Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan bruker jeg HDDerase? (Bestemt meg for å reinstallere Win7 på Intel 160GB SSD)

Har ikke floppy, og SLITER med å forstå de guidene som fins når det gjelder booting av DOS med USB penn.

Og hva med AHCI drivere? Må ikke disse også lastes fra USB penn når jeg installerer Windows 7?

 

Må jo være dataingeniør for å få til dette.... :(

Lenke til kommentar

Theo har laget en utmerket oppskrift på hvordan du lager en bootbar usb minnepenn. Hvis du går tilbake 10? sider bør du finne den. (du får lete litt)

(det er ingen kunst å få det til men man må vite hvor man finner det man trenger)

 

Du trenger ikke å laste drivere i W7 men du kan legge inn Intels drivere for AHCI/RAID hvis du absolutt ønsker det.

 

Hvis du skal kjøre en enkelt SSD ville jeg ha beholdt de som kommer med W7 da de støtter TRIM.

(Intels drivere gjør ikke det enda og det er ukjent når det kommer)

Det eneste du trenger er å sørge for at kontrolleren står i AHCI eller RAID mode før du installerer W7. (raid mode gir ikke støtte for TRIM enda)

Du kan uansett bytte til Intels drivere senere uten å måtte reinstallere.

 

edit:

Det er riktig at det er PCH (Platform Controller Hub) på P55.

P55 eller P55/PCH er bedre å bruke enn bare PCH da det er knyttet til chipset.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Avhengig av hvor ofte du bruker DVD-brenneren så kan du jo vurdere en ekstern USB-brenner? Jeg bruker CD/DVD-plater svært sjelden og har vel ikke brukt den mer enn 1 gang siste 3 månendene - og det var i går for å legge over filene fra Win7-install-DVD til USBpenn. Veldig greit å slippe å høre den surre å gå når man "aldri" bruker den.

Lenke til kommentar
Hvordan bruker jeg HDDerase? (Bestemt meg for å reinstallere Win7 på Intel 160GB SSD)

Har ikke floppy, og SLITER med å forstå de guidene som fins når det gjelder booting av DOS med USB penn.

Og hva med AHCI drivere? Må ikke disse også lastes fra USB penn når jeg installerer Windows 7?

 

Må jo være dataingeniør for å få til dette.... :(

 

Håper DETTE er til hjelp.

Lenke til kommentar

Jeg hadde vel tenkt å smelle opp noen guider for bla. HDDErase på minnebrikke, Win7 install fra minnebrikke, og bruk av HDDErase. Men har endel å gjøre for tiden, så vi får se iløpet av helgen om "ånden" dukker opp og om nye innmaten i kassa mi er oppe å går :whistle:

 

PS: "Ny" IATA Storage Manager ute v8.9.4.1004. Tydelig at 9.5 ikke er klar for primetime, kanskje denne duger bedre..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Har hatt problemer med Win7 installasjon etter jeg gikk over til AHCI. (Alt fungerte fint under IDE Enhanced).

 

Og nå har jeg installert igjen.

Slettet SSD'en med HDDErase 3.3 (secure erase enhanced)

AHCI aktivert i Bios.

Installasjon av Win 7 gikk smertefritt.

Restartet, og alt så bra ut.

Men det var ved hard boot (slår helt av pcen) jeg fikk problemet sist, og prøvde det igjen.... og samme feil ved oppstart:

Reboot and Select proper Boot device. :'(

 

Hva skjer? Hvorfor finner ikke pcen min SSD disken etter hard boot restart? (Jeg ser den i Bios...)

Endret av Spurs
Lenke til kommentar

Er dette optimale resultater?

Jeg ser at Nizzen kjører over deg på random write med 1680.

(flere av resultatene er bedre enn dine på random write og cache er 2 x testfila, jeg tar da ikke hensyn til at du har bare 2 SSD'er :) da det er cachen som måles)

 

Minner om denne som kommer om en stund men ellers frister Areca må jeg si :)

 

(glemte å lime inn linken)

 

edit:

masse skriveleif

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Hvem andre enn Nextron selger Areca?

 

Den neste kontrolleren blir uansett en SAS 2.0 så med mindre jeg får tak i en Areca rimelig blir det ikke noe nytt på meg før 1880 eller lignende kommer.

Jeg er lurer litt på hvorfor Areca har valgt Marvel til 1880 men det kan vel skje mirakler hos Marvel også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...