Chavalito Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Tja, jeg kan jo prøve å installere siste RST etter å ha fjernet RSTe, men de testene jeg gjorde tidligere, var med samme RSTe 3.5 som jeg har nå. Tror jeg prøver å avinstallere noen programmer først, eventuelt, prøve i AHCI modus. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Det er flere enn deg som har fin ytelse, for så å få buggen der RSTe sperrer skrive hurtigbuffer fra å virke... Andre programmer påvirker ikke systeminnstillinger på denne måten, da vil de defineres som virus... Endret 7. februar 2013 av Ourasi Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 Her er siste RSTe: intel_rste_3.6.0.1094.rar Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Her er siste RSTe: Hjalp ikke en dritt, like treg som siste test. Sukk, må kanskje gå den tunge veien og avinstallere program etter program for å finne synderen. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Prøv også å legg inn nyeste INTEL Chipset Device Software drivers 9.4.0.1014 http://www.station-drivers.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=4312 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Niks Nizzen, det var en no go det også. Nå stinker det av clean installasjon av WIn 8 Pro, igjen. Men kanskje jeg skal nevne at jeg skiftet 4 "snurre" disker i RAID5 arrayen, har sett at det ligger igjen mye rask og snusk i registret til Windows fra de gamle Samsung diskene. Har nå fire Seagate Barraguda disker. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 (endret) Søren i en viss plass, jeg får ta den "tunge" veien, reinstaller hele opplegget enda en gang. Tredje gang på en uke. Edit: Det ser absolutt ut som en "clean" installasjon er eneste utvei. Av en eller fordømt grunn har Win 8 Pro plutselig funnet ut at 840 Pro disken er en god gammeldags ATA disk. Fant dette ut etter lengre tids snoking i Windows registeret. Den "originale" driver/disk er listet der, men blir ikke brukt. Får heller ikke lov til å slette den nøkkelen, så ny og ren installasjon er visst eneste utvei. Endret 8. februar 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 (endret) Javel, nå har jeg prøvd ørten installasjoner med Win 8 Pro og min "knall" 840 Pro. Det som skjer er at installerer jeg Win 8 Pro og bruker RSTe driver, blir hastigheten på 840 Pro helt elendig, uansett hvilken versjon jeg bruker av RSTe. Installerer jeg med AHCI, er hastigheten konge, men så snart jeg installerer RSTe og bytter til RAID i BIOS, går alt som heter hastighet i dass. Skjønner ikke hvorfor. Har prøvd å søke via Google, men er søren meg ikke lett. Får stort sett alt om 840 Pro eller om RSTe. Å søke om lav skriv hastighet med RSTe (på engelsk så klart) er helt bak mål. Endret 9. februar 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Okay, gamle Larsen har nå nesten gitt opp hele dritten. Det er tydelig at RSTe driveren "fucker" opp alt, uansett hvilket OS jeg bruker. Kjører jeg 840 Pro i AHCI modus, freser SSd'en avgårde som den har betaling for det, skifter jeg til RAID, detter dritten ned til maks 2,5 MB/s mot 104 MB/s skriv i AHCI modus. Er nesten sikker på at det finnes et "dirty" triks for å fikse dette, men har ikke funnet det enda. Som vi sier her i Spania, "sigo buscando". Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 (endret) Forresten, glemte en ting, takker så mye for all input som jeg fikk med dette problemet. Endret 10. februar 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 (endret) 20 GB/s http://www.pbase.com...01/original.jpg 48x samsung 830 @ 6 x LSI 9207-8i Endret 10. februar 2013 av Nizzen Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Jøss, det hadde vært moro å ha hatt. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Det spørs hvordan den praktiske ytelsen på det er da Nizzen. Jeg vil tro Areca'n din vil vinne i spill loading og en del praktiske applikasjoner. Problemet med det RAIDet er nok IOPS for små blokker og QD < 10. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Program for å teste om faktisk TRIM fungerer. Særlig hendig om han lurer på om raid-0 trim fungerer. http://files.thecybershadow.net/trimcheck/ 1 Lenke til kommentar
dredg Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Jeg har nå 3 SSD i mitt system, og i dag kopierte jeg ett spill fra min Intel 330 120GB til Samsung 840 500GB og overføringshastigheten stabiliserte seg etterhvert på 15 MB/sek. Er ikke dette alt for lite mellom 2 SSD? 330 disken er ca 4 mnd gammel, 840 er helt ny. Den tredje disken er forøvrig en X-25 fra 2009. Jeg testet alle for å se hva tallenes tale var (dog jeg ikke helt skjønner de): Samsung 840 500GB: Seq Read: 376 MB/s Seq Write: 179 MB/s Read(IOPS): 32386 Write(IOPS) 23711 Intel 330 120GB: Seq Read: 556 MB/s Seq Write: 513 MB/s Read(IOPS): 32292 Write(IOPS) 87004 X25-M 160GB: Seq Read: 223 MB/s Seq Write: 112 MB/s Read(IOPS): 40292 Write(IOPS) 20263 Ser disse tallene normale ut? Og er det noen åpenbar grunn til så lav overføringshastighet mellom de to diskene? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 19. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2013 Hva slags hovedkort kontrollere er i bruk her? Test med Anvil og legg ut pics... 15mb/s er nokså patetisk ja, "I smell fart is missing", fritt sitert fra en rallyfører fra norge Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Det var faktisk veldig lavt ja. Kopierte over 20 GB (822 filer) fra RAID5 til 840 Pro. Min, hastighet ca 12 MB/s, maks 347 MB/s, snitt ca 200 MB/s. Diskene er tilkoblet Intel SATA portene. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Jeg har ett ASUS P8P67 PRO første utgave, der hvor 4 sata porter er døde. Mine disker er uansett på 6G portene så det er vel enten Intel eller Marvell kontrolleren. Den Intel 330 disken min scorer jo veldig bra synes jeg, men det er kanskje smart å kjøpe ett nytt HK som ikke har noe trøbbel med SATA portene? Kjørte Anvil på Samsung disken: Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Jeg har ett ASUS P8P67 PRO første utgave, der hvor 4 sata porter er døde. Mine disker er uansett på 6G portene så det er vel enten Intel eller Marvell kontrolleren. Den Intel 330 disken min scorer jo veldig bra synes jeg, men det er kanskje smart å kjøpe ett nytt HK som ikke har noe trøbbel med SATA portene? Kjørte Anvil på Samsung disken: Litt lavt kanskje. Du burde ha ligget rundt det samme som madamen sin 840. Den er tilkoblet Intel SATA3 porter. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 22. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2013 Jeg har ett ASUS P8P67 PRO første utgave, der hvor 4 sata porter er døde. Mine disker er uansett på 6G portene så det er vel enten Intel eller Marvell kontrolleren. Den Intel 330 disken min scorer jo veldig bra synes jeg, men det er kanskje smart å kjøpe ett nytt HK som ikke har noe trøbbel med SATA portene? Kjørte Anvil på Samsung disken: Ifølge Anvil bruker du marvell hovedkort kontrolleren, den er dritt og kun egnet til HDD.. Jeg hadde en anelse om dette når jeg så tallene dine... Du har 2x Intel SATA 6G, sørg for å ha Samsungen og 330'en på disse... Aldri ha SSD på marvel kontrolleren, null TRIM og råtten ytelse, har du HDD så duger den som sagt kun til dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå