Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Denne skal du få byttet, det er en av tabbene OCZ gjorde ved overgangen til 25nm.

Det er mulig du må ta det som en RMA mot OCZ direkte, kommer vel litt ann på hvor du har kjøpt den og hvilket servicenivå de ligger på.

 

Alle 60GB skal ha ~56GB (55.9GB om jeg ikke tar feil) og det har du ikke.

(med mindre du har laget en partisjon som er mindre enn enheten)

 

Dette er den siste jeg kjøpte, den korrigerte 25nm utgaven skal ikke være så langt unna dette, +/- 10% kanskje og langt bedre enn det du får nå.

 

post-137664-0-52832500-1310932039_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne skal du få byttet, det er en av tabbene OCZ gjorde ved overgangen til 25nm.

Det er mulig du må ta det som en RMA mot OCZ direkte, kommer vel litt ann på hvor du har kjøpt den og hvilket servicenivå de ligger på.

 

Alle 60GB skal ha ~56GB (55.9GB om jeg ikke tar feil) og det har du ikke.

(med mindre du har laget en partisjon som er mindre enn enheten)

 

Dette er den siste jeg kjøpte, den korrigerte 25nm utgaven skal ikke være så langt unna dette, +/- 10% kanskje og langt bedre enn det du får nå.

 

post-137664-0-52832500-1310932039_thumb.png

 

 

Ok, var det så ille :p

 

Men syntes den er rask som den er nå, og er ikke veldig gira på og sitte uten OS i 1-2 uker og vente på en ny disk fra OCZ.

 

Men er dette et stort problem?

Lenke til kommentar

Agility 3 = Force 3 så det er ingen poeng i å bytte til tilsvarende ytelse.

 

Vertex 3 og Force GT (som tilsvarer hverandre) vil være raskere på ikke komprimerbare data, ellers er det ikke stor forskjell.

 

Når det er sagt, hva er det som du ikke er fornøyd med?

(det kan være relatert til andre ting)

 

Sleng ut en benchmark, f.eks AS SSD så ser vi om alt ser rett ut.

Lenke til kommentar

Flere enn meg som plutselig sliter med HDDErase 4.0? Kjørte nettopp Secure Erase på mine tre Intel X25-M 80GB Gen2 SSD fordi jeg hadde tenkt til å sette opp RAID0 oppsettet på nytt og kjøre re-installasjon av Windows. Men selv etter vellykket runde på alle tre diskene så blir de gjenkjent av hovedkortet, RAID0 oppsettet blir satt opp, Windows booter og all data er fremdeles der?

 

Snodige greier.. Hva bruker dere for å få "gjenopprettet" SSD-ene deres til optimal ytelse? Og hva burde jeg egentlig velge av Secure Erase og Enhanced Secure Erase i HDDErase når jeg skal cleane SSD?

Lenke til kommentar

Flere enn meg som plutselig sliter med HDDErase 4.0? Kjørte nettopp Secure Erase på mine tre Intel X25-M 80GB Gen2 SSD fordi jeg hadde tenkt til å sette opp RAID0 oppsettet på nytt og kjøre re-installasjon av Windows. Men selv etter vellykket runde på alle tre diskene så blir de gjenkjent av hovedkortet, RAID0 oppsettet blir satt opp, Windows booter og all data er fremdeles der?

 

Snodige greier.. Hva bruker dere for å få "gjenopprettet" SSD-ene deres til optimal ytelse? Og hva burde jeg egentlig velge av Secure Erase og Enhanced Secure Erase i HDDErase når jeg skal cleane SSD?

 

 

Sikker på at du ikke har fått "solstikk" (regnhumor)?

 

Selv om ikke HDDErase funket (man ser jo om det funker på HDD-LED), så skulle definitivt det å lage et raid0 i Intel Raid Biosen slette alt... Sitter du å ser på TdF mens du knoter med data kan alt skje :tease:

 

 

 

PS: Fikk HDDErase 4.0 til å funke med P67 og renset mine C300, så om noen sliter så har jeg løsningen...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Et spørsmål om videoredigering og SSD.

 

Hvilken graf er det jeg skal se på, om jeg skal kjøpe en SSD som egner seg til videoredigering?

 

God lesehastighet er en ting jeg kan se for meg som aktuelt.

 

(Planen er å kjøpe 240/256 GB SSD til 2009-MBP 15", om noen har gode tips, kom med de.)

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å se på noen spesiel graf, alle SSD-er i det segmentet er per definisjon gode nok i massevis.

 

Hvis du skal jobbe mye med multimedia kan du med fordel se bort fra SandForce baserte SSD-er.

 

Så,

Samsung 470 256GB

Crucial C300 og m4 256GB

Intel 510 250GB

Intel 320 series 300GB

 

bør være øverst på listen til ditt bruk.

 

Hvis det er mer blandet bruk kommer selvsagt SandForce baserte til sin rett igjen.

Lenke til kommentar

Takker for svar. :)

 

Noen grunn til at SandForce ikke egner seg til multimedia?

 

TRIM-støtten på Macbook Pro (OSX 10.6 og 10.7 kansje riktigere) er for tiden dårlig. Er det noen av disse diskene du nevner som da fungerer dårlig?

 

Sandforce har litt lavere sekvensiell les og skrivehastighet på ikke komprimerbare filer, f.eks video og bilder.

 

 

 

Lenke til kommentar

Guiden på TheSSDReview er helt Ok den, man trenger ikke å kjøre igjennom alt men de 7 første er noe man normalt sett gjør.

 

edit:

I punkt 1 kan man utmerket sette RAID mode i stedet for AHCI, det går ut på det samme og man kan da kjøre RAID på et senere tidspunkt hvis det skulle bli aktuelt. (RAID mode er normalen blandt "entusiastene")

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Kjørte igjennom 1-7 igår faktisk. Stussa litt på disabling av pagefile, men hittil har det gått bra..

 

Stussa også litt over punkt 8, fordi det står at det kan gjøre godt på OCZ disker, er det nokon for min Corsair Force Series 3? OZC og Corsair bruker begge sandforce?

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar

Jeg kjører som sagt de fleste av de første 7 punktene. (ikke alle)

 

Punkt 8 kan nok diskuteres da det gir en større mulighet for å miste data ved f.eks strømbrudd eller en ustabil OC.

 

Force serien bruker SandForce, de er minimale forskjeller mellom OCZ og Corsair, OCZ har sålangt hatt litt bedre support i forbindelse med firmware, ellers er det bare fryd og gammen så lenge alt er virker :)

 

Som det står tidlig i artikkelen, hvis man har Win7 trenger man egentlig ikke å gjøre noe som helst, det blir egentlig bare personlige preferanser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...