Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ny sak. Nå har jeg lagt til BATs WD15EARS 1500GB i samme screenshot som jeg postet i stad.

Det er nå 4 diagrammer side ved side som viser båndbredde (y) som funksjon av QD (x) og Block Size (z).

x25-M Gen2 160GB ICH9R vs Vertex 30GB FW1.30 vs 15K SAS 300GB HP Smart Array E200i 4R0 vs WD15EARS 1500GB SB750.

post-163450-1265047390_thumb.png

En fin demo av the power off SSS. Det som mangler fra lineup der nå er anvils 8R0 x25-M fra LSI 9260 og nizzens RAMdisk :p

 

Jeg venter forresten også på en test av x25-V fra ICHxR.

Lenke til kommentar

Da har jeg mekka noen grafer med de første 10 resultatene som ble postet i tråden her:

512b random read by QD:

post-163450-1265052547_thumb.png

4kb random read by QD:

post-163450-1265052557_thumb.png

16kb random read by QD:

post-163450-1265052573_thumb.png

64kb random read by QD:

post-163450-1265052585_thumb.png

 

Jeg lagde en versjon av grafen som ble kappet av ved et naturlig punkt for å vise høyere oppløsning av lavere QD og de SSDene som ikke passerte dette punktet. Da ble det mulig å se harddiskene bedre også.

 

Det var også ganske morsomt å se at Mtron RAIDet mitt yter ganske greit i QD 0-4 sammenlignet med både anvils RAID, x25-M, og Vertex.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Flotte sammenligninger :)

 

Ser du har brukt 2R0 resultatene med gammel firmware.

Her er de nyeste men ikke de beste, uansett er de ~20.000 iops opp.

(de beste har jeg ikke bestemt meg for enda)

 

LSI_9260_X25MG2_2R0_dio_wb_nra.zip

 

Skal se om jeg rekker en single X25-V i kveld.

 

edit:

Mystisk at MTRON gjør seg så bra på små blokker uten NCQ, det er først ved 16K at den ikke har ledelse.

Hvor ble det forresten av den nye serien, den må vel være langt på overtid?

Endret av Anvil
Lenke til kommentar
Ny sak. Nå har jeg lagt til BATs WD15EARS 1500GB i samme screenshot som jeg postet i stad.

Det er nå 4 diagrammer side ved side som viser båndbredde (y) som funksjon av QD (x) og Block Size (z).

x25-M Gen2 160GB ICH9R vs Vertex 30GB FW1.30 vs 15K SAS 300GB HP Smart Array E200i 4R0 vs WD15EARS 1500GB SB750.

post-163450-1265047390_thumb.png

En fin demo av the power off SSS. Det som mangler fra lineup der nå er anvils 8R0 x25-M fra LSI 9260 og nizzens RAMdisk :p

 

Jeg venter forresten også på en test av x25-V fra ICHxR.

 

GENIAL lineup! :)

Håper å få smelt inn et 2R0 WD RE4 i morgen også. Så får vi en mellomting mellom sasraidet og WD GP-disken.

Lenke til kommentar

Prøver på denne tråden også da jeg ikke har fått noen svar.

 

Har et MSI P55-CD53 hovedkort,og Intel SSD 80gb disk. Er usikker på hvilke drivere jeg bør installere fra Msi. Som jeg har forstått mister jeg trim funksjonen hvis en bruker Intel sine IDE drivere. Hvilke av disse drivere bør jeg ikke installere for ikke å miste trimfunksjonen? Se link: MSI drivere

Lenke til kommentar
Prøver på denne tråden også da jeg ikke har fått noen svar.

 

Har et MSI P55-CD53 hovedkort,og Intel SSD 80gb disk. Er usikker på hvilke drivere jeg bør installere fra Msi. Som jeg har forstått mister jeg trim funksjonen hvis en bruker Intel sine IDE drivere. Hvilke av disse drivere bør jeg ikke installere for ikke å miste trimfunksjonen? Se link: MSI drivere

 

Ikkje legge inn noen drivere er det sikreste. De driverene som ligger som standard inne i windows 7 støtter TRIM.

Lenke til kommentar

Da fant jeg endelig litt info om SF 1200

 

edit¨:ser ut for at det er 1500...

 

Link til photofast (japansk oversatt med google)

 

edit2:

 

fant litt mer

 

PhotoFast unveiled its first flash disk controller SandForce operator. The G-Monster 2 SFV1 is now available in Japan. As was indicated, stocks are very limited at first, but we will not complain! Afford one of the most efficient SSD's time is expensive, very expensive, 75 000 yen per 100 GB, which would give an equivalent of about 689 euros in France.

 

Returning for a moment on the characteristics of these flash drives. The G-Monster 2 SFV1 are equipped with a controller SandForce SF-1200, 50, 100, 200 or 400 GB MLC flash memory, and promises speeds of 260 Mb / s read, 160MB / s write and 75 MB / s random write 4 KB write amazing figures when promises OCZ 250MB / s write with the same controller ...

 

kilde

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Er det kanskje noen av dere som kan svare på hvorfor jeg ikke kan få ACHI på den kjipe DELL'en min på jobb?

Optiplex 745 med Core2Duo/ICH8. Ingen ACHI i BIOS, kun "Legacy" og "Normal". Kjører WinXP og booter like bra på begge innstillingene.

 

Fikk en Intel G2 til den i dag som jeg gjerne skulle hatt på ACHI.

Bleh... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...