Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Haha, for noen jævla kukehuer, snakk om å pimpe siste gen, som om det finnes noen som helst grunn til at de ikke kan få denne til å funke med Gen. 1... Fy det frister å aldri kjøpe noe fra Intel mer...

Enig men Intel er opptatt av å tjene mest mulig penger, så dem driter i oss Gen1 eiere tydeligvis.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe å tilføye :) men for å strø litt salt i såret så er Gen2 et ganske bra kjøp :!:

 

edit:

 

Jeg ser at jeg har skrevet bare 1.66TB på denne, det betyr at hvis hver celle ble likt brukt har hver eneste celle vært skrevet til ~21 ganger.

 

21 ganger er jo ingenting, denne vil leve lenge ser det ut som.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar
Tja, for en Gen. 1 eier er eneste grunnen til å handle Gen. 2 TRIM og Toolbox, eller er det waste, som 1. posten klart dokumenterer....

 

Gen1 har i allefall vært like bra frem til nå, det spørs om TRIM gjør en god jobb.

 

Toolbox funker jo på G1 og litt informasjon var det jo der men hvor nyttig den var kan vel diskuteres.

 

edit:

Jeg får ikke testet G2 før senere i kveld, har noe arbeid som må gjøres først.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Ser at han har tildelt Editors Choice Award for første gang!

 

Det var imponerende saker, spesielt i iometer.

 

edit:

Det som var litt ille med V1.4x fra OCZ var at man ikke enkelt kan nedgradere til 1.3 igjen, man må først til V1.10 som er Windows basert i IDE mode og i tillegg må det være 32bits så jeg endte opp med å prøve V1.40 (trim) igjen.

Installeringen holdt fra den 17de oktober til 25.oktober, rundt 1 uke mao.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Intel har altid vært sånn. Men den lage beste pc delene. På grunn av Sykt stor RD.

 

Haha, for noen jævla kukehuer, snakk om å pimpe siste gen, som om det finnes noen som helst grunn til at de ikke kan få denne til å funke med Gen. 1... Fy det frister å aldri kjøpe noe fra Intel mer...
Lenke til kommentar

Da er siste resultatene oppdatert, og forandret litt på layouten på førsteposten så den holder seg på en linje pr. resultat.. Ble litt mindre skrift, men ser bra ut i min FF med egne innstillinger...

 

CDM lista fikk en masse forandringer basert på den nye regnemetoden, så noen SSD'er fikk noen hopp på listene som egentlig er svakere enn de de slår, men sånn er jo CDM, så det er bare å svelge :innocent:

Lenke til kommentar
Areca og LSI skulle vel lage Firmware hardware kontrolerne støtte TRIM i Raid.

 

Men dem tar seg tid ser det ut så :p

 

 

Hm må finne meg vifte passer SATA raid kontrolern ;/

 

Adaptec sa først av alle at de holdt på å lage en firmware som støtta TRIM. Men det ser ikkje ut som det kommer noen gang :(

 

På en annen side så varer ssd'er mye lengre i raid på raidkontrollere. Ytelsen på raidet mitt er ikkje gått noe særlig ned, og jeg bruker det MYE!

Lenke til kommentar

Vi skal ikke se bort fra at Intel kommer med en løsning i SSD Toolbox for Gen1 når de har fått tømt lagrene for Gen1.

(de konkurerer egentlig bare med seg selv så det er ikke helt på grep dette tullet med TRIM)

 

Jeg er helt sikker på at det kommer TRIM for raid men man må nok ha litt is i magen, Intel har ikke "løst" dette enda så det er nok ikke like enkelt i raid som man skulle tro.

(husk at raid-0 som er en enkel type raid ikke brukes i markedet for SAS kontrollere, der snakker vi om raid-5/6/10 med avarter)

 

PS

Er det bare meg som reagerer på at de ikke har skiftet fra "sommertid" på forumet.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

"Runar sa (20:28):

fans piss på forumet da, får sommertid på alle innleggene

Betroz sa (20:28):

ser det

Runar sa (20:29):

må sette London GMT, talentløst..."

 

Neida, jeg har allerede fått luftet irritasjonen min jeg, Runar er da meg :innocent:

 

Bare å følge "fixen" min i samtalen på MSN mellom meg og Betroz, så ordner det seg...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...