Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rimelig pen den Nizzen, hva er det slags SSD-er (størrelse) og hvor mange :)

(regner med det er 4 :))

 

Jeg tror vi sier at 2x cache er nok, sliter litt mindre på utstyret men du må velge 46% komprimering for a t det skal være legitimt.

(du finner valget for komprimering i Settings)

Lenke til kommentar

Anvil, er det en spesiell grunn til at den eneste måten å få bedre score i benchmarken din er ved å kjøre hele write/read testen på nytt? For eksempel, hvis en får et dårlig 4K resultat i forhold til hva man burde, så må hele write testen kjøres på nytt. Hvis en trykker på "4K" for å kun kjøre den testen (dog kjøres seq. også), så oppdateres ikke scoren :whistle:

Lenke til kommentar

Du kan klikke 1 gang på feltet hvor "scoren" er så oppdateres den :), har det på listen.

 

 

Fixer du en setning som er 100% lik den du ser i Extreme listen, med eller uten fargene og uten forumnick (er man på listen fra før, som du ofte er, kan du kopiere hele linjen og editere scorene), så slipper jeg mye jobb.. Uansett, er oppe nå, og artig at mine 2xC300 64gb "gruser" den på les :D

 

 

For alle andre, husk å si ifra om scoren er ment for listene, og kopier setningene etter nick (med nick om du er der fra før) i den relevante listen og edit scores, undersøk listene også før dere vil ha dem der for å se om dere kommer inn...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Jeg skal se på det Ourasi, det burde ordne seg :)

 

@Nizzen

Jeg må si jeg ble skuffet over PCMark 7, har kjørt den 2-3 ganger og tviler på jeg tar den opp igjen, den var mer eller mindre intetsigende for min del. :thumbdown:

Det er kanskje en av årsakene til at jeg gikk igang med min egen storage utility så noe godt kom da ut av det :)

Lenke til kommentar

Leste at PCMark7 kjører tracing fra minnepinne i flere av testene, og således begrenses voldsomt av dette og resultatet er at HDD og SSD scorer veldig likt.. De har mao forsøkt å begrense forskjellene mellom HDD og SSD til det ytterste, og har gått over alle støvleskaft, mon tro om de har interesser i HDD-tech enten via eierandeler i selskapene, eller at de er delvis eid av disse selskapene, uansett har benchen blitt en total spøk, også utover storagetestene...

 

 

Denne vil aldri komme inn i min førstepost, og det skulle vel ikke være vanskelig å overtale folket her inne til å boikotte denne....

Lenke til kommentar

Du kan klikke 1 gang på feltet hvor "scoren" er så oppdateres den :), har det på listen.

:thumbup:

 

 

 

Da klarte jeg, ved hjelp av MATLAB som regnet ut primtall i bakgrunnen og/eller deaktivering av inaktiv prosessor strømstyring, å sette ny rekord. Meningen var å runde 1900 poeng, men nå var det mer fristende å runde 2000....:yes:

 

Men dette er vel det meste som jeg kan få ut av PCen. Ikke store tall for å være C300, men fornøyd med resultatene for å være på en gammel bærbar :new_woot:

 

 

 

C300-CTFDDAC064MAG_64GB_1GB-20110813-1153.png

 

 

Lenke til kommentar

Men et lite spørsmål rundt SATA og ACHI. Er det ikke egentlig slik at alle 2-3 år gamle sata brikkesett egentlig har ACHI funksjonalitet innebygd? Tenker på Asus Eee 1101HA og at det her kanskje kun er deaktivert og at det ved en bioshack kan enables? Poulsbo/US15W burde vel støtte dette.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

@Theo

 

Jeg eksperimenterer bare med PB, hvis det funker kan det hende jeg fortsetter, blir jo også en ekstra backup.

 

Mtp AHCI så er det vel utelukkende et spørsmål om hva de velger å implementere.

Bærbare og MB som etterstreber lavt strømforbruk kutter helt klart ned på ytelse, det må vi nok bare akseptere.

 

edit;

 

Har hatt en liten omstrukturering på PB så jeg er litt spent på hva som skjer med bildene ;), kanskje det blir fullt kaos i linkene. (har bare strukturert litt)

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Jupp men når man ser hva man har akivert av funksjonalitet i nevnte chipsett som hypethreading, vritualiserings optimalisering osv. så virker det for meg rart at en basis ting som ACHI skal være valgt vekk. Men de regnet vel ikke med at folk satt SSDer i dem og tenkte at disken uansett ville være den største flaskehalsen og ikke trengte god funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Skulle virkelig ønske det fantes scripts for å disable de fleste eventslog og scheduled tasks i windows7, begynner å bli trøttsomt på den 5. maskinen. Regner med at dette er mulig via lokale gruppepolicies, titter på det senere.

 

Ourasi:

Er det noen av disse drøssevis av scheduled tasks du velger å ha på?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Da kan man snart kopiere ut resultatet av benchmarken fra Benchmark-menyen. (copy-paste)

Dette er resultatet i nåværende stund, regner med den blir tilgjengelig på tirsdag-onsdag.

 

Anvil: Read 192.19 Write 160.91 Total :353.10 (Hitachi HDS723030ALA640 SCSI Disk Device 3000GB/MKAO)

 

post-137664-0-44785200-1313278354_thumb.png

 

Den kan legges inn i 1ste post inntil noe raskere kommer :)

Lenke til kommentar

En liten ting jeg lurte på som jeg husker fra første gang jeg testet verktøyet.

Jeg gikk inn for å se på de forskjellig testene og var litt dumt at den med en gang begynte å lage testfilen og måtte vente på denne.

Kan man heller få det slik at man får en startknapp når man manuelt velger forskjellige småtester og at testfilen ikke lages før man trykker på denne? Det gjør det også raskt å greit å "angre".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...