Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD

Ourasi

Anbefalte innlegg

Jeg har kun slått av GUI boot og fjernet programmer fra oppstart så langt. Har ikke orket å gi meg i kast med alt Ourasi har spesifisert av tweaks.

Ellers kan det virke som om ICH9R og ICH8R har noen fordeler her, mener å huske Ourasi nevnte det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ca 3 sekunder boot med Areca 1231ml og 4xssd i raid-0. Win xp lite. Pfft... hvem gidder å boote maskinen i det hele tatt? :!:

Bra at den ikke regner med tiden det tar å "boote" kontrolleren da :)

På mine maskiner med kontrollere gidder jeg rett og slett ikke, med 1-2 SAS kontrollere blir det for drøyt.

Lenke til kommentar
ca 3 sekunder boot med Areca 1231ml og 4xssd i raid-0. Win xp lite. Pfft... hvem gidder å boote maskinen i det hele tatt? :!:

Bra at den ikke regner med tiden det tar å "boote" kontrolleren da :)

På mine maskiner med kontrollere gidder jeg rett og slett ikke, med 1-2 SAS kontrollere blir det for drøyt.

Jeg har hatt 4 saskontrollere i pc'en, og det kunne virke som pc'en aldri boota ferdig :p

Men når selve bootinga av windows kommer, så går det ganske raskt da.

Lenke til kommentar

And Ourasi bites the dust :p 1. plassen er i dette øyeblikk... miiiin hehe.

post-38451-1255375152.png

Jeg har fortsatt en del mer å gå på i klokk men dette er med hva jeg vil kalle maks 24/7 klokk på luft (selv om den ikke er varm nå) for W3520 hvor jeg har alt på AUTO i bios.

post-38451-1255374922_thumb.jpg

Kan som sagt alltids klokke en del høyere enn 4.2 GHz som den er på nå, men det blir ikke representativt for 24/7.

EDIT;

Dette er med 1 stk 80GB G1, Windows 7 RC 64bit, ICH10R@ACHI med siste Intel Option Rom.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
And Ourasi bites the dust :p 1. plassen er i dette øyeblikk... miiiin hehe.

post-38451-1255375152.png

Jeg har fortsatt en del mer å gå på i klokk men dette er med hva jeg vil kalle maks 24/7 klokk på luft (selv om den ikke er varm nå) for W3520 hvor jeg har alt på AUTO i bios.

post-38451-1255374922_thumb.jpg

Kan som sagt alltids klokke en del høyere enn 4.2 GHz som den er på nå, men det blir ikke representativt for 24/7.

EDIT;

Dette er med 1 stk 80GB G1, Windows 7 RC 64bit, ICH10R med siste Intel Option Rom.

Ser ikkje ut som en 24/7 windows 7 med 2 iconer på desktop :p

Lenke til kommentar

Nizzen, skal jeg putte flere ikoner på skrivebordet? OSet er nyinstallert(kjørte OS på HDD før), hvor mange programmer gidder man hive opp i oppsettet for å benche boot? :nei: Flere programmer installert på disken gir ikke dårligere boottid.

Det tar deg 30min å reinstallere Win7 på SSD for å benche om du mener at det er "juks".

Forøvrig hadde jeg tenkt til å slette adobe og chrome ikonet fra desktopen også, jammen godt jeg ikke gjorde det da :D

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Nizzen, skal jeg putte flere ikoner på skrivebordet? OSet er nyinstallert, hvor mange programmer gidder man hive opp i oppsettet for å benche? :nei: Flere programmer installert på disken gir ikke dårligere boottid.

Det tar dere 30min å reinstallere Win7 på SSD for å benche om man er redd for juks her.

Det tar bare 5 min å kopiere acronis imaget fra raidarrayet til ssd arrayet :p

Har ikkje tid til å benche "disker" nå siden jeg styrer med anna hardware. Mi tar d ein anna da :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...