Mumriken Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Hvordan ser dette ut fo 2stk c300? Slår meg at resultatet er noe dårligere enn samme disker på amd riggen min... Lenke til kommentar
Anv Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Du kan oppnå betydelig bedre resultat om du legger inn RST (Intels software for raid) #1 er å få på Write-back cache, da vil skriveytelsen falle på plass, den virker for lav i ditt tilfelle uten at det er mulig å sette fingeren på det. 2 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Takk, da gikk skriveytelsen opp til 1300 poeng Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 (endret) Nesten så jeg føler et snev av nostalgi når man fortsatt sitter med G1 på OS i hovedriggen og følger med på disse trådene :S Men jaggu gjør det nytten sin. Endret 6. april 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Second that... har en G2 i hovedmaskina som nærmer seg 2.5 år... og jeg er enda dritfornøyd Lenke til kommentar
Anv Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Intel G2 er helt på høyde med dagens SSD-er i generell bruker-opplevelse. Det eneste punktet den alltid har vært svak på (i benchmarks) er sekvensiell skriving, som har svært liten betydning i normal bruk. Jeg har klart meg med X25-V i flere maskiner og den er rimelig slapp på skriving når man sammenligner med stort sett alt, alikevel oppleves den like kjapp som alt annet til normalt bruk. Jeg har flere ganger vurdert å bytte ut X25-V-ene jeg har men det ser ikke ut for at det blir noe av, iallefall ikke før de er for små. (har rundt 10GB ledig med W7 x64 og det holder enda) 1 Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 (endret) Tok en liten runde PCMark Vantage med mine to 120gb Intel 520 inatt, ser ikke så ille ut dette Nizzen Endret 9. april 2012 av Ourasi Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 2x Vertex 4 VS 2xVertex 3MI Samme settings i Anvil og skrudde av maskinen mellom hver test. (shutdown) Her ser dere at 4k read er sykt mye bedre på Vertex 4. Og her er det ikkje cache som gjør forskjelllen fordi Arecaen er brukt i begge testene. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 19. april 2012 Forfatter Del Skrevet 19. april 2012 (endret) Bra det der, men 100% incompressible er vel ikke helt bra i en bench som Anvil, den er tross alt en OS/Apps/server "simulator", og her er mye veldig compressible. 46% er greit nok når man sammenligner en compression upåvirket marvel kontroller mot en SF kontroller, som er årsaken til at Anvilbench hever seg flere hakk over f.eks. AS SSD.. Fint å se at QD#4 les er bra, omtrent som C300 der.. Teste Intel 6G portene? PS: jeg får forøvrig ~35mb/s på 4kb QD#1 les med 46% compression med 520'ene.. Endret 19. april 2012 av Ourasi Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Noen med Patriot Wildfire 120 GB som kan gå god for den? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Noen med Patriot Wildfire 120 GB som kan gå god for den? JEg... Jeg har 4 stk Vertex 3 Max iops, og det er samme greia 1 Lenke til kommentar
Anv Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 WildFire er helt utmerket, det er bare å sjekke at den har oppdatert fw. (den som fikset de berømte problemene kom i oktober) 1 Lenke til kommentar
Anv Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Bra det der, men 100% incompressible er vel ikke helt bra i en bench som Anvil, den er tross alt en OS/Apps/server "simulator", og her er mye veldig compressible. 46% er greit nok når man sammenligner en compression upåvirket marvel kontroller mot en SF kontroller, som er årsaken til at Anvilbench hever seg flere hakk over f.eks. AS SSD.. Jeg holder på med en litt annen variant/vinkling hvor man bruker data som allerede er på lagringsenheten. Det blir da en read-only test (for de paranoide som ønsker en kjapp status) eller for å teste med de data man faktisk bruker i det daglige. Poenget er å få det mindre syntetisk, Dette muliggjør ett mylder at muligheter både med og uten skriving. (f.eks ved å kombinere en original og en test-enhet) 2 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Jeg holder på med en litt annen variant/vinkling hvor man bruker data som allerede er på lagringsenheten.Det blir da en read-only test (for de paranoide som ønsker en kjapp status) eller for å teste med de data man faktisk bruker i det daglige. Poenget er å få det mindre syntetisk, Dette muliggjør ett mylder at muligheter både med og uten skriving. (f.eks ved å kombinere en original og en test-enhet) Den featuren (?) er nok noe mange reviewers vil like, spesielt om du lar testeren velge hvilken mappe® man vil teste. Jeg ser for meg windows, programfiler, og brukermappen som aktuelle, og f.eks. steam, om det ikke blir kluss med de store arkivene der som inneholder kopier av småfiler. Lenke til kommentar
Switters Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Har byttet min m4 64GB mot en på 128GB i den stasjonære, og satt den lille i en gammel HP 6910p laptop. Ble faktisk litt overrasket over at den yter såpass bra i så gammel maskin. Den har AHCI som standard, men en forholdsvis gammel versjon av RST. Hvordan synes dere dette ser ut for en eldre laptop med SATA 3gb/s og ICH 8 tror jeg? Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Ganske likt mitt resultat på tilsvarende brikkesett, dog med litt svakere prosessor, nyere RST og med C300 Da klarte jeg, ved hjelp av MATLAB som regnet ut primtall i bakgrunnen og/eller deaktivering av inaktiv prosessor strømstyring, å sette ny rekord. Meningen var å runde 1900 poeng, men nå var det mer fristende å runde 2000.... Men dette er vel det meste som jeg kan få ut av PCen. Ikke store tall for å være C300, men fornøyd med resultatene for å være på en gammel bærbar Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 (endret) Ny alltime low? Kan se ut som det var en smart avgjørelse og ikke legge mange kronene i ssd til htpc'n Samt en som ser ut til å stemme Endret 30. april 2012 av Mumriken Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Mumriken, det er 4 mulige grunner til tallene du har i det første bildet. 1. nvstor driver = nVidia chipset = FAIL. 2. Om du ser på 4KiB -> 4KiB QD4 -> 4KiB QD16 er det ingen skalering. Du bruker altså ikke AHCI modus, og det er mer ytelse å hente. 3. TRIM. Jeg tror ikke nvidia chipset støtter TRIM, derfor vil ytelsen falle betydelig over tid. Tallene dine er hakket værre enn en hardt brukt vertex 32GB jeg hadde som kjørte med tidlig firmware uten TRIM (1.13?). 4. Firmware på Indilinx Barefoot. Om du ikke har nyeste firmware har SSD ikke like god garbage collection, og ytelsen vil falle mer over tid uten TRIM. Det er fortsatt betydelig bedre enn en HDD for OS og programmer. > < Endret 1. mai 2012 av GullLars Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 @GullLarsStemmer nok det du sir; Finnes i ikke achi modus på nvidia brikksettet og det støtter heller ikke trim, men at det skulle suge så mye hadde jeg ikke trodd! La inn siste FW i går btw uten at det så ut til og hjelpe stort på testresultat, men må si det at maskina oppleves like rask som den med c300raid0 i det daglige(surfing, hd streaming, spotify etc) så det var stor forskjell fra snurredisken kan du si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå