Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD

Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enkelte senere versjoner av TIH 11 og 12 fikser å fjerne disse ved avinstallering, dog de tar ikke med seg leftovers fra eldre versjoner, greit for de med ferske installasjoner mens eldre lider..

Jeg tror ikke Acronis funker som den skal uten disse driverne, så var jeg deg ville jeg mekket boot USB-pinne eller CD og fjernet den..

Driverne ligger i disse nøklene: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E967-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{71A27CDD-812A-11D0-BEC7-08002BE2092F}

Her må man kun slette teksten i disse under:

Class = Volume/DiskDrive

UpperFilters "kun de som tilhører Acronis"

LowerFilters "kun de som tilhører Acronis"

Etter reboot er de borte.. Er noen flere steg, men er man heldig, har man en TIH som fjerner disse selv og ikke har gamle liggende igjen..

Lovlig sent ute, men etter en kommentar fra Johone på denne artikkelen må jeg spørre: Hvilken versjon av Acronis bruker du? Er det den (nokså strippede) Intel-suiten?

Problemet som omtales er jo temmelig alvorlig, men med Intel sin bundle-versjon klarer i alle fall ikke jeg å reprodusere problemet. Klonet til en 330 Series med Windows 8 ombord nylig, og sjekket nå - der lastes kun MS-drivere (og det er ingenting krøllete i registeret).

Endret av VargAamo
Lenke til kommentar

Selv bruker jeg bare USB-pinne, alle verktøyene er der.. Skulle vel tro Acronis i Intels bundle er trygg, og utgaver fra sent 2012, men dette problemet synes å dukke opp i nyere ymse builds etter hva jeg har sett på visse forum..

De fleste sitter ikke på siste eller nest siste Acronis, for de regner med at den de har er trygg, det er den så definitivt ikke, og her burde man få gratis oppdatering og en fix med informasjon om alvorligheten av problemet (acronis har forsøkt seg med en fix, med ymse hell og vanskelig å finne)...

Anbefaler derfor kun USB-pinne av nyeste versjon, eller andre løsninger.. Å ha dette programmet installert, er ikke anbefalt (av meg) med den kuppinga av OS'et sitt hardware abstraction layer de bedriver, at de fjerner dem ved en avinstall fordi man har en nyere build er en mager trøst siden de fleste har den installert over tid...

Les litt om problemet her: http://forum.acronis.com/forum/27907

Les forøvrig post #4944-4966 i denne tråden...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Selv bruker jeg bare USB-pinne, alle verktøyene er der.. Skulle vel tro Acronis i Intels bundle er trygg, og utgaver fra sent 2012, men dette problemet synes å dukke opp i nyere ymse builds etter hva jeg har sett på visse forum..

[...]

Les litt om problemet her: http://forum.acronis.com/forum/27907

Les forøvrig post #4944-4966 i denne tråden...

Godt å høre, kan ikke ha det på samvittigheten om jeg skulle anbefale hvermannsen å bevege seg inn i BSOD-land ;)

Takker for linken, skal få tatt en titt etter hvert. Leste de postene før jeg hev meg rundt og sjekket om dette gjaldt bundle-versjonen også, så derfor jeg lurte på i hvilke versjoner problemet var registrert.

Lenke til kommentar

Cpu på nærmere 5 ghz, annen intel RST og sku av ALT av strømsparing samt sette high performance i strømalternativer i windows. Da hjelper det nok.

Jeg har gjort det, men har bare 4.5 Ghz da. Så SSD ytelsen påvirkes så mye av at man overklokker CPU? Har du testet hvor grensa går for når SSD ytelsen ikke øker mer, 4.0, 4.5, 5.0 Ghz?

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Cpu på nærmere 5 ghz, annen intel RST og sku av ALT av strømsparing samt sette high performance i strømalternativer i windows. Da hjelper det nok.

Gid det hadde vært så enkelt, men min i7-3820 nekter å bli med på notene. Skulle nok ha kjøpt en annen CPU, men gjort er gjort.

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som har herjet mye med Windows 8?

Installerte og testet det nå, og det virker som om de har implementert en egen SSD optimaliserer. OS disken hadde forholdsvis lave ytelser, men så kjørte jeg optimalisering i diskverktøyet, og da var den pluttselig oppe på nesten ny ytelse!

Lenke til kommentar

Sjekk hva MyDigitalSSD BP4 med Phison S8 kontroller, yter ved 4K :

5178_57_needs_edited_images_mydigitalssd_bp4_2_5_inch_240gb_ssd_review_full.png

I incompressible mode er ytelsen mere moderat.

Den blir klart slått av 840 pro , sånn totalt sett.

Her er testen.

Hastigheten tilsier at det er caching inni bildet. Kanskje ssden har mye minne integrert med kontrolleren?

Større testsize vil vise dette eventuelt.

25mb/s ved ikke komprimerbar data ved 4k er dog kleint i forhold. Denne ssden kan lese luft raskt :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Slå på skrive hurtigbuffer i enhetsbehandling... Bytte av driver kan disable denne eller en feilinstallering av RST...

Alt det der er gjort, og bruker RSTe da RST nekter å bli installert. Er en ganske ny installasjon av Windows 8 Pro, ikke en uke gammel en gang. Og da jeg kjørte forrige test, var det uten så mange programmer installert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...