mk1 black limited Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Jepp, som jeg har: CrystalDiskMark: Snodig... Lenke til kommentar
BAT Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Det er snodig ja. Vanligvis så står firmwareversjonen i AS SSD under intel, men ikke på din skjermdump. Også snodig at du har så lav skriv på AS SSD ift CDM. Edit: La ut feil bilde gitt Endret 19. januar 2010 av BAT Lenke til kommentar
Anv Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Han kjører den uten TRIM pga iaStor. Last ned SSDToolbox og kjør en manuell TRIM og se hva som skjer. Det kan i grunn være så mangt som påvirker resultatet, programmer som går i bakgrunnen osv. Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Står og kjører SSD Toolbox Trim nå faktisk. :-) Men hva betyr 'Han kjører den uten TRIM pga iaStor'? Er det noe jeg kan gjøre med det? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Det betyr at du har installert IMSM som fjerner TRIM støtte (hvis du kjører W7). TRIM virker bare med msahci/pciide driverne fra MS. Avinstaller IMSM og start AS SSD, den skal da vise msahci og ikke iaStor. Du får normalt sett bedre resultater med TRIM enn uten. (ytelsen holder seg bedre med TRIM) Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Aha...men stemmer ikke det som står under tweaking i post 2 i denne tråden, da? Der anbefales det å installere Intel-driverne såvidt jeg kan skjønne? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Ellers er det alltid en ide å si hva du mener du har gjort rett når vi skal gjette hva du har gjort galt Ellers blir det mye "har du gjort..... ja.. har du.. ja" osv. Det anbefales vel ikke å installere Intel drivere men det anbefales for potensielt best benchytelse med en virginstate disk. Det er nevnt mye i denne tråden at du ikke skal kjøre Intel drivere ennå om du vil ha Win7 Trim. Endret 19. januar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Ja, du sier noe...;-) Beklager det, men jeg har selvfølgelig gjort det som står av anbefalinger i starten av tråden... Mulig det er meg som sover i timen, men det var faktisk et ærlig forsøk på å følge anbefalingene før man poster om hva man skal gjøre for å få systemet raskest mulig. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) IMSM er egentlig lite aktuell med mindre man kjører raid. Jeg kan ikke se at det er anbefalt i post 2, bortsett fra at det er listet opp noen opdaterte option roms. Uansett er det msahci som gjelder hvis man vil ha TRIM. (og det vil man ) IMSM vil komme med støtte for TRIM men det er usikkert når det kommer. Endret 19. januar 2010 av Anvil Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Mottatt og forstått. :-) Takk for hjelp - skal la Toolbox kjøre ferdig, så skal Intel-driverne avinstalleres. :-) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Jeg mente ikke å kritisere hva du har gjort, jeg ville gjort det samme selv i din stol, men korrigere at det ikke spesielt anbefales eller påtvinges brukeren Endret 19. januar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Alt i orden. Toolbox er ferdig, og det ser en smule bedre ut for å si det slik. Kommer med resultater litt senere. Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Ehrrmmm....for å slippe å lete meg ihjel, bortsett fra å avinstallere Intel Matrix Storage Manager, hva skal jeg fjerne? Det står nemlig fremdeles iastor i AS SSD... Lenke til kommentar
Anv Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Har du bootet etter at du avinstallerte IMSM? Med W7 kan du kjøre en rollback på driveren, ellers er en ny installering en siste løsning. (det skal være mulig uten å reinstallere) Endret 19. januar 2010 av Anvil Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Har du bootet etter at du avinstallerte IMSM? Med W7 kan du kjøre en rollback på driveren, ellers er en ny installering en siste løsning. (det skal være mulig uten å reinstallere) Har bootet ja. Men det jeg prøvde å spørre om var hvilken enhet i Device manager som bruker driveren og som jeg skal avinstallere/rulle tilbake driveren på? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 På min maskin står den oppført under IDE ATA/ATAPI controllers Standard AHCI... Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Doh... Takker, da var driveren fjernet. Oppsummering Med Inteldrivere, før SSD Toolbox TRIM: Med Inteldrivere, etter SSD Toolbox TRIM: Avinstallert Inteldrivere: Da var vi kanskje i mål, eller hva sier d'herrer? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) 1stk Intel 80gb gen 2 @ Areca 1680ix Virker som latency på write er ganske lav? Endret 19. januar 2010 av Nizzen Lenke til kommentar
Anv Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Nizzen Du mangler flere *ordentlige* SSD'er :!: men du har i allefall fått deg 1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå