BoarderXtrem Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Ja her en en liten test fra meg. crucial m4 i raid 0 på sata II. gikk ikke så bra på sata III Må få meg en raid kontroller snart. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Hei alle sammen, da er jeg tilbake igjen etter en god sommerferie. Har det skjedd noe interresant på benchmark fronten siden starten av sommerferien? (annet en at Anvil's benchmark er ute av beta?) 1 Lenke til kommentar
salms Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) Til tross for at hovedkortet mitt (Abit ip35 PRO) er noe tilårskomment, så er jeg ganske fornøyd. Kjører med en Q6600 CPU, 4GB Ram og 64bit Win7. Intet er overklokket. Disken er en OCZ Agility 3 - 120GB Her i IDE-modus Og her i AHCI-modus Skal til våren bygge helt ny pc, med oppdatert hovedkort og matchende andre ting, da regner jeg med å klatre litt til på skalaen. Endret 19. september 2011 av salms Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 her er det jo en liten test. crucial m4 128gb raid 0 sata II. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Ny beta med små endringer, det vesentlige er at den forrige går ut eller er i ferd med å gå ut på dato. AnvilBenchmark_Beta8.zip Lenke til kommentar
johome Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Hvordan er det med testing som nettsteder gjør. Er det foreløpig ekslusivt for SSD Review , eller kan også andre nettsteder gjør dette ? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Det er ikke noen begrensning lengre, skal få den ut på flere steder for enklere nedlasting. Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 ja tok en liten test til med den nye. Lenke til kommentar
willy77 Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Har da (endelig) fått RAID oppsettet med 4 stk m4 64 GB på et M1015 kort (flashet til 9240) til å bli stabilt. Hehe - har ikke hatt det så morro siden nizzen og jeg satt opp mitt første SAS-RAID !!!! Maskinen er rett og slett "kjapp" for å si det slik. Er dog endel av resultatene jeg ikke skjønner helt her - men responsen i praksis kan jeg ikke akkurat klage på :-) @nizzen: BIG thanks !!!!! Lenke til kommentar
Anv Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 @willy Pene tall på lesing men du mangler mye på skriving, random write tyder på at du har write through. Hva har du til valg? Lenke til kommentar
willy77 Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 @willy Pene tall på lesing men du mangler mye på skriving, random write tyder på at du har write through. Hva har du til valg? Takk for hyggelig tilbakemelding. Skal se etter når jeg kommer fra jobb i ettermiddag. I mellomtiden: Vil det si at det lønner seg å ha write back isteden ? (evt. andre settinger jeg bør kontrollere med det samme?) Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Det er ikke noen begrensning lengre, skal få den ut på flere steder for enklere nedlasting. Skal du lage noen nettside på dette? Jeg kan sikkert sponse webhotell og domene om du ønsker det? Mitt forslag: http://whois.domaintools.com/anvilbench.com Lenke til kommentar
willy77 Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 @willy Pene tall på lesing men du mangler mye på skriving, random write tyder på at du har write through. Hva har du til valg? Kan ikke akkurat si at jeg er kjempekjent i grensesnittet til LSI Biosen her - men for meg ser det ikke ut som jeg har noe valg. Eneste som står som mulig i dialogboksen er rett og slett write through........... Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Da har jeg endelig bygget meg en ny spill-PC og gikk for Kingston HyperX 120GB selv om SandForce har slitt lenge nå. Har dog hørt om lite feil med denne, kanskje nettopp fordi Kingston ventet litt med å lansere den...? Den er koblet til et Gigabyte Z68 på native Intel 6Gbps selvfølgelig I tillegg til Anvils benchmark med 46% compression (slik det skal benches med SF har jeg skjønt), valgte jeg å kjøre en runde med AS SSD (ja, jeg vet man ikke skal benche for mye ) for å sammenligne med testen hos Tweak Town. Får nogenlunde samme som dem i Copy-testen. Er uansett kjempefornøyd med responsen på systemet. Den eneste erfaringen jeg selv har fra SSD, er en smakebit med Intel X25-V 40GB i fjor. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Har noen postet Anvil bench av 2 stk C300 256GB i RAID 0 her inne? Vurderer å kjøpe meg en C300 til, men vil se an ytelsen først. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Tror ikke jeg har testet mine, skal se om det lar seg gjøre i helgen. 2R0 M4 128GB er vel det optimale både ytelsesmessig og prismessig. (praktisk ytelse) Lenke til kommentar
BAT Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Har noen postet Anvil bench av 2 stk C300 256GB i RAID 0 her inne? Vurderer å kjøpe meg en C300 til, men vil se an ytelsen først. Du vil få litt bedre resultater enn det jeg har med 2 stk C300 128 GB. Ca samme les og noe bedre skriv. Her er mine resultaterResultater Edit: HTCen min som tullet litt her. HER er linken som skulle vært der Endret 29. september 2011 av BAT Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Skulle det være en link inni der BAT...? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Takker for linken BAT Er jo synd at 4K random QD1-4 ytelsen ikke øker særlig med RAID 0. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå