Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD

Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Savner bare en Vantage run på tom oppdatert M4, raid0 M4 64gb og 128gb, og singel 256gb.... Mon tro om de har tatt igjen SF, og om de har giddet jobbe ekstra for å få bedre vantage scores, siden så mange reviews bruker denne vil de nok tjene salg på det...

Lenke til kommentar

Den nye må ikke forveksles med Vantage i denne tråden nei, den er bannet :new_woot:

Det er forøvrig et artig fenomen på C300 Raid0, dersom man mekker to raid0 på lik størrelse, altså to partisjoner, man får konstant bedre scores på den sekundære partisjonen, langt over speccs...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Du må sette 46% kompresjon i instillinger, ellers blir det vanskelig å lese noe ut av resultatene.. 0Fill er best case på SF SSD'er, og nokså urealistisk...

Nå syns jeg du var slem, for jeg hadde et inntrykk av at jeg hadde gode resultater her en stund :p

Ser litt annerledes ut nå ja :)

post-121091-0-91691600-1314441995_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Selv om det ser litt anderledes ut, så ser det brukbart ut, Force 3 er endel svakere på ukomprimerbare data enn Force GT, du vil nok forbedre resultatet noe med Intel AHCI driver, men den holder du deg kanskje unna med vilje mtp bsod etc (?)...

Lenke til kommentar

Selv om det ser litt anderledes ut, så ser det brukbart ut, Force 3 er endel svakere på ukomprimerbare data enn Force GT, du vil nok forbedre resultatet noe med Intel AHCI driver, men den holder du deg kanskje unna med vilje mtp bsod etc (?)...

Jeg har store probemer med min force 3 uansett hvilken driver som benyttes desverre. Siste BSOD var for 12 timer siden :p Venter på forhåpentligvis 1.4 om ikke alt for lenge :) 1.3 var verre enn 1.2 var for min del.

OT: Jeg er vel mer eller mindre normal når jeg ikke merket noen forskjell fra min C300 128GB disk?

Lenke til kommentar

Jeg har store probemer med min force 3 uansett hvilken driver som benyttes desverre. Siste BSOD var for 12 timer siden :p Venter på forhåpentligvis 1.4 om ikke alt for lenge :) 1.3 var verre enn 1.2 var for min del.

OT: Jeg er vel mer eller mindre normal når jeg ikke merket noen forskjell fra min C300 128GB disk?

Kongen av lav queue depth tilfeldige leseoperasjoner, QD#2-6 som er det du ser mest i OS hverdagen, eller random read på godt norsk, er C300. Disse scenarioene gjør C300 til en svært god OS SSD, og jeg ville nok kalt det placebo om du syntes det motsatte av det du skriver, så ja, det du merker er normalt, at du ikke lar deg blende av "nystasjsola" er mindre normalt.. :thumbup:

Anbefaler deg å alltid være på siste Intel driver med avslått LPM, det er vel det OCZ anbefaler au... Og når det gjelder SF FW, så synes det som at ting må bli værre før det blir bedre, mer er regelen enn unntaket...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Nettopp fått Kingston HyperX SSD 120GB 525/480MB/s som er min første SSD, med andre ord helt blank.

Windows 7 Ultimate er lagt inn og lurer på om det er noe her jeg bør reagere på: KINGSTONSSD.png

En ting jeg reagerer på er at den kjører på SATA2 3 Gb/s når mitt Gigabyte GA-870A-UD3 (Rev. 2.1) hovedkort samt SSD støtter 6 Gb/s?

Også, burde vel mose en aldri så liten benchmark og se om den duger, hvilket program bør jeg bruke?

Endret av vegards
Lenke til kommentar

Du bør sjekke at du har koplet den til en 6Gb/s port. (MB har 2stk 3Gb/s porter så det er mulig å bomme)

Ut over det er det jo noen innstillinger som må til på SB850 som f.eks å aktivere NCQ.

Til testing kan du bruke min benchmark :)

(du finner den i signaturen min)

edit:

Ser ikke noe unormalt i SS.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Du bør sjekke at du har koplet den til en 6Gb/s port. (MB har 2stk 3Gb/s porter så det er mulig å bomme)

Ut over det er det jo noen innstillinger som må til på SB850 som f.eks å aktivere NCQ.

Til testing kan du bruke min benchmark :)

(du finner den i signaturen min)

edit:

Ser ikke noe unormalt i SS.

Hvilke andre tweaks er det for sb850?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...