bertie Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Ser vel ut til at mitt Asus P5K-kort ikke har AHCI, hvertfall ikke uten å downgrade bios evt. Noen som har noen gode råd? Lenke til kommentar
johome Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Hovedkortet mitt er Asus P5Q Deluxe. Jeg finner frem ved å gå til : Main > Storage Configuration > Configure SATA as Trykker så på Enter , og da kan jeg velge mellom IDE , RAID eller AHCI : Lenke til kommentar
bertie Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Mitt får jeg kun IDE som valg desverre... I CrystalDiskMark 2.2 får jeg følgende. Settings 5 - 100MB - Intel-disken: Seq: 246,5 - 87,52 512: 156,5 - 81,99 4K: 21,46 - 58,48 og følgende: Siste har jo klare svakheter skjønner jeg. Om noen har råd som sagt, så er jeg lutter øre edit: litt info - dette er på ny intel 2g 80GB, Asus P5K hovedkort uten AHCI-mulighet (hvertfall inntil jeg finner en løsning), formatert under XP-innstallasjon fra XP m/SP3 integrert. CPU C2D Q6600, minne OCZ 4GB edit2: om jeg bør flytte et slikt spørsmål til en egen tråd, så si ifra, for liten vits at jeg skal spamme en tweaking-tråd forsåvidt. Men nå har jeg hvertfall postet noen resultater. Endret 30. november 2009 av bertie Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg hadde også P5K hovedkort, og det støtter verken Raid eller ACHI på Intel-controlleren. Jeg endte opp med å kjøpe nytt hovedkort med en bedre Intel Controller. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg registrerer at Intel ikke klarte å levere TRIM firmware innen utgangen av november slik de lovet. Å ikke rekke det er én ting, men å ikke komme med noen kontrabeskjed og bare la fristen passere i stillhet vitner om et selskap som kommuniserer dårlig med kundene sine. Lenke til kommentar
Vain Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Her er mine resultater i AS SSD og CSM3.0. Jeg kjørte AS SSD med standard chipset driverne som ble installert med windows 7, og etter jeg hadde oppdatert til de nyeste. Gikk fra 314 til 376 poeng pga det. Har bare kjørt hver av dem en gang, så det er kanskje litt naturlige variasjoner med også? Når disken samtidig brukes som OS-disk så kan man glemme å oppnå de poengsummene som er i førstetråden? Ser AS SSD er oppe i 421 med tilsvarende oppsett. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Da kom Intel med oppdatert firmware (02HD) med TRIM og en oppdatert firmware update tool som forhåpentligvis ikke ødelegger disker. Noen som har prøvd allerede? http://downloadcenter.intel.com/Detail_Des...p;DwnldID=18363 Lenke til kommentar
Vain Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Da kom Intel med oppdatert firmware (02HD) med TRIM og en oppdatert firmware update tool som forhåpentligvis ikke ødelegger disker. Noen som har prøvd allerede? http://downloadcenter.intel.com/Detail_Des...p;DwnldID=18363 Med tanke på hva de kom ut med forrige gang, så tror jeg at jeg venter en dag eller to og ser hvordan det går med dere Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Har akkurat oppdatert, kjører AHCI og kan ikke si jeg ser en stor forskjell.. Før: Etter: /golfclap Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Du har fått ca 15 MB/s høyere skrivehastighet, og noen få prosent bedre tall gjevnt over. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) Man må kanskje kjøre TRIM fra toolbox? Uansett funker vel TRIM bare med MS driverne. Endret 2. desember 2009 av _Xorcist Lenke til kommentar
blinc Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Før man installerer OS på nytt, var det slik at man burde erase disken? Hva program anbefales? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Det har vel egentlig ikke skjedd så mye det siste kvartalet ift. SSD? Noe rebranding, men prisene har stått ganske stille har jeg inntrykk av? Endret 3. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Tweakr Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Ja, ganske stille. Mest markante økningen jeg har sett er på den modellen som jeg kjøpte i september, en OCZ Vertex Turbo 120gig. Opp over 1000 spenn siden da. Skjedde ganske kort tid etter jeg kjøpte, så heldige meg. Har ganske bra tall på den også på benchinga, litt over de spec som er avertert. Kan poste screens når jeg er hjemme fra jobben. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Ourasi, Har lagt ut noen varianter av iometer i post 5, du får velge den du synes passer best. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 (denne ble vel best etter min mening) Jau, den ble best, men ble litt bred, og forumet tillater ikke forandring fra min side.. Men, greit nok Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Intel X-25M 80GB G2 Lenke til kommentar
Anv Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Jau, den ble best, men ble litt bred, og forumet tillater ikke forandring fra min side.. Men, greit nok Har lagt ut en ny som er litt justert, kan ikke ta den noe mindre uten at man mister skaleringen. Lenke til kommentar
aGal Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Hmm, får jo ingen stor versjon av bildene i andre post, tenkte å tweake min Intel litt. Men finner jo ikke ut av alt som står der xD Give big pix Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 Har fixet bildr.no bildene, og håper dette ikke blir en vane fra den siden, ellers må jeg finne noen andre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå