Til gjengjeld var det mindre plass til både bagasje og passasjerer. Det er mye prestisje i dette med kraftige motorer. Når jeg vokste opp var det bare en drøm å ha en bil med over 100 hester. Senere fikk min far seg en 3. liters Ford Capri. (Også kjent som "OBOS-Mustang".) Den gikk fort, men kjøreegenskapene var heller så som så. Den var ingen racer på vinterføre, for å si det sånn. Så det spørs på forventningene og behovet. Skal du ha et transportmiddel til en fornuftig pris er en brukt Passat en grei ting. Skal du imponere noen finnes det heftigere alternativer. Igår møtte jeg en god gammel Ferrari 308 GTS ute i Åsane. Det var drømmebilen når jeg var ung. Men jeg tror jeg hadde blitt litt frustrert av å sitte i den i rushtiden på Fjøsangerveien. Når det gjlder Passaten: Vi har hatt endel problemer med vår. Bremsene henger seg opp og slites før tiden. Det fikk vi på garantien, men det er jo irriterende allikevel. Og wiren på vindusheisen har røket to ganger. Den kan ikke skiftes, da er det ut med hele mekanismen og 3700,- kroner mindre på bankkontoen... Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå