Anv Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Forskjellen ligger bare i Write Back og Write Through. WB ~65' read IOPs gir beste kombinasjon av skriv og les. WT ~85' read IOPs gir høyere les men tilsvarende dårligere skriv. WB er min normale profil da IOPs er høye nok og samtidig gir det den beste skrive ytelsen. Jeg skal se om jeg finner noen tester som viser forskjellen. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Da kan du kjøre testene på den normale profilen din, men det hadde vært interresant med 4R0 på WT i tillegg om du har tid til overs. Jeg har "LSI_9260_X25MG2_2R0_dio_wb_nra.zip" "LSI_9260_X25MG2_4R0_dio_wt_nra_DCE_2GB.zip" "LSI_9260_X25MG2_8R0_dio_wt_nra.zip" og "LSI_9260_X25MG2_8R0_dio_wb_nra.zip" liggende som du har postet tidligere. Var disse med nyeste firmware på kontrolleren? Om alle er med nyeste firmware lurer jeg på å lage litt grafer, diagrammer, og tabeller for 9260 med både x25-M og V i diverse antall og WB/WT. Disse er også greie for å teste ut IOPS=(1/average accesstime)*QD skalering saken. Endret 6. februar 2010 av GullLars Lenke til kommentar
Anv Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Hvis de er kjørt etter fredag utpå kvelden (for en uke siden) er de med nyeste firmware. (du ser det ved at iops er enten ~65 eller ~85, den gamle hadde under 50' IOPs ved små blokk størrelser) Det hadde vært kjekt å hatt grafer for den nye, den gamle er liksom blitt veldig gammel og dårlig i forhold til den nye. Endret 6. februar 2010 av Anvil Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Da går jeg i gang med 9260 etter en mat/tv-serie pause, om du ikke er ferdig med 1-4R0 x25-V starter jeg med det jeg har fra M. Post på XS tenker jeg det kanskje blir i marra, litt avhengig av hvordan tallene blir fra 9260. Nizzen, du må gjerne bidra med en runde eller to fra SSD RAID du også, det hadde vært kjekt å sett skaleringen hos deg, og om du møter noe IOPS tak. Link til post med configen det er snakk om her Det er fritt frem for alle med lagringsmedie å kjøre denne å poste resultater (harddisker også), så lager jeg grafer, diagrammer og tabeller. Helst post lagringskonfigurasjon. For de med RAID kontroller med cache gjelder 4x cache størrelse for testfil (eller 1GB om cache <256MB). EDIT: om noen vil ha tilgang til alt jeg har av rådata, organisert data (excell), tabeller og grafer (screenshots) er det bare å si i fra så poster jeg en rar/zip med alt sammen. EDIT2: Anvil, de zip-filene jeg nevnte over er med nyeste FW ja, 65/85K IOPS for hhv WB/WT. Endret 6. februar 2010 av GullLars Lenke til kommentar
Anv Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Stemmer i med GullLars her, jo flere resultater jo bedre. Jeg har liggende ett med 4R5 på Perc 6/i. Det var ikke mye å skryte av , kan poste det litt senere, maskinen jobber. edit: Intel begynner det å bli nok av så de med Indilinx eller annen kontroller er mest interessante. (av SSD'er i alle fall) edit2: Jeg er bare ferdig med 1R0 så det tar nok litt tid, 3 x noen og tredve minutter + litt til. Endret 6. februar 2010 av Anvil Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Her er en rar-fil av hele prosjektet med all data hittil (det er flere utgaver av 10-roundup fordi jeg lagret på fler tidspunkt for å kunne gå tilbake om jeg lagret noe feil). Prosjekt_0_5kb_64kb_1_128QD_07.02.10_00.10.rar Lenke til kommentar
Anv Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Holder på med siste runde nå så det er 15-20min igjen. Fant litt info om Seagate Pulsar. 100GB : 240/80MB/s 200GB : 240/160MB/s Ikke de helt store tallene med andre ord, spesielt når begge er SLC. (data er tatt fra span.com) Det står ikke nevnt noe om TRIM støtte. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Jeg regner med de går for driftssikkerhet over ytelse. Tallene der er gode nokk båndbredde-tall for mange bruksområder. Om read og sustained write IOPS tallene er gode kan det bli et godt produkt. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Da var testene ferdige. LSI_9260_X25V_2GB.zip Du får kontrollere at det skalerer nogenlunde, hvis ikke får jeg kjøre rensing og ta noe på nytt. (de har gått noen runder) Man ser at båndbredden ikke er like stor som på M serien. edit: No Read Ahead, Direct IO, Write Back, Disk Cache Policy Enabled. (for ordens skyld) Endret 7. februar 2010 av Anvil Lenke til kommentar
Anv Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Jeg kjører noen flere tester før jeg gjør ferdig testene med uregelmessigheter. Blir kanskje ikke før i morgen jeg blir ferdig med dem. (like greit at du får alle samtidig) Gjorde meg ferdig så her har du de testene som er kjørt på nytt. ICH_X25V_reruns.zip Endret 7. februar 2010 av Anvil Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Du er våken ennå ja. Ble akkurat ferdig med 9260 nå, 12 setups. Har henta ut 256 datapunkter pr setup fra csv filene. Etterpå lagde jeg sorterte tabeller for IOPS, bandwidth, og Average accesstime, så nå er alt klart for å begynne å bruke dataene Skal se på uregelmessighetene nå. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Godt jobbet, blir morsomt å se det i grafer. Så du svaret til audienceofone? Han slet med å åpne icf filen, jeg har ikke sjekket om icf filen er gyldig men zip fila inneholdt i allefall en icf, du får sjekke. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Skal svare han nå. Du bommet på en av re-run sakene. på 2R0 skulle det være 32KB QD32, ikke 64KB QD32 EDIT: ser ut som 4R0 skulle være 8KB QD128 også. EDIT2: beklager, de du tok re-run av var også lave, men de jeg har nevnt her hadde også dropp. EDIT3: jeg ser nå at de jeg har nevnt ikke var synlige siden de ikke var i grafene, men i tabellene sto de mye klarere ut enn de du har rettet. Endret 7. februar 2010 av GullLars Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 La opp scoren din i AS SSD, Anvil, er ikke mange med extreme oppsettene, så får legge inn de man kan Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Siden dere begynner å bli ganske råe på dette nå. Hva er anbefalt stripesize for 2R0-160G2@ICH10R samt "AUS" for NTFS i Win7? Skal hovedsaklig brukes til spill og programmer. Endret 7. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Lav stripe gir bedre fart på mellomstore blocker ved lav QD. Diverse tester har vist liten betydning av stripe, men PCmark vantage liker liten stripe. 32-128KB en plass vil funke fint. Kanskje noen med x25-M har testa grundigere og kan gi bedre råd? Nye grafer: x25-V vs x25-M single og RAID på ICH10R. Fikset tilfeldige drops. Og så noe nytt, grafer for 12 oppsett på LSI 9260. Her er en SS med grafene for alle 8 BS klemt inn. Har bare laget for bandwidth foreløpig. Write Through ser ut til å dominere 0,5KB-8KB, gjevnt mellom WB og WT på 16KB, og 32-64KB dominerer Write Back. Jeg har veldig lyst på 4R0 x25-V med WT også, jeg har mistanke om at det vil legge seg veldig høyt i 0,5KB-8KB sjiktet, og muligens også 16KB. Endret 7. februar 2010 av GullLars Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 32kb stripe er vel min favoritt på appload, snappy system med denne størrelsen og den jeg vender tilbake til gang på gang.. Ikke stor forskjell selfølgelig, men nok til å irritere meg litt når jeg er på 128kb stripe.... De fleste vil ikke merke dette og på noe er forskjellen i favør 128kb, selv om dette for det meste er bencher Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Her er grafene for anvils LSI 9260-8i x25- V&M blåst opp, Båndbredde. Ganske god skalering her, og 2250MB/s er ikke dårlig ved 64KB random read med 128KB stripe. Så da var Anvil med i 2GB/s klubben Neste som kommer er 1-4 x25-V fra ICH10R vs LSI 9260. Endret 7. februar 2010 av GullLars Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Fler grafer, denne gangen 1-4 x25-V, ICH10R vs LSI 9260. Disse er båndbredde. Jeg har IOPS klare også, men poster ikke det akkurat nå. Det ser ut som skaleringen av 4R0 på ICH10R nærmest møter en vegg mellom 4KB og 8KB. Det er også noen dropps her og der som jeg nevnte tidligere. Om noen har forespørsler for spesifike sammenligninger av data som har vært i grafer eller diagrammer tidligere, eller som jeg har i tabeller, så bare si i fra Jeg synes de fleste har vært ganske stille her i det siste, er det sosial helg, eller er folk lei av grafer, diagrammer, og tabeller? (edit, hadde lagt opp feil grafer ) Endret 7. februar 2010 av GullLars Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Jeg følger ivrig med selv om jeg ikke har så mye å bidra med. Imponert over alt arbeidet dere legger i dette da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå