DonArildo Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) Hei Jeg har nettopp satt sammen min nye PC, men selvfølgelig er det problemer. Jeg får maskinen til å surre og gå, men skjermen er helt svart. Ingen piping og heller ingen lys i tastaturet ved oppstart. Skjermkort: PowerColor Radeon HD 4870 1GB GDDR5 Hovedkort: ASUS P5Q PRO Turbo, P45, Socket-775 CPU: Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Minne: Kingston DDR2 HyperX PC6400 8GB KIT CL4 Jeg har en PSU på kun 400W. Skjermkortet skal visstnok ha 500W. Kan dette være feilen? Skulle vel tro at jeg ville kunne få opp noe likevel, men... Har også testet RAM-brikkene ved å prøve oppstart med kun ett av de to parene, og også med kun en RAM-brikke. Ingen forskjell. Eller kan det være noe galt med hovedkortet? Og er det noen som vet om det er konflikter mellom disse komponentene? Eller om de kommer godt overens? Takker for alle svar Endret 6. september 2009 av DonArildo Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 har en PSU på kun 400W. Skjermkortet skal visstnok ha 500W. Kan dette være feilen? Skulle vel tro at jeg ville kunne få opp noe likevel, men... Tja... Lenke til kommentar
vebbiz Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Tror nok det har noe og gjøre med at skjermkortet krever 500W ja! Har selv et ENORMT irriterende problem. Begynner og bli lei den firkanten hvor det står Check signal cable. Musa mi lyser heller ikke -.- uansett, lykke til! Lenke til kommentar
DonArildo Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Skjermkortet surrer jo og går, men intet bilde. Men det kan likevel være PSU'en? Det er jo selvfølgelig ganske logisk i og med at jeg har en 400w og trenger 500w, men jeg troded likevel at det skulle gå... Hmmm Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Tru kan du gjøre i kirka, dette er virkeligheten . Men hadde nok valgt noe større power supply ja Lenke til kommentar
DonArildo Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Ok, jeg får prøve det i første omgang Men noen som vet om det er noen slags form for "konflikt" mellom komponentene? Eller fungerer de fint sammen? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 du har satt strøm til cpu? , hadde nøyaktig dette problemet.. men dumme meg.. glemte å sette en 4 pinn kontakt til cpu Lenke til kommentar
DonArildo Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Har satt inn den 4-pins kabelen som kommer direkte fra PSU'en, ja... Om det var den du tenkte på? Den som settes inn i nærheten av CPU-socketen... Lenke til kommentar
toazty Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 hos meg går det en kabel fra psu til en 4pin ved siden av cpu også, den kabelen som går fra cpu til HK, den er vel en "mini mini" info kabel eller noe.. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Du har ikke mulighet til å putte en 8-pin inn der vel? Ikke at jeg tror det vil ha noen stor betydning. PSU'en tror jeg du kan utelukke i første omgang, såfremt den er av nogenlunde ny dato og du med sikkerhet kan si at den fungerer som den skal. 4870 drar vel en 140-150W under last, men i ditt tilfelle uten drivere og uten nevneverdig last så trekker det nok svært lite. Du har litt erfaring med selvbygg? Du er sikker på at du har plassert ting der ting bør være? Strøm til skjermkort, avstandsskruer bak HK etc? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Jeg har brukt en FSP 350W til å drive mer enn det (P4 NW 3,2 / 4 x RAM / HD4870 / 5 vifter / 7 HD / DVD-RW osv ). Har en ide om at du har koblet kontakter litt feil. F eks pci-e fra strømforsyning til P-4 på hovedkort osv. Lenke til kommentar
DonArildo Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Har litt erfaring, men er ingen ekspert. Men jeg er temmelig sikker på at alt er koblet riktig. Har fått en kompis til å se på det, og han synes også det så riktig ut (Dog ingen ekspert han heller). Og, ja, PSU'en er splitter ny. Kjøpt sammen med resten av utstyret jeg nettopp har satt sammen. PCI-E fra strømforsyning til hovedkort, nei? Disse skal jo til skjermkortet, skal de ikke? PCI-E har vel uansett 6 pinner også, om jeg ikke tar helt feil... Det ser ut til at jeg har muligheten til å sette inn en 8-pin ved siden av CPU-socketen, men da må jeg i så fall ta av et lite deksel. Og, ja, jeg har strøm til skjermkort og har satt inn avstandsskruer bak HK. Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Det ser ut til at jeg har muligheten til å sette inn en 8-pin ved siden av CPU-socketen, men da må jeg i så fall ta av et lite deksel. Ikke så rart at du ikke har noe liv i pcen din da. Når cpu mangler 4x 12v Lenke til kommentar
arne2002 Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) Tviler sterkt på at du trenger 500W, drar neppe mer enn 300-350W det der. Tipper det er HK som er gåent. Msasse problemer med P5Q-kortene (sjekk newegg feks), mitt sa takk for seg tidligere i kveld med akkurat samme problemer. Endret 6. september 2009 av arne2002 Lenke til kommentar
DonArildo Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Det ser ut til at jeg har muligheten til å sette inn en 8-pin ved siden av CPU-socketen, men da må jeg i så fall ta av et lite deksel. Ikke så rart at du ikke har noe liv i pcen din da. Når cpu mangler 4x 12v Jeg har, som sagt, satt i den standard 4-pins ledninga. Men jeg har _muligheten_ til å sette inn 2x 4-pin. Men da må jeg altså ta bort et "deksel"... Disse 2 4-pins kontaktene ligger helt ved siden av hverandre, nesten som om det var en 8-pins kontakt Lenke til kommentar
toazty Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 er ganske sikker på at det skal strøm fra psu til cpu, + den som henger på cpu vifta skal ned på HK'et en plass. prøvd å ta av dekselet og satt nedi ledning fra psu? nå skal jeg ikke drive å anbefale noe, men det ville ialleflal jeg gjort.. Lenke til kommentar
DonArildo Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Ja, alle vifter går som de skal, og jeg har også satt i strøm til CPU. (Om dette er den 4-pins kabelen som kommer direkte fra PSU og settes ned i HK ved CPU-socketen.) Så begynner å lure på om det er noe galt med hovedkortet. Evt skjermkortet. Jeg skal en tur til en kompis i morgen og teste ut litt. Flytte ett og ett komponent over i hans PC for å se om det fungerer. Om alt fungerer er det sikkert HK, tror dere ikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå