Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Jeg ser det blir skjevt, uforholdmessig skjevt så formelen bør endres på.

Det kan gjøres ved å vektlegge read forskjellig fra write og eventuelt også innenfor seq, 512K, 4K.

Tallet man kommer frem til bør være noe i gata til AS SSD på en eller annen måte, uten at det gjøres for komplisert.

I AS SSD summeres ytelse på read og write og score er ikke summen av read + write.

Du får tenke litt, skal se litt på det jeg også litt senere i kveld.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan jo la 4kb få dobbel score, dvs. at man legger alle sifre sammen bare at 4kb resultatene ganges med 2 før de blir med i regnestykket... Problemet med WBC blir likevel synlig, da denne booster write til det dobbelte, med denne av hos alle, skulle det blir rettferdig. Det er veldig få på Raid0 lista til CDM, så det skulle la seg gjennomføre å forby denne.... Selv om dette er litt imot benchenaturen...

Det spørs allikevel om ikke jeg bare kjører en ren summering, uten prioritering av noe slag, siden vi snakker CDM så kan man vel ikke bli for teknisk heller.

 

Da blir scoren for ditt resultat og mine resultater:

 

Screenshot 1=1382.09

Screenshot 2=1351.36

Din RaidScore=1291.26

 

Kanskje det enkleste er det beste her, for med det regnestykket jeg kjørte tidligere, så fikk jeg helt panikk når deg og flere la inn en hau av CDM resultater, måtte jo regne som en gal i evigheter........ :hrm:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
...

Da blir scoren for ditt resultat og mine resultater:

 

Screenshot 1=1382.09

Screenshot 2=1351.36

Din RaidScore=1291.26

 

Kanskje det enkleste er det beste her, for med det regnestykket jeg kjørte tidligere, så fikk jeg helt panikk når deg og flere la inn en hau av CDM resultater, måtte jo regne som en gal i evigheter........ :hrm:

 

Det så vel ikke så ille ut men jeg tror det blir litt for enkelt :)

Uansett foreslår jeg at du gjør det på denne måten til vi finner noe annet å basere det på.

Lenke til kommentar

Jau, virker litt enkelt, spesiellt mtp at om det dukker opp en HDD med veldig bra sekvensiell les, og man raider denne, så dunker den ut SSD'er som selfølgelig er mye raskere fra listene...

 

Men men, intill det faktisk skjer, så kjører jeg på denne resepten..

 

En liten oppdatering på tweaking: Etter hver installasjon av Win7 så prøver jeg noe nytt, og idag ser jeg ut til å ha lykkes med noe overraskende, nemlig å få FireFox til å starte like raskt eller raskere enn IE Explorer, ehrm, javel... :hmm:

 

Alt virker usannsynlig responsivt, og jeg får ta meg tid til å skrive ned hvilke forandringer jeg gjorde denne gangen, for jeg vil gjerne ha det slik hver gang jeg legger inn Win7 på nytt, tok ikke lange tiden heller..

 

Fikk en liten forbedring på BootTimer også, kjekk bonus..

Skal se om ikke jeg tar meg tid til å få lagt inn resultatene deres imorra, hatt litt mye styr idag..

post-72177-1256508523_thumb.jpg

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Seagate 15K7 blir en kandidat på CDM listen i alle fall sekvensiellt :) kanskje på random også på en god kontroller.

 

Det blir interessant å høre hva du har gjort av tweaks.

(nå bruker jeg bare firefox til testing, IE8 synes jeg er god nok)

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Seagate 15K7 blir en kandidat på CDM listen i alle fall sekvensiellt :) kanskje på random også på en god kontroller.

 

Det blir interessant å høre hva du har gjort av tweaks.

(nå bruker jeg bare firefox til testing, IE8 synes jeg er god nok)

 

 

Det jeg mistenker, er at jeg har satt opp nettverket riktig i forhold til FF, for det er ikke bare at den starter mye kjappere, generell surfing er kjappere også. Enda en ting som bedrer ytelsen, sånn bortsett fra å slå av en ekstrem mengde bloat og snokeware fra M$, er jo å legge inn rette IATA driver under installasjonen sammen med chipsetdrivere. Legge dette inn etter man har installert, matcher aldri ytelsen man får dersom man legger inn under setup. Veldig snodig opplegg akkurat dette, men tilogmed bencher reagerer positivt.. Selv den råtne beta driveren v9.5 blir jo en solskinnshistorie dersom man legger den inn slik. Så, Intel har nok et stykke igjen før de har gode drivere/installasjonsrutiner til Win7...

 

Når det gjelder HDD og CDM, parret med en god HW kontroller, så er kontrolleren en garanti for at du havner på ekstremlista, uansett antall disker, og der får jo HDD'en noe å bryne seg på. Jeg husker jo HDD tallene til Nizzen med ekstremoppsettet sitt, selv med HDD fixet jo cachen tallene i benchene, også random... :roll:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Betyr det at 9.5 er en dårlig oppgradering?

 

Jeg er nå rimelig overgitt over Vertex 250GB, kopierte nå noen GB og det er like før den er på USB nivå.

Det blir nok å prøve GC utgaven ellers blir det å kjøre 1.30 som har fungert greit. (håper ikke SSD'en begynner å råtne allerede :))

 

edit:

Kopierer nå en fil til (til Vertex) og nå er hastigheten 21MB/s :thumbdown:

Det er med andre ord noe alvorlig galt.

 

Hvor blir det av 320GB X25?

 

edit2:

Er nede i 15MB/s og går fremdeles nedover og det er enda 13GB igjen før den er ferdig.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

v9.5 er en sekvensiell og midsize random R/W kanondriver dersom den legges inn via Win7 setup, masse perser med denne, men å legge den inn etter install, er grufullt, med ytelse som ikke ligner grisen... Har vel opplevd bugs med den dog, både under win7 install og i windows, så ville nok styrt unna denne... Den absolutt beste driveren, er v8.7, og den blir bare enda bedre om den legges inn via w7setup, og at man så ikke legger inn Storage manager, men klarer seg med driveren lagt inn under setup. Det kan jo tenkes at det nettopp er Storage Manager som er synderen her, prøv uten denne i Win7 er mitt råd... Selv om jeg avinstallerte Storage Manager, ble aldri ytelsen den samma som en ren "F6" driver uten denne IMSM..

Lenke til kommentar

Om du ikke finner den, så har jeg v8.7 i "F6" 64bit versjon, legger den til i denne posten. Rask, alt funker topp, og du slipper IMSM... Merk at TRIM funker kun med native driveren til W7, men dette kjenner du til... Blir jo kaos om alle skal bruke denne om Intel slipper TRIM fw før en TRIM driver, for native er ikke akkurat bra...

 

PS: Husk Chipset 9.1.1.1020 driveren ferdig utpakket også, load driver, pek på /All mappen, og la setup finne compatible enheter. Når han har funnet dette, bruker du shift+pil ned for å velge alle den finner, han bruker litt tid på å legge inn alle, men det er verd det :thumbup:

f6flpy6487.zip

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Download Not Available

 

This download is no longer available.

 

Bruk linkene jeg la til i posten over, linken fra den franske siden er revidert.

 

Har allerede lastet ned :)

 

edit:

La til link for toolbox

 

Jeg husker ikke om X25-E har 8850FW, må gå og sjekke :hmm:

(den hadde 8850 så det er ingen ny FW til E enda)

 

edit2:

 

Det var da som pokker, jeg som alt har fått de tilbake på LSI kontolleren, nå må det prøves på nytt :)

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Skjekker noen om den funker på singel oppsett Gen. 1? Både X25-E og M står listet der...........

 

Støtter ikke Raid0, så noen med singel oppsett må få testet den. "Funker best på 34nm" er vel enda mere PR svada fra Intel, f*****.....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...