Betroz Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Chavalito : Du burde fått høyere ytelse enn det der. Kanskje på tide med reinstall av Windows.... Lenke til kommentar
VargAamo Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) Enkelte senere versjoner av TIH 11 og 12 fikser å fjerne disse ved avinstallering, dog de tar ikke med seg leftovers fra eldre versjoner, greit for de med ferske installasjoner mens eldre lider.. Jeg tror ikke Acronis funker som den skal uten disse driverne, så var jeg deg ville jeg mekket boot USB-pinne eller CD og fjernet den.. Driverne ligger i disse nøklene: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E967-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{71A27CDD-812A-11D0-BEC7-08002BE2092F} Her må man kun slette teksten i disse under: Class = Volume/DiskDrive UpperFilters "kun de som tilhører Acronis" LowerFilters "kun de som tilhører Acronis" Etter reboot er de borte.. Er noen flere steg, men er man heldig, har man en TIH som fjerner disse selv og ikke har gamle liggende igjen.. Lovlig sent ute, men etter en kommentar fra Johone på denne artikkelen må jeg spørre: Hvilken versjon av Acronis bruker du? Er det den (nokså strippede) Intel-suiten? Problemet som omtales er jo temmelig alvorlig, men med Intel sin bundle-versjon klarer i alle fall ikke jeg å reprodusere problemet. Klonet til en 330 Series med Windows 8 ombord nylig, og sjekket nå - der lastes kun MS-drivere (og det er ingenting krøllete i registeret). Endret 23. januar 2013 av VargAamo Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 23. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) Selv bruker jeg bare USB-pinne, alle verktøyene er der.. Skulle vel tro Acronis i Intels bundle er trygg, og utgaver fra sent 2012, men dette problemet synes å dukke opp i nyere ymse builds etter hva jeg har sett på visse forum.. De fleste sitter ikke på siste eller nest siste Acronis, for de regner med at den de har er trygg, det er den så definitivt ikke, og her burde man få gratis oppdatering og en fix med informasjon om alvorligheten av problemet (acronis har forsøkt seg med en fix, med ymse hell og vanskelig å finne)... Anbefaler derfor kun USB-pinne av nyeste versjon, eller andre løsninger.. Å ha dette programmet installert, er ikke anbefalt (av meg) med den kuppinga av OS'et sitt hardware abstraction layer de bedriver, at de fjerner dem ved en avinstall fordi man har en nyere build er en mager trøst siden de fleste har den installert over tid... Les litt om problemet her: http://forum.acronis.com/forum/27907 Les forøvrig post #4944-4966 i denne tråden... Endret 23. januar 2013 av Ourasi Lenke til kommentar
VargAamo Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Selv bruker jeg bare USB-pinne, alle verktøyene er der.. Skulle vel tro Acronis i Intels bundle er trygg, og utgaver fra sent 2012, men dette problemet synes å dukke opp i nyere ymse builds etter hva jeg har sett på visse forum.. [...] Les litt om problemet her: http://forum.acronis.com/forum/27907 Les forøvrig post #4944-4966 i denne tråden... Godt å høre, kan ikke ha det på samvittigheten om jeg skulle anbefale hvermannsen å bevege seg inn i BSOD-land Takker for linken, skal få tatt en titt etter hvert. Leste de postene før jeg hev meg rundt og sjekket om dette gjaldt bundle-versjonen også, så derfor jeg lurte på i hvilke versjoner problemet var registrert. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Chavalito : Du burde fått høyere ytelse enn det der. Kanskje på tide med reinstall av Windows.... Jo, jeg burde vel det. Men å reinstallere Windows igjen blir litt for kronglete. Maybe senere at det kommer på tale. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Chavalito : Du burde fått høyere ytelse enn det der. Kanskje på tide med reinstall av Windows.... Cpu på nærmere 5 ghz, annen intel RST og sku av ALT av strømsparing samt sette high performance i strømalternativer i windows. Da hjelper det nok. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) Cpu på nærmere 5 ghz, annen intel RST og sku av ALT av strømsparing samt sette high performance i strømalternativer i windows. Da hjelper det nok. Jeg har gjort det, men har bare 4.5 Ghz da. Så SSD ytelsen påvirkes så mye av at man overklokker CPU? Har du testet hvor grensa går for når SSD ytelsen ikke øker mer, 4.0, 4.5, 5.0 Ghz? Endret 24. januar 2013 av Betroz Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Cpu på nærmere 5 ghz, annen intel RST og sku av ALT av strømsparing samt sette high performance i strømalternativer i windows. Da hjelper det nok. Gid det hadde vært så enkelt, men min i7-3820 nekter å bli med på notene. Skulle nok ha kjøpt en annen CPU, men gjort er gjort. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 (endret) Har kjørt en test til av 840 Pro, ble bedre, men 4K les er lav eller hur? Har jo trodd at 4K les skulle være høyere enn 4K skriv men ikke her gitt. Endret 26. januar 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 (endret) Glemte en ting, har igjen prøvd å OC i7-3820 men ikke søren om den vil være med på notene. Kanksje jeg har kjøpt en "locked" CPU. Får se hva CPU-Z sier. Endret 26. januar 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Glemte en ting, har igjen prøvd å OC i7-3820 men ikke søren om den vil være med på notene. Kanksje jeg har kjøpt en "locked" CPU. Får se hva CPU-Z sier. 3820 er låst ja. Du må bruke 125MHz base clock strap for å overklokke den. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Og 5 ghz på vann er absolutt mulig. **DP** kjørte lenge 3820 på 5 g Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Er det noen av dere som har herjet mye med Windows 8? Installerte og testet det nå, og det virker som om de har implementert en egen SSD optimaliserer. OS disken hadde forholdsvis lave ytelser, men så kjørte jeg optimalisering i diskverktøyet, og da var den pluttselig oppe på nesten ny ytelse! Lenke til kommentar
johome Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Sjekk hva MyDigitalSSD BP4 med Phison S8 kontroller, yter ved 4K : I incompressible mode er ytelsen mere moderat. Den blir klart slått av 840 pro , sånn totalt sett. Her er testen. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Sjekk hva MyDigitalSSD BP4 med Phison S8 kontroller, yter ved 4K : I incompressible mode er ytelsen mere moderat. Den blir klart slått av 840 pro , sånn totalt sett. Her er testen. Hastigheten tilsier at det er caching inni bildet. Kanskje ssden har mye minne integrert med kontrolleren? Større testsize vil vise dette eventuelt. 25mb/s ved ikke komprimerbar data ved 4k er dog kleint i forhold. Denne ssden kan lese luft raskt Endret 7. februar 2013 av Nizzen Lenke til kommentar
johome Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Etter som hva jeg har forstått så bruker de like mye cache som msata modellen. Da er det snakk om : NANYA DRAM DDR3-1333 256MB Cache. Lurer på hva en SLC variant hadde klart i inkompressible mode ... Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Men hva i svarte har skjedd nå da??? Se tidligere test. Skjønner ikke hva som er galt nå. Det eneste jeg kan tenke meg er at et program har skylden. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 Slå på skrive hurtigbuffer i enhetsbehandling... Bytte av driver kan disable denne eller en feilinstallering av RST... Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Slå på skrive hurtigbuffer i enhetsbehandling... Bytte av driver kan disable denne eller en feilinstallering av RST... Alt det der er gjort, og bruker RSTe da RST nekter å bli installert. Er en ganske ny installasjon av Windows 8 Pro, ikke en uke gammel en gang. Og da jeg kjørte forrige test, var det uten så mange programmer installert. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 Avinstaller RSTe, Installer en nyere/gamlere eller den samme.. Man kan også forsøke å slå av skrive hurtigbuffer, OK, så slå den på igjen... Er flere enn deg med denne buggen, ny/bedre driver fixer det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå