4588pkdkrikue5c Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Hei, Eg vurderer å kjøpe meg eit Polaroid kamera, då desse er utruleg retro og geniale! Kvaliteten på biletene blir vel så som så, prisen tatt i betrakning. Dei går jo for slikk og ingenting på eBay. Men kva modell bør eg sjå etter? Kva skiller dei? Og kva med film? Får eg kjøpt dette i Noreg - og er det dyrt? Takk for alle svar. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Kanskje du får kameraet billig men filmen er dyr. Den produseres ikke lenger og da stiger prisene naturligvis. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Fuji lager fremdeles polaroid film. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Fuji lager fremdeles polaroid film. Nei. Fuji lager instant film, men ingenting som passer polaroid. Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Fujifilm lager peel-apart film som kan brukes i polaroid kameraer som tar peel-apart film. Fuji lager derimot ikke integral film og Polaroid har stoppet produksjonen av den typen film, så hvis du er ute etter kamera av denne typen; Polaroid 600 så har du et problem. Vil du bruke kamera av denne typen; Polaroid Land 360 derimot kan du bruke filmen som Fujifilm lager. Av Polaroid 600 og Polaroid land kameraene er sistnevnte enklest å få tak i, Ebay er kilden der. Det kan også nevnes at det fremdeles er mulig å få tak i integral film, men siste batch fra Polaroid har expirence date 10/2009 og koster ~$25 for en pakke á 10 bilder på ebay. Man kan også kjøpe utgått film til en litt lavere pris. http://en.wikipedia.org/wiki/Instant_film Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hvis du ikke har fått med deg saken ennå http://www.akam.no/artikler/polaroidfilm_over_og_ut/72493 Lenke til kommentar
Vezpa Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Hvis du ikke har fått med deg saken ennå http://www.akam.no/artikler/polaroidfilm_over_og_ut/72493 POLAROID ER TILBAKE! "The Impossible Project inspires Polaroid to re-launch Instant Cameras We are pleased to herewith announce a history making cooperation between Polaroid and The Impossible Project: As we have created quite some buzz about Analog Instant Photography over the past 12 months, the Polaroid licensee - The Summit Global Group - now can't resist any longer and announced at a press conference on October 13th in Hongkong that they will re-launch some of the most famous Polaroid Instant Cameras. Therefore they are commissioning The Impossible Project to develop and produce a limited edition of Polaroid branded Instant Films in the middle of 2010. The Impossible Project is proud and excited that its ambitions and all the relentless work that has already been invested are now becoming the foundation for Polaroid's comeback as a producer of Instant Cameras. Large-scale production and worldwide sale of The Impossible Project's new integral film materials under its own brand will already start in the beginning of 2010 - with a brand new and astonishing black and white Instant Film and the first colour films to follow in the course of the year." Impossible Project Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Eg las faktisk noko om dette Impossible Prosject, men den siste nyheita var eg ikkje klar over! Gler meg, Polaroid bør ikkje døy! Det er så utruleg retro Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Dette er gode nyheter og spennende. Blir spennende å se hva de kommer opp med. Lenke til kommentar
mariaK Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Tror vi har 3 pakker polaroid 600-film liggende på jobb. 10 bilder, kr 399! Ingen billig afære med andre ord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå