Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD

Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ourasi, jeg regner med at du spør meg, men jeg har ikke så mye greie på innmaten :blush:

Det er rimelig gresk, men prøver så godt jeg kan. Har prøvd å lete opp noe som ligner, eller noe sånt med SIS Sandra, men fant ikke, om det ikke er

Intel P55/PM55/3400LPC Interface Controller.

Lenke til kommentar
De primære loggene kan man ikke gjøre annet enn å tømme jevnlig, som nevnt ovenfor. Men, naviger til undermappen "Microsoft" og ekspander denne, ekspander så "Windows" mappen, her finner du mellom 50 og 100 loggelementer som kan disables. Høyre musklikk og velg "Disable log" og deretter "Clear Log" på alle logelementene i alle mappene (tar litt tid, men er verd det):

Er det trygt å velge "disable log" på alle loggene? Er det noen logger man ikke bør skru av? Hva er eventuelt fordelen med å ha loggene?

Lenke til kommentar
De primære loggene kan man ikke gjøre annet enn å tømme jevnlig, som nevnt ovenfor. Men, naviger til undermappen "Microsoft" og ekspander denne, ekspander så "Windows" mappen, her finner du mellom 50 og 100 loggelementer som kan disables. Høyre musklikk og velg "Disable log" og deretter "Clear Log" på alle logelementene i alle mappene (tar litt tid, men er verd det):

Er det trygt å velge "disable log" på alle loggene? Er det noen logger man ikke bør skru av? Hva er eventuelt fordelen med å ha loggene?

Bare spørsmålet ditt avslører at du ikke har noe å frykte ved å disable hele sulamitten..... Disse loggene er gjerne for feilsøk i dybden, for servere/nettverks administratorer o.l., mao ting de fleste aldri skjekker.. Har du aldri brukt dem før, kommer du neppe til å gjøre det heller, det samme gjelder for 99.99% av de som ender opp med Win7..

Primær loggene gir deg nyttig informasjon ved ustabil klokking, betatesting, drivertesting o.l., disse er greie å ha, men mer enn dette er altså "waste" for de fleste, de som trenger enkelte underlogger, lar disse være..

Lenke til kommentar

Har en X25-M 80GB Gen1 som jeg tenkte å sparke nytt liv i. Brukte den tidligere med Win7 beta, men pga lite tid i det siste, har alt blitt liggende på hylla. Nå tenkte jeg å installere skaffe Win7 (oem) og tenkte det kunne være greit å legge inn oppdatert firmware først. Husker jeg var plaget med at pcen hang seg opp, med Win7 beta, men det er ikke sikkert det pga disken.

Dette står det sikkert noe om her i tråden, men har ikke lest meg opp. Gjelder samme firmware-oppdateringer for Gen1 som for Gen2? Kan ikke se at Intel skiller mellom disse her:

http://downloadcenter.intel.com/SearchResu...igh+Performance

Er det bare å kjøre på?

Lenke til kommentar

Nå som ny firmware til x25-m har vært ute i ca to uker: Har det kommet noen tilbakemeldinger på bugs o.l på den? Hva nytt oppnår man ved å oppdatere? Gir det noe merkbar ytelsesforbedring? Fjerner bugs? Nye funksjoner?

Kort sagt, hvorfor bør man oppdatere?

Lenke til kommentar
Kort sagt, hvorfor bør man oppdatere?

Du opprettholder skriveytelsen på disken på et nivå tilsvarende den hadde 'rett fra esken'. Om det er merkbar forskjell i praksis kommer an på hvor heftig bruk man har utsatt den for før FW-oppdatering, men man ser tydelige forskjeller (10-30%) i benchmark.

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg snart må kjøre noen nye AS SSD bencher. Litt kos til juleferien hehe.

Et spørsmål på siden. Er det slik at alle 160GB G2 er sølvfarget? Ser sånn ut på bilder i nettbutikkene. Men mine G2 fra DI er sorte? Jeg har stusset på dette lenge nå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...