svelemoe Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) Det er knapt tre timar til kanonhelga på elkjop.no sluttar, og dei har ein acer stasjonær med i7, 6GB RAM, 1,5GB GPU ram (GT 230) og 1tb harddisk. http://www.elkjop.no/product/data/stasjona...oductTabcontent Er dette eit godt kjøp for 8000 kroner? bør eg helder velge den enn den eg tenkte på å bygge sjølv?: http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...aggon_id=100759 Eg har planar om å oppgradere til ATI radeon HD 4890 seinare, vil et lønne seg å kjøpe den frå elkjøp no, eller er det like greitt å bestille en i delar og bygge sjølv? med tanke på at operativsystem (64-bit) + tastatur og mus (som trengs i Gamer V) kan fort koste like mykje som 4890, er det lurast å bestille den frå elkjøp kansje...? Hjelp meg! trenger svar FORT! kanonhelg er snart over. Sorry hvis innlegget er litt rotete, måtte være litt snappy Endret 6. september 2009 av svelemoe Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 satte ihop eit oppsett med omtrent same eigenskapane som den frå elkjøp: http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...aggon_id=100775 spare 1500 kroner? er det realistisk? i alle fall, bør eg SLÅ TIL med ein einaste gong? Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) Den fra Elkjøp er billig. Det eneste aberet er at strømforsyningen kan være mindre god/sterk(gjerne på de delene man sparer inn - de øvrige er jo like uansett om du bygger selv eller kjøper på Elkjøp). Du kan altså risikere å måtte kjøpe en ny strømforsyning i tillegg til skjermkortet, men i andre desktopper som denne bare med GTX260, sitter det en 750W. Så jeg tenker at strømforsyningen holder ok. Personlig hadde jeg kjøpt den fra Elkjøp. GTS230 er forøvrig noe ala GT9600, og er et brukbart skjermkort, av de dårligste av de som er beregnet på spill. Endret 6. september 2009 av jornboss Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 forandret linken i førsteinnlegget no, forandra den originale til eit oppsett for a sammenlikne. kva linkar spg du på, jornboss..? det vart litt rot for eg edita ut linken.. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Den fra Elkjøp er billig. Det eneste aberet er at strømforsyningen kan være mindre god/sterk(gjerne på de delene man sparer inn - de øvrige er jo like uansett om du bygger selv eller kjøper på Elkjøp). Du kan altså risikere å måtte kjøpe en ny strømforsyning i tillegg til skjermkortet, men i andre desktopper som denne bare med GTX260, sitter det en 750W. Så jeg tenker at strømforsyningen holder ok. Personlig hadde jeg kjøpt den fra Elkjøp. GTS230 er forøvrig noe ala GT9600(eg har Geforce 9600m på min bærbare, og den taklar det meste), og er et brukbart skjermkort, av de dårligste av de som er beregnet på spill. Så om eg bestiller 7720 + Benq skjermm til 1500 + eit nytt skjermkort til rundt 1500... 11000 kroner totalt, inkludert operativsystem... Då sparar eg 1-2000 kroner...??? Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) Dessverre så finner du ASM7720 bare i ASIA, men det står 750W på den:)hahah Ja du sparer de kronene ja. Altså du kan prøve med det skjermkortet som sitter i. GT230 1500MB er ikke så gærnt det. Men er det Crysis på fullt du ønsker så går det ikke... Endret 6. september 2009 av jornboss Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 då er det eigentleg ganske bestemt. skal bestille 7720 og ein BENQ frå elkjøp til 9559 kroner. Siste sjanse til å advare meg om det er eit dårleg kjøp. Eg vil tru eg sparar nokre kroner... Om det er noko eg bør vite før eg bestiller, kom med det. Lenke til kommentar
program Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) Jeg synes den ser billig ut. Jeg støtter det. Men ønsker du å bygge selv, så gjør du det. Hvis du kjøper PCen sparer du deg for det bryet, men hopper kanskje over litt erfaring. (Men jeg vet jo ikke hvor mye du kan fra før) Jeg mener litt enklere sagt at det er et godt kjøp. Endret 6. september 2009 av program Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 I tillegg får du 30dagers retur rett! Så du får kan jo event levere tilbake om du ikke blir fornøyd! Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 WOOHOO Da var Pcen og skjerm bestilt, og rett før søndagen slutta Om eg ikkje får helge-tilbudsprisen no, skal dei jaggu meg få høre det. eg bestilte på SØNDAG Til jul skal eg sikkert bytte ut grafikkortet med eit ATI radeon HD 4890 1GB Håper elkjøp sender det raskt..vil gjerne ha den innen helga Det skjer vel ikkje, men det er lov å håpe Lenke til kommentar
darket Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Elkjøp pleier å være meget kjappe på sending. Fått mine varer innen 3 dager hver gang faktisk.. Tror de blir losset fra sverige på semitrailere faktisk, og så rett på post distribusjonen i oslo. Virker smooth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå