Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD

Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ASRock X79 Extreme 11 har LSI pci-e 3.0 8 porter sas2/sata 3. Denne kontrolleren gir bedre resultater på 4k enn NOEN andre kontrollere., Altså denne har LSI 9207 HBA integrert.

Og det sier du NÅ!! Hadde jeg sjekket litt bedre, hadde jeg kjøpt det hovedkortet og ikke Rampage IV Formula.

Lenke til kommentar

Med tanken på kostnaden av en LGA2011 rigg er ikke det så ille derom du ønsker å kjøre SSDer i RAID og overklokke 3930K (eller sløse penger og gå for 3960X).

Hadde den vært ute når jeg skulle bygge min rigg i fjor vår hadde jeg sansynligvis gått for den og 4R0 830 128GB, eller kanskje til og med flesket til med 8R0 830 128GB. Det hadde vært litt dumt med tanke på IOPS ytelsen på 840 pro i forhold, men hadde jeg hatt 4R0 830 kunne jeg solgt dem brukt og så gått opp til 8R0 840 pro.

Data er den eneste hobbyen jeg bruker mye penger på, og jeg røyker ikke, har ikke bil, og drikker med måte (ikke mye på byen), så budsjettet tåler en del innkjøp av overkill hardware for morro :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du har ikke glemt å aktivere WBC på RST 12.0 der vel?

Det ser ut som et drastisk tap i 4KB Random Write ved QD 1.

Feltet i bunn av CMD er forresten beregnet til å kommentere hva du tester. Jeg vil tippe 2R0 SF-2281 240GB med sync ONFI (2.0?) NAND.

Lenke til kommentar

:xmas: hardware fetish er et fint alternativ til hobbyer som å skru på biler/motorsykler, hifi musikkanlegg, røyke, eller dra på fylla ofte på byen. :tease:

Gjør alt det der pluss sikler etter ny bil, Infiniti G37 Cabrio. :dribble:

Installerte 12.0.0.1083 WHQL og det hjalp på farten for min lille 840 Pro.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...