Ourasi Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Ute etter SB på hovedkortet, SSD'en er plankekjøring.... Er vel noe P55 på denne, da er det vel ICH10 av en eller annen variant.. Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Har jeg gode nok resultater til å komme på en av listene? Her er en link til posten min. Jeg redigerte den nå sånn at resultatene kom bedre frem. Lenke til kommentar
Protest Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Ourasi, jeg regner med at du spør meg, men jeg har ikke så mye greie på innmaten Det er rimelig gresk, men prøver så godt jeg kan. Har prøvd å lete opp noe som ligner, eller noe sånt med SIS Sandra, men fant ikke, om det ikke er Intel P55/PM55/3400LPC Interface Controller. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Kake24 414 i AS SSD kvalifiserer etter som jeg kan se. (delt 8de plass) Protest P55 er det et han er ute etter. Endret 14. desember 2009 av Anvil Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 Har jeg gode nok resultater til å komme på en av listene?Her er en link til posten min. Jeg redigerte den nå sånn at resultatene kom bedre frem. 6. på CDM lista og delt 8. plass på AS SSD lista.. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) CDM 2.2: Seq: 263,3/111,5 512K: 201,6/109,4 4K: 22,06/67,22 AS SSD: Score: 424 Endret 15. desember 2009 av dredg Lenke til kommentar
Anv Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Fine resultater dredg, Husk å oppgi alle detaljer, SSD, Chipset etc. (ser du har det i signaturen men du kan gjerne referere til den slik at man vet at det er det du har testet med) Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 De primære loggene kan man ikke gjøre annet enn å tømme jevnlig, som nevnt ovenfor. Men, naviger til undermappen "Microsoft" og ekspander denne, ekspander så "Windows" mappen, her finner du mellom 50 og 100 loggelementer som kan disables. Høyre musklikk og velg "Disable log" og deretter "Clear Log" på alle logelementene i alle mappene (tar litt tid, men er verd det): Er det trygt å velge "disable log" på alle loggene? Er det noen logger man ikke bør skru av? Hva er eventuelt fordelen med å ha loggene? Lenke til kommentar
dredg Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Oj, det tenkte jeg ikke på Anvil! Men ja som du sier så står systemet i sig, men det er en 160BG Intel med nyeste firmware i AHCI mode Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 De primære loggene kan man ikke gjøre annet enn å tømme jevnlig, som nevnt ovenfor. Men, naviger til undermappen "Microsoft" og ekspander denne, ekspander så "Windows" mappen, her finner du mellom 50 og 100 loggelementer som kan disables. Høyre musklikk og velg "Disable log" og deretter "Clear Log" på alle logelementene i alle mappene (tar litt tid, men er verd det): Er det trygt å velge "disable log" på alle loggene? Er det noen logger man ikke bør skru av? Hva er eventuelt fordelen med å ha loggene? Bare spørsmålet ditt avslører at du ikke har noe å frykte ved å disable hele sulamitten..... Disse loggene er gjerne for feilsøk i dybden, for servere/nettverks administratorer o.l., mao ting de fleste aldri skjekker.. Har du aldri brukt dem før, kommer du neppe til å gjøre det heller, det samme gjelder for 99.99% av de som ender opp med Win7.. Primær loggene gir deg nyttig informasjon ved ustabil klokking, betatesting, drivertesting o.l., disse er greie å ha, men mer enn dette er altså "waste" for de fleste, de som trenger enkelte underlogger, lar disse være.. Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Flott, takk for svar Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) Dette gir meg vel kanskje en plass på lista? X25-M 80GB Gen2 på AMD 750SB, W7 64bit. Helt ren, rett fra esken. edit: La til litt detaljer etter tips fra John Richard Endret 16. desember 2009 av Mozze Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 lurte å skrive om det er 80 eller 160gb, regner med det er gen 2 Lenke til kommentar
xvis Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Har en X25-M 80GB Gen1 som jeg tenkte å sparke nytt liv i. Brukte den tidligere med Win7 beta, men pga lite tid i det siste, har alt blitt liggende på hylla. Nå tenkte jeg å installere skaffe Win7 (oem) og tenkte det kunne være greit å legge inn oppdatert firmware først. Husker jeg var plaget med at pcen hang seg opp, med Win7 beta, men det er ikke sikkert det pga disken. Dette står det sikkert noe om her i tråden, men har ikke lest meg opp. Gjelder samme firmware-oppdateringer for Gen1 som for Gen2? Kan ikke se at Intel skiller mellom disse her: http://downloadcenter.intel.com/SearchResu...igh+Performance Er det bare å kjøre på? Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Intel X25-M 160GB Gen2 på I7 [email protected], W7 64bit. ICH10R - AHCI. Endret 17. desember 2009 av helsten2 Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Gjelder samme firmware-oppdateringer for Gen1 som for Gen2? Kan ikke se at Intel skiller mellom disse her: http://downloadcenter.intel.com/SearchResu...igh+Performance Er det bare å kjøre på? Det er bare å flashe i vei. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 2 X25-M G2 i RAID0 på en AMD 750SB Merkelig lav score på AS SSD, men jeg syntes den holdt bra unna på skriving i CDM3. 'Kun' 183% ytelse fremfor en enkelt disk i sekvensiell ytelse og 4k lesing suger lut. Forøvrig stripe på 128k. Siste bench med en -1- disk: Sammenligning_TRIM.bmp Lenke til kommentar
Vain Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Nå som ny firmware til x25-m har vært ute i ca to uker: Har det kommet noen tilbakemeldinger på bugs o.l på den? Hva nytt oppnår man ved å oppdatere? Gir det noe merkbar ytelsesforbedring? Fjerner bugs? Nye funksjoner? Kort sagt, hvorfor bør man oppdatere? Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Kort sagt, hvorfor bør man oppdatere? Du opprettholder skriveytelsen på disken på et nivå tilsvarende den hadde 'rett fra esken'. Om det er merkbar forskjell i praksis kommer an på hvor heftig bruk man har utsatt den for før FW-oppdatering, men man ser tydelige forskjeller (10-30%) i benchmark. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Ser ut som jeg snart må kjøre noen nye AS SSD bencher. Litt kos til juleferien hehe. Et spørsmål på siden. Er det slik at alle 160GB G2 er sølvfarget? Ser sånn ut på bilder i nettbutikkene. Men mine G2 fra DI er sorte? Jeg har stusset på dette lenge nå. Endret 18. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå