Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå oppgradert Asus Eee 1101HA fra vanlig HDD til Intel V40. Damn for en forskjell, maskinen er lynrask ift. tidligere selv om også W7HP fra XPH gjorde den raskere fra før.

 

Oppgraderer firmware senere en gang siden det er litt hassle å demontere disse seashell maskinene og jeg ikke vet om det er trygt å oppdatere direkte på denne maskinen. Biosen har ikke noen valg på diskmoduser.

 

 

EDIT:

Siden maskinen ikke har noen diskmodus valg i Bios ser det ut som jeg må nøye meg med IDE modus (merkverdig). I tillegg beholdt jeg den gamle "asus system recovery" partisjonen når jeg installerte Win7 i tilfelle jeg skulle ønske å resette den. Dette resulterer i at partisjonene ikke er aligned og jeg får "Bad alignement". Hvor mye dette har å si på ytelsen er jeg ikke sikker på.

 

Hvis det har mye å si tar jeg en image av disken, sletter alle partisjoner og reinstallerer med Win7 ved annledning.

post-38451-0-68381600-1311707496_thumb.png

 

Legger også ved et bilde med resultat under her:

 

EDIT:

Av en eller annen grunn fryser maskinen helt noen sekunder etter AS SSD er ferdig og må restartes med strømknappen. Resultatene ligger på rundt 118 og med 75/42 på øverste og eller greie tall.

 

EDIT:

Oppdatering via USB CD gikk smertefritt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Var det oppdatering av firmware du mente Theo?

 

--

 

Da kan de interesserte laste ned den nye benchmarken jeg har jobbet med en stund :)

Link til nedlasting finner dere hos TheSSDReview som har vært behjelpelig med både testing og nå også hosting av applikasjonen.

 

Den er fremdeles i beta men skal være fullt funksjonell, jeg regner med den går ut av beta i løpet av noen uker.

 

Jeg kommer tilbake med mere etterhvert men mye av det nødvendige står på sidene hos TheSSDReview :)

 

Eksempel på benchmark av en Samsung 470 128GB.

 

post-137664-0-13037100-1311761873_thumb.png

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Jupp FW oppdatering gikk smertefritt. Men det er noen småting som at TRIM fra toolbox ser ut til å fryse maskinen og det samme etter fullført AS SSD. Ellers fungerer den smertefritt og de foregående er ikke noe jeg er avhengig av.

 

Laster ned benchmarken din for read+iops testing :)

 

EDIT:

La merke til at alignement stod til ok i ditt verktøy og dobbeltsjekket med AS SSD og ser at alignement er ok men pciide står som bad? Hvorfor vises det som BAD?

 

post-38451-0-96401400-1311766217_thumb.png

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

@Anvil:

Burde vel hoste benchen din her Anvil, i førsteposten f.eks....

 

Ja, det får vi gjøre, må bare ha noen ord med "TheSSDReview" først.

 

Det vil i allefall være praktisk når den går over fra å være beta til "sluppet".

Jeg har noen små issues relatert til detektering av maskinvare men ellers er den nærmest klar.

 

@johome

 

Det enkleste er å ta en copy/paste og lagre filen som LPM.reg, deretter er det bare å "kjøre" den.

 

Jeg legger med en slik fil, det er bare å pakke ut og dobbelt-klikke :)

(den tar port 0-5)

lpm.zip

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Jeg kan slette alt det andre i førsteposten, og eksklusivt satse på din bench siden den dekker det meste pluss at vi får en fresh start, så kan jeg mekke separate Total, Lese og Skrive scores, med samme Singel, 2xRaid0 og Extreme oppsettet, pluss eventuellt annet i benchen som ønskes...

 

 

 

@Johome:

 

Søk etter LPMDSTATE i søkemotoren til regedit, dukker ikke nøkkelen opp da, er vel LPM fjernet eller Intel har skjult den bedre så flere får problemer untatt sine egne SSD'er (konspirasjons mode on :D).. Jeg har ikke testet den IRST du linker til...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...