Theo343 Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 (endret) Ourasi: Jeg merker jeg får en delay mellom windows guiboot og welcome skjermen som jeg mistenker er pga. CCC. Jeg husker vagt at du hadde en fiks/tips for dette? Typisk 2-5 sekunders delay hvor skjermen blir helt sort. Åpne Task Scheduler. Scroll til Task Scheduler Library > Microsoft > Windows > MobilePC. Normalt vil TMM eller Transient Multimon Manager være her, disable denne, eller slett den helt om du er sikker på at du aldri får bruk for denne, jeg har gjort det siste og jeg slipper da at den slår seg på i utide ved ymse anledninger...Har ingenting med CCC å gjøre, M$ all the way.... Dette så ut til å hjelpe litt selv om jeg fortsatt har en merkelig men rask "blanking" etter det blå startbildet kommer opp. No worries . Endret 14. august 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Intel 710 er listet hos komplett Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Har kjøpt ny data og skal gjenbruke min intel x25 80gb SSD som systemdisk. Lurer på om denne støtter sata 6? Mitt nye hovedkort har både 6 og 3. Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Den støtter SATA 3, da SATA 3 er bakoverkompatibel til SATA 2. Men den går nok ikke raskere om den står på en SATA 3 port. Lenke til kommentar
bajsburk Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Kjørte Anvil sin benchmark for moro skyld på den gamle Vertex 1 disken min i stuePCn. Maskinen frøys og restartet iløpet av få sekunder, og disken var helt død. Problemer med kontrollere som ikke er sandforce? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 Kryr av folk med vertex 1 som har kjørt Anvil testen, ikke noe problem, dette er noe helt annet... Lenke til kommentar
bajsburk Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Gode gamle 4850x2 døde i samme slengen. Begynner å bli litt nyskjerrig nå. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Benchmarken vet ikke hvilken kontroller som brukes og det skal selvfølgelig ikke spille noen rolle. Testen kjører helt normale windows lese og skrive operasjoner så enhver latent feil kan selvsagt slå ut. At andre komponenter svikter tyder på andre problemer i maskinen, kanskje en dårlig PSU men det blir selvsagt ikke riktig å spekulere. Benchmarken i seg selv stresser ikke "maskinen" med mindre CPU blir stresset ved høy QD og høy QD får man ikke på Vertex gen1. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Gode gamle 4850x2 døde i samme slengen. Begynner å bli litt nyskjerrig nå. Jeg har også HD 4850 X2 og Vertex 30GB (og 4x Crucial C300 64GB og 1x Crucial M4 128GB), begge komponentene lever fortsatt i beste velgående etter å ha kjørt Anvil-testen et par ganger. Lenke til kommentar
bajsburk Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Benchmarken vet ikke hvilken kontroller som brukes og det skal selvfølgelig ikke spille noen rolle. Testen kjører helt normale windows lese og skrive operasjoner så enhver latent feil kan selvsagt slå ut. At andre komponenter svikter tyder på andre problemer i maskinen, kanskje en dårlig PSU men det blir selvsagt ikke riktig å spekulere. Benchmarken i seg selv stresser ikke "maskinen" med mindre CPU blir stresset ved høy QD og høy QD får man ikke på Vertex gen1. Greit å vite. PSU ble nylig byttet etter at Gigabyte Odin ga seg for en måned siden og ting har fungert strålende siden, frem til nå. Aldri hatt flere komponenter feile samtidig, så kan ikke skjønne hvor dette skulle komme fra. Påfallende selvfølgelig og derfor man spør og er nyskjerrig. Om ikke annet så er det påskudd til å oppdatere litt. Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Kanskje noe er feil på hovedkort eller PSU? Lenke til kommentar
bajsburk Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Hovedkortet ble også byttet i samme slengen for en måned eller to siden, så statistikken tilsier som regel at feilmargin ikke bør slå inn riktig enda føler jeg. Hadde heldigvis et gammelt 1950X pro kort (awwww yeaaah) og en 25-v liggende, så det får gå i mellomtiden. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Har kjørt Anvil testen på drøssevis av maskiner opptil 8 år gamle og aldri fått noen hardware feil av det. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Min vertex3 max iops 120gb. Usikker på om det er bra eller dårlig resultat, browsa 8 sider bakover og fant ikke noe, orket ikke bla lenger bak Kom gjerne med innspill hvis dere ser noe som er for dårlig evt kan gjøres bedre ut fra bildet. Hardware: Asus Crosshair IV Formula Amd Phenom II x4 965 BE 8gb Mushkin ram (9-9-9-24 @1333) 2x samsung f4e 2tb i raid0 (software) gammal wd caviar green 1tb Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Ganske så heftige tall, hva er prisen på en slik en? Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 2000 ish. Kan forsåvidt sjekkes på prisguiden. no eller lignende Lenke til kommentar
Anv Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 MAX IO er en fin sak, har en tilsvarende Patriot Wildfire 240GB (med toggle NAND) som drar bra unna. Har akkurat oppdatert FW så jeg kjører en 46% test ganske straks Lenke til kommentar
Anv Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 (endret) Her er WildFire 240GB med nylig oppdatert FW Glemte selvsagt å kopiere ut resultatet men skal ordne det hvis den kvalifiserer. edit: Anvil : Read 2118.25. Write 2033.29. Total 4151.54. Patriot WildFire 240GB. Endret 22. august 2011 av Anvil Lenke til kommentar
johome Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Hvor mange IOPS Read QD 128 er den god for , uten kompresjon ( for max skrytetall ) ? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Jeg har ikke testet såpass høyt, den maxer vel en plass på 80K tallet, men bare i bursts. (ikke sustained) Skal prøve i morgen, vil tro den er rimelig lik en Vertex 3 MAX IO av samme størrelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå