Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Høres bra ut, har 160GB og 600GB selv og de er stabile og fine, midt på treet i benchmarks hvis man ser på 4KB ytelse.

 

I gjennomsnitt yter de imidlertid helt utmerket, løftet i sekvensiell ytelse er merkbar, ellers har jeg begynt å anbefale Samsung 470, den er også midt på treet ytelsesmessig når man ser på små blokker men er ekstrem på sekvensiell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå som Anvil har kommet med et flott benchmark (o.a.) program for SSD, så får en vel bygge opp en liten "database" med resultater, selv om tallene er kjent fra før av så er det jo greit å få et sammenligningsgrunnlag for nye disker som gjerne vil bli testet med dette programmet :)

Så her er da min C300 64GB som er et par måneder gammel, i en Dell Latitude D830 med Intel 1.8GHz Centrino Duo, ICH8M diskkontroller og PM965 brikkesett. Disken var nettopp helt full en kort periode(1.8GB ledig), men har ellers stort sett stått med 15GB ledig plass.

 

 

post-57713-0-85518900-1313104613_thumb.jpg

 

Edit: Lastet opp en bedre score m/ Prosessor Idle off, samt var en veldig merkelig 4KB QD4 resultat på gamle score

 

 

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

synspunkter på testen her:

(fjerna bilde frå sitat)

 

det er en ocz 120gb vertex 3 max,og er brukt i 2 dager.

 

hvordan oppdatere firmware?får jo ikke gjort det i windows,ettersom det er primary disken.

andre ting som bør gjøres for og bedre hastigheten?

 

For det første så har du ikkje sett kontrolleren i AHCI modus. Dette er det mykje informasjon om på forumet.

Du seier ikkje noko om kva hovudkort og prosessor du har så kan heller ikkje sei noko ut frå det. Men om du ser på resultatet mitt samanlikna med det du får så er du langt bak.

 

Firmware oppdatering brukar vel ein å gjere via ein boot cd med ny firmware og program til oppdatering på den. Dette står sikkert forklart på produsenten si heimeside.

Lenke til kommentar

synspunkter på testen her:

(fjerna bilde frå sitat)

 

det er en ocz 120gb vertex 3 max,og er brukt i 2 dager.

 

hvordan oppdatere firmware?får jo ikke gjort det i windows,ettersom det er primary disken.

andre ting som bør gjøres for og bedre hastigheten?

 

For det første så har du ikkje sett kontrolleren i AHCI modus. Dette er det mykje informasjon om på forumet.

Du seier ikkje noko om kva hovudkort og prosessor du har så kan heller ikkje sei noko ut frå det. Men om du ser på resultatet mitt samanlikna med det du får så er du langt bak.

 

Firmware oppdatering brukar vel ein å gjere via ein boot cd med ny firmware og program til oppdatering på den. Dette står sikkert forklart på produsenten si heimeside.

 

jeg har dette av hardware:

Asus Maximus II Formula, P45, Socket-775

Intel Core? 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket

ocz 8500 reaper

 

hvordan setter man kontrolleren i AHCI modus?bios?og er det mulig på dette hovedkortet?

Lenke til kommentar

Kan også prøve å installere Intel RST

 

http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&ProdId=2101&DwnldID=20215&ProductFamily=Chipsets&ProductLine=Chipset+Software&ProductProduct=Intel%C2%AE+Rapid+Storage+Technology&lang=eng

 

 

Du har same hovudkort og prosessor som meg så det var interessant å sjå. Du får litt betre resultat i Anvil sin bench som forventa.

fikk 2878.61 poeng etter at jeg la inn intel filene

Endret av Oter
Lenke til kommentar

Skal prøve Anvil benchen.

 

Ingen som har noko input ang. firmware-oppgradering? Fekk svart skjerm istad, med påfølgende reboot der systemet ikkje fann SSD-disken. Ny reboot fiksa dette,

men er jo litt kjipt, viss det skjer midt oppi noko viktig f.eks..

 

Må legge til at eg har bare sporadisk problemer, but still...

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar

Da vraker jeg den.

 

Jeg skal drive med litt videoredigering , og må da uansett kjøpe meg en ny rigg.

Den nåværende har alt for svak GPU.

 

 

Blir da muligens i7 2600K og Asus Z68 HK.

Kommer da sannsynligvis til å kjøpe ytterligere en C300 128 GB , og sette de to opp i R0.

 

Intel G1 får bli på nåværende rigg :)

Lenke til kommentar

Johome, flott resultat på en single C300 :)

 

Ellers er jeg spent på test av en 320-120GB på en E-350 boks som jeg forhåpentligvis får hentet og migrert over i kveld og testet. Har ingen anelse om hvordan AMD M1 (Hudson chipset, A50M?) yter på diskkontroller så det kan jo gi en grei pekepinn.

 

Skulle forøvrig tro det var A55E jeg hadde (E for embedded) siden det er en Zotac Zbox AD02 men alt de oppgir er M1.

post-38451-0-43709000-1312983497_thumb.png

 

 

EDIT:

Etter å ha saumfart nettet for reviews skal det hvistnok være M1 A50M Chipsett. Noe som kan stemme med at den har all funksjonalitet som A55E men da via 3.part chips.

 

Kjører forøvrig lyd via HDMI til LCD TV og via Optisk Toslink til receiver og er meget fornøyd med den biten så langt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...