Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Har kjøpt meg ny pc med nytt raid kort og 8 stk. Corsair SSD Force Series™ GT 60GB

Raid kortet er et Adaptec 6805. http://www.adaptec.com/en-us/products/controllers/hardware/sas/value/sas-6805/

 

I min andre pc har jeg 4 stk reallssd disker og et langt billigere raid kort. Jeg synes den yter bedre. Så noe må være galt en plass.

 

Legger ved noen screens av den nye kontrolleren osv.

 

Her er en video fra min gamle pc:

 

Brukte Anvil med 1gb og 16 gb fil samt as-ssd på den nye.

Anvil

as-ssd

 

Noen som orker å se litt på dette og se om det er no som kan bedre ytelesen.

Takker for svar!

post-71402-0-05645000-1315690470_thumb.jpeg

post-71402-0-95133300-1315690529_thumb.jpeg

Lenke til kommentar

Nå er ikkje Adaptec kjent for å være veldig gode med ssder. Men så dårlig kan det ikkje være. Husk å huke av "write back" synes jeg så copy back der? Kanskje noe av det samme. Synes også båndbreden var dårlig på kontrolleren. Har dog ikkje testet 6 serien av Adaptec desverre, men jeg valgte å hoppe ever den da 5 serien ikkje var den aller beste til ssd akkurat. Dårlig kompatibilitet og varmeproblemer med kontrolleren etc...

 

Jeg ville hatt en vifte på den kontrolleren :p

 

70 grader under lite load er ikkje veldig kjølig. Vet at Areca har 70 grader som max driftstemperatur for å vite helt sikkert at det er stabilt over tid.

 

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Akkurat fått inn en OCZ Vertex 3 120gb og tenkte jeg skulle få sjekka om den var i "fungerende" tilstand. PCen skal forøvrig bare brukes casual og noe til spill.

 

  • Eneste som er gjort er å sette fra IDE til AHCI.

 

post-43080-0-73695700-1315689555_thumb.png

 

Noen kommentarer?

 

Oppdater iallefall firmware til 2.11 igjennom ocz toolbox :) Det kan hjelpe littegranne. Installer intel RST 10.6 og nyeste chipset drivere fra intel.com

Lenke til kommentar

Så nettopp at 3 av diskene kjører på 112 firmwaren, og resten på 113.

Det kan vel ha noe å si?

Kan nok være kjekt å ha samme firmware på alle ssd'ene, men det skal ikkje gjøre det største utslaget når det gjelder ytelse.

 

 

Litt synn å si det, men du skulle nok kjøpt en Areca eller LSI kontroller for så mange ssd'er :)

 

Men alt håp er nok ikkje ute enda. Prøv med litt andre settings og stripesize. 5 serien til Adaptec hadde jo en båndbredde på opp mot 1200MB/s, 6 serien kan ikkje ha dårligere enn det iallefall. Det nekter jeg for!

 

 

 

Hva slags kontroller er den gamle da? LSI/HP ?

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Akkurat fått inn en OCZ Vertex 3 120gb og tenkte jeg skulle få sjekka om den var i "fungerende" tilstand. PCen skal forøvrig bare brukes casual og noe til spill.

 

  • Eneste som er gjort er å sette fra IDE til AHCI.

 

post-43080-0-73695700-1315689555_thumb.png

 

Noen kommentarer?

 

Oppdater iallefall firmware til 2.11 igjennom ocz toolbox :) Det kan hjelpe littegranne. Installer intel RST 10.6 og nyeste chipset drivere fra intel.com

 

Blir lite patching til firmware når jeg har windows på disken, i tillegg har jeg et AMD-hk så det er vel ikke det lureste ;)

Lenke til kommentar

Nå er ikkje Adaptec kjent for å være veldig gode med ssder.

 

Dette er jo en kontroller basert på PMC-Sierra PM8013 Dual Core RAID on Chip (ROC) som er laget med tanke på SSD og IKKE snurredisk. Tror dette bare er snakk om å fikse settings med blant annet Write Back.

 

Her skal vi ikkje tro men vite :p

 

 

Trodde også denne skulle være bedre enn de reusltatene han har fått ja. Men det er vel mest hybrid raid Adaptec her reklamerer for. Altså ssd som cache til et disk-raidoppsett.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...