Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri sett at dette har vært skrudd av (default) så det falt meg ikke inn å foreslå.

 

@Spurs,

Bra at det virket, resultatene er normale så lenge den er OS.

Var et tips jeg leste på en side for SSD tweaks... å slå av Write Cache.

 

Hva mener du med "så lenge den er OS"? :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Intel® Matrix Storage Manager Driver V8.9.0.1023

Spørsmål om den... må den avinstalleres for at jeg skal få TRIM, når Intel får ut ny firmware til min SSD?

 

Jau, den må avinstalleres, men forhåpentligvis kommer Intel med en egen driver før ny firmware er klar. Uansett vil du få spørsmål om du vil vite hvordan du får revertert til native driver under avinstallasjonen av v8.9.0.1023..

 

Anvil mente at resultatene er slik de bør være med OS installert på SSD'en, tester du med SSD'en som spare og helt tom, vil man selvsagt få litt bedre resultater, selv i CDM..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Intel® Matrix Storage Manager Driver V8.9.0.1023

Spørsmål om den... må den avinstalleres for at jeg skal få TRIM, når Intel får ut ny firmware til min SSD?

 

Ja, du må bruke MS driveren for å få TRIM.

(inntil Intel slipper noe som virker, akkurat nå virker jo hverken det ene eller det andre:))

 

edit:

Write Back cache skal skrus av i IMSM, ikke i Device manager.

(kanskje viktig å fremheve i og med at Spurs bommet på dette)

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Den er bra så lenge du legger dem inn via Win7 setup og ikke legger inn Storage Manager etter install, og om du skal teste dem sekvensiellt. De suger i IOMeter, og alle andre småfil Random tester med høy QD, som AS SSD. Ned med bort imot 10000IOPS i IOMeter på les etc...

 

Mitt råd, glem dem, selv om jeg misstenker at de kan være bra i vantage. v8.7 lagt inn under Win7 setup er allround best sålangt, både på boottid og IOMeter..

 

PS: Merk at alle testene med v9.5 var gjort med Raid0, men tipper de ikke er best på singel heller, beta delux altså, og ikke helt det jeg var ute etter akkurat..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Jeg vurderte den bare til den bærbare, har ikke installert noen Intel drivere på den og TRIM fungerte særdeles dårlig på Vertex.

Jeg la inn GC utgaven i går kveld og da den fikk stå idle i en annen pc i natt var ytelsen nesten tilbake.

 

Det blir nok uansett en reinstallering (3 på under 2 uker) Utgangspunktet hadde vært bedre om GC fikk jobbe fra SSD'en var fresh.

Jeg prøver 9.5 før jeg reinstallerer.

 

Blir ikke Vertexen bra nå så får den ligge til de kommer med noe som virker, da blir det 160GB G2 i mellomtiden.

Det er alt for lite plass på den men det får bare være, får bruke eksterne disker om nødvendig.

Lenke til kommentar
Anvil : Jeg synes virkelig du skulle selge din X25-E til Ourasi ;)

Du har jo mange SSD'er. Se på stakkars Ourasi da...ensom X25-E og fattige to X25-M. Du starter å synes synd på ham nå vel?

 

Hehe, jeg har lagt i startgropa for å kjøpe enda en selv en stund.

 

Jeg har såpass mange maskiner at SSD'ene er gode å ha.

Lenke til kommentar

Ourasi:

v8.7 er vel best på ICH8 og ICH9, mens v8.8 er best for ICH10? :hmm: kanskje jeg skal prøve v8.7 på ich10/x58

 

@Theo

 

Her har du VM produktet jeg testet.

(det ble sluppet nå i dag)

 

Link til VMWare Workstation 7

:thumbup:, var Player 3.0.0 RC jeg testet og trodde det var :p

 

For de som vil teste den virker ikke nedlasting i linken over, og man må heller gjøre dette.

Klikk her for å komme til linkene og artikkelen.

October 27, 2009

Addressing the Overwhelming Demand for VMware Workstation 7 – Free 30 Day Trial Available

 

First off, I want to thank everyone for the flood of excitement for VMware Workstation 7. Because we’ve seen even more demand than anticipated, the VMware Workstation upgrade portal is having significant problems keeping up with the demand!

 

While we have already transacted thousands of upgrades today and many people are able to get the product, I apologize immensely to those of you who are anxious to get the product immediately and are running into issues.

 

I want to reassure you that we are working on this urgently and expect to be back in action soon.

 

In the mean time, I want to get you up and running with VMware Workstation 7 while we resolve the issues many of you are encountering.

 

1. Click here to download the VMware Workstation 7 software for 32-bit and 64-bit Windows or 32-bit Linux or 64-bit Linux (Please right click and do a “save as” to download the file).

2. Use the following 30 day trial license key to get you up and running: M142T-1034J-M8280-0KA8H-A49PC

 

I hope this helps you get up and running while we get our VMware Workstation upgrade portal back in order.

 

Stay tuned to the Workstation Zealot blog and Twitter feed for the latest updates.

 

Thanks for your patience and ongoing support.

 

Pat Lee

 

Director, Personal Desktop Products

 

VMware

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Theo,

 

Jeg fikk best resultater med 8.7 på X58 men det kan vel være litt individuelt, du får prøve.

 

VMWare7 har vært knallbra. (men treg i debug perioden som er normalt)

Perioden mellom rc og release har vært kort.

(betaperioden var lang i forhold)

 

Reinstallerer nå på Vertex for siste gang med 1.41GC, ser bedre ut enn på lenge men 1.30 var mer stabil.

Lenke til kommentar
CDM er jo ubrukelig når man bruker hardware RAID kontrollere. Nizzen beviste jo greit med SAS raidet sitt tidligere at det er bare cachen som testes (han fikk jo 150MB/s++ på 4KB random).

AS eller IOmeter er bedre valg IMO. Gjerne også PCmark Vantage om du har det Agrophel.

 

Det er tynnt i lista for CDM, det var nå det jeg tenkte på, ikke det at CDM er en dårlig test.

 

edit:

LSI'en gjør det da bedre enn Areca på cache i CDM, litt merkelig når 1231 ser ut til å gjøre rent bord i iometer. (cachingen er da tydeligvis helt forskjellig)

Endret av Anvil
Lenke til kommentar
CDM er jo ubrukelig når man bruker hardware RAID kontrollere. Nizzen beviste jo greit med SAS raidet sitt tidligere at det er bare cachen som testes (han fikk jo 150MB/s++ på 4KB random).

AS eller IOmeter er bedre valg IMO. Gjerne også PCmark Vantage om du har det Agrophel.

 

AS SSD er vel en av få som faktisk klarer å simulere en form for real access i noen av random testene, i de fleste andre benchene blir hele testfilen lagt i cachen inkl. IOMeter... Vantage er vel også en av benchene som faktisk synes å gi resultater som til en viss grad ikke blir altfor påvirket av cachen, som man ser ved at Areca 1680ix m/2gb cache og 7 Vertex blir slått av 3x X25-M eller ~2xX25-E, selv om mye av grunnen til dette er WBC pluss 16kb stripe på ICH, pluss endel andre svakheter i selve benchen.... Ikke noen hakking på på cachegutta dette da, for det er vel noen form for smartcaching på noen av disse HW kontrollerene, som dytter inn mest brukte progs i cachen rett etter boot (?)...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...