GullLars Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Jeg letet akkurat etter det, finner ikke "OROM" eller Option ROM noe sted. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Nei det virker ikke med 3 serie driverene enda, de har endret på alt så jeg må lete litt. Man finner ut av det via RSTe GUI-en, enten via Help eller About. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Er 3.0.0.1184 en mulig OROM versjon? den er forskjellig fra driverversjonen. Her er all relevant info fra IRST: Lenke til kommentar
Anv Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 1184 er OROM, du bør finne deg en nyere RSTe, og kansje kikke etter en moddet bios med nyere OROM. (kjører selv 1184 som har vært uforandret siden mitt MB ble sluppet, de må skjerpe seg ) Jeg kjører RSTe 3.1.0.1068 som har funket godt. Har installert litt ekstra minne så jeg tenkte å kjøre W8 i en RAMDrive i løpet av helgen, burde gå unna (W8 booter rimelig raskt uansett) Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Crucial m4 128 GB på ICH8M, PM965 og C2D T7500 (Dell XPS M1330) med iaStor. Fikk ikke installert RST 10.8 siden systemet av en eller annen grunn ikke hadde riktige spesifikasjoner, men det gikk likevel greit å bytte driver med filer fra diskettene. Er det gamle ICH8 som er begrensningen her, eller er det noe laptop-innstillinger som slår inn? Husker jeg fikk en god del bedre random-ytelse på ICH10 og C2D E8400. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Er det gamle ICH8 som er begrensningen her, eller er det noe laptop-innstillinger som slår inn? Husker jeg fikk en god del bedre random-ytelse på ICH10 og C2D E8400. Strømstyrings funksjoner i BIOS gjør ytelsen lavere. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Hmm... Kunne bare finne "Acoustic control" og SpeedStep i BIOS. Acoustic control gjorde ingen forskjell, og da jeg skrudde av SpeedStep ble CPU låst på 1,2 GHz. Med SpeedStep på ligger CPU på 2,2 GHz på random-testen, så strømstyringen fungerer jo egentlig greit. Men det kan jo faktisk være at 2,2 GHz rett og slett blir for lite (eller at ICH8 ikke henger helt med). E8500 som jeg har testet med tidligere har jo tross alt 3,2 GHz tilgjengelig. Kanskje jeg skulle prøvd å låse E8500 til 2,2 GHz når jeg kommer tilbake til hybelen om et par måneder. Kan bli en morsom sammenlikning. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Er det gamle ICH8 som er begrensningen her, eller er det noe laptop-innstillinger som slår inn? Husker jeg fikk en god del bedre random-ytelse på ICH10 og C2D E8400. Strømstyrings funksjoner i BIOS gjør ytelsen lavere. Kan du forklare hvilken av strømsparingsfunksksjonene som har mest å si mtp ytelsestap? Er usikker på dette området, vil gjerne ta bruk noen av funksjonene om mulig, samtidg vil ha mest mulig ytelse. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Jeg skrur iallefall av EIST, C1E og hele røkla. Men jeg har ikke laptop da... Lenke til kommentar
Switters Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Jeg gjorde nettopp en liten test på min stasjonære når det gjelder strømsparing(håper jeg da). Jeg slo av C1E, C3 og C6. Vet ikke om noe av resultatet kan komme av ny ASU-versjon, men jeg syunes forskjellen var ganske stor. Må si meg meget fornøyd med resultatet Med C1E, C3 og C6 Uten C1E, C3 og C6 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 (endret) Kan ikkje huske at jeg har postet 4xPlextor M3p i raid-0: Slik "runner" man Anvil Det er fortsatt noe rart med Anvilbenchen... får fortsatt litt cacheresultater med Arecaen. Men PCH gir jo også cacheresultater på write så det holder, så yeye Edit: Kanskje det er cachen i M3p som også spiller inn? ASSSD: 1 run: Og slik "runner" man ASSSD Endret 18. juni 2012 av Nizzen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 32GB run: Hjalp ikkje en dritt for å komme unna Cachen på usle 4GB... Hva kan gjøres Anvil? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Problemet er det samme som det var i fjor, det er noe med Areca-en som ikke har vært enkelt å finne ut av, det er ingen slike symptomer på f.eks LSI-ene. Det er vanskelig å si hva som foregår, har ikke fått sjekket om det gir seg utslag på 1G og har ingen planer om å plukke frem den brikken igjen Jeg skal se utover sommeren om jeg får testet mer mot Areca-en spesifikt, den skal i teorien ikke klare å jukse systemet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Og slik "runner" man ASSSD Runna det fortere enn deg Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Misantropen : Det der var litt lave tall synes jeg. For det første burde du legge inn Intel RST 10.8 driveren. For det andre har ditt hovedkort en gammel OROM - 10.5 Anbefaler deg å flashe din BIOS først, så legge inn RST 10.8 - samt sette på "Write-back cache" i RST kontrollpanelet for ditt RAID. Edit : Så sant det følger med en nyere OROM med BIOS til kortet ditt da. Takk for tips. Skal sjekke det i kveld. La for ikke lang tid siden inn nyeste BIOS, så det bør jo ha kommet med ny OROM. Lenke til kommentar
johome Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Nå har også Tom's Hardware begynt med ASU Vertex4 Lenke til kommentar
BAT Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Nå begynner det virkelig å svinge Anvil Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Nå har også Tom's Hardware begynt med ASU Vertex4 We presented our findings to OCZ, but the company declined to comment. The inner workings of SSDs are not something that vendors like to dish on. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Hørtes kjent ut Mon tro om ikke akkurat det samme kom opp i en tråd i forumet deres og hos XS Kom vel akkurat samme svaret der også Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Samsung SSD 830 - 256GB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå