Betroz Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg snakker ikke om FW Betroz, det er optimizer jeg snakker om.... Det står ingenting om at denne trenge ny FW, og E og M står listet som støttet produkt... Aha okay. Noen som vet hva denne optimizeren gjør da? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Den kjører TRIM ATA command, samme som wiper på en måte, og skal funke på alle OS.. Raid0 støtte er visst rett rundt hjørnet...Som en slags Defrag utility, som kan schedules til å kjøre når det passer.. Endret 26. oktober 2009 av Ourasi Lenke til kommentar
Anv Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Det ser ikke bra ut, men man får ut en del annen informasjon. Check SMART attributes Fast diagnostics Endret 26. oktober 2009 av Anvil Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Haha, for noen jævla kukehuer, snakk om å pimpe siste gen, som om det finnes noen som helst grunn til at de ikke kan få denne til å funke med Gen. 1... Fy det frister å aldri kjøpe noe fra Intel mer... Endret 26. oktober 2009 av Ourasi Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Haha, for noen jævla kukehuer, snakk om å pimpe siste gen, som om det finnes noen som helst grunn til at de ikke kan få denne til å funke med Gen. 1... Fy det frister å aldri kjøpe noe fra Intel mer... Enig men Intel er opptatt av å tjene mest mulig penger, så dem driter i oss Gen1 eiere tydeligvis. Endret 26. oktober 2009 av Betroz Lenke til kommentar
Anv Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Jeg har ikke noe å tilføye men for å strø litt salt i såret så er Gen2 et ganske bra kjøp :!: edit: Jeg ser at jeg har skrevet bare 1.66TB på denne, det betyr at hvis hver celle ble likt brukt har hver eneste celle vært skrevet til ~21 ganger. 21 ganger er jo ingenting, denne vil leve lenge ser det ut som. Endret 26. oktober 2009 av Anvil Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Tja, for en Gen. 1 eier er eneste grunnen til å handle Gen. 2 TRIM og Toolbox, eller er det waste, som 1. posten klart dokumenterer.... Hvor la jeg slegga, og hadde ikke jeg sniper rifla under senga tro? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Tja, for en Gen. 1 eier er eneste grunnen til å handle Gen. 2 TRIM og Toolbox, eller er det waste, som 1. posten klart dokumenterer.... Gen1 har i allefall vært like bra frem til nå, det spørs om TRIM gjør en god jobb. Toolbox funker jo på G1 og litt informasjon var det jo der men hvor nyttig den var kan vel diskuteres. edit: Jeg får ikke testet G2 før senere i kveld, har noe arbeid som må gjøres først. Endret 26. oktober 2009 av Anvil Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 For de som har pjattet om at TRIM ikke er viktig (noen tullinger på anand og Intel forumet bla.), så forteller vel denne: http://www.pcper.com/article.php?aid=805&a...xpert&pid=1 at vi som har snakket TRIM i lange tider og viktigheten av denne, selvsagt har helt rett.... Lenke til kommentar
Anv Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg håper Intels implementering er bedre enn Indilinx for den er totalt ubrukelig. Jeg måtte reinstallere i dag. Her er et skrekkeksempel på hvor jævlig det kan bli. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Jau, når en sitter å klør i fingrene etter å handle noe helt annet enn Intel, så passer det dårlig at "alle" andre suger ganske heftig, ser ikke ut som om de klarer å gjøre veldig mye riktig akkurat. Triste greier.... Lenke til kommentar
Anv Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Ser at han har tildelt Editors Choice Award for første gang! Det var imponerende saker, spesielt i iometer. edit: Det som var litt ille med V1.4x fra OCZ var at man ikke enkelt kan nedgradere til 1.3 igjen, man må først til V1.10 som er Windows basert i IDE mode og i tillegg må det være 32bits så jeg endte opp med å prøve V1.40 (trim) igjen. Installeringen holdt fra den 17de oktober til 25.oktober, rundt 1 uke mao. Endret 26. oktober 2009 av Anvil Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Intel har altid vært sånn. Men den lage beste pc delene. På grunn av Sykt stor RD. Haha, for noen jævla kukehuer, snakk om å pimpe siste gen, som om det finnes noen som helst grunn til at de ikke kan få denne til å funke med Gen. 1... Fy det frister å aldri kjøpe noe fra Intel mer... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Hvorfor kan de ikkje lage en slik TRIM i firmwaren som funker internt på ssd'en? Da kan man ha trim selv om man har flere ssd i raid. Hvis dere skjønner hva jeg mener Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Areca og LSI skulle vel lage Firmware hardware kontrolerne støtte TRIM i Raid. Men dem tar seg tid ser det ut så Hm må finne meg vifte passer SATA raid kontrolern ;/ Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Da er siste resultatene oppdatert, og forandret litt på layouten på førsteposten så den holder seg på en linje pr. resultat.. Ble litt mindre skrift, men ser bra ut i min FF med egne innstillinger... CDM lista fikk en masse forandringer basert på den nye regnemetoden, så noen SSD'er fikk noen hopp på listene som egentlig er svakere enn de de slår, men sånn er jo CDM, så det er bare å svelge Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Areca og LSI skulle vel lage Firmware hardware kontrolerne støtte TRIM i Raid. Men dem tar seg tid ser det ut så Hm må finne meg vifte passer SATA raid kontrolern ;/ Adaptec sa først av alle at de holdt på å lage en firmware som støtta TRIM. Men det ser ikkje ut som det kommer noen gang På en annen side så varer ssd'er mye lengre i raid på raidkontrollere. Ytelsen på raidet mitt er ikkje gått noe særlig ned, og jeg bruker det MYE! Lenke til kommentar
Anv Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Vi skal ikke se bort fra at Intel kommer med en løsning i SSD Toolbox for Gen1 når de har fått tømt lagrene for Gen1. (de konkurerer egentlig bare med seg selv så det er ikke helt på grep dette tullet med TRIM) Jeg er helt sikker på at det kommer TRIM for raid men man må nok ha litt is i magen, Intel har ikke "løst" dette enda så det er nok ikke like enkelt i raid som man skulle tro. (husk at raid-0 som er en enkel type raid ikke brukes i markedet for SAS kontrollere, der snakker vi om raid-5/6/10 med avarter) PS Er det bare meg som reagerer på at de ikke har skiftet fra "sommertid" på forumet. Endret 26. oktober 2009 av Anvil Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) "Runar sa (20:28): fans piss på forumet da, får sommertid på alle innleggene Betroz sa (20:28): ser det Runar sa (20:29): må sette London GMT, talentløst..." Neida, jeg har allerede fått luftet irritasjonen min jeg, Runar er da meg Bare å følge "fixen" min i samtalen på MSN mellom meg og Betroz, så ordner det seg... Endret 26. oktober 2009 av Ourasi Lenke til kommentar
Anv Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Ryddingen i førstepost ble utmerket Ourasi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå