Kirchhoff Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Tror kanskje du eller jeg har misforstått. OCZ bruker forskjellig nand på samme modeller. Agility 3 bruker forskjellig nand med forskjellig ytelse. Før(om det ikke er slik fortsatt, men det skal bli fikset) var det umulig å vite hvilke nand som ble brukt. Men OCZ har lovet å gjøre det mulig å skille dem ve då se på serienummeret(eller et modell nummer). http://www.anandtech.com/show/4256/the-ocz-vertex-3-review-120gb/4 Lenke til kommentar
Anv Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Vel, OCZ har gjort stunts før. (de solgte Agility 2 med like bra/bedre grade NAND enn Vertex 2 i en kort periode, sterkt misvisende) Saken er at Agility er en "billig-serie", Vertex er og blir toppmodellen og ytelsen skal være bedre enn Agility noe man også ser i alle publiserte tekniske dokumenter. Dette er de offisielle tekniske spesifikasjonene på Agility 3, og ja, de har faktisk begynt å vise ytelsen med ikke-komprimerbare data. Sammenlign så med Vertex 3 Jeg vet ikke hva Anand prøver på i linken du viser til men det forandrer ikke de offisielle tallene. Hvis de opererer med forskjellig kvalitet/mengde "die" på samme serie ender de opp med mere rot enn de har i dag, om mulig. 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 http://www.ocztechnology.com/ssd_tools/OCZ_Vertex_3,_Vertex_3_Max_IOPS,_Agility_3,_and_Solid_3_series/ FW 2.08 er kommet til Vertex 3 men.... 2.08 has shown to help a limited number of people BUT many still have issues. A new FW is on its way for beta test and I will advise on the progress next week. Jeg tippet 17 firmware til vertex 3.. De er iallefall på vei Lenke til kommentar
Anv Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Jeg orker ikke telle Det går nok noen til før man kan begynne å stole 100% på disse apparatene. Jeg har som sagt ikke hatt noen problemer med mine Vertex 3 men var uheldig og oppgraderte 1 stk til 2.06, resten er på 2.02 og der blir de til de har dette under kontroll. Jeg la inn 2.08 på Agility 3 og den fungerer like bra/dårlig som før, den kom med 2.06 Lenke til kommentar
Teac Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 (endret) Litt kjappere enn meg: C300 65gb i5 @ 3,6 ghz 8gb ram Edit. Skulle vært på postet på SSDtråden Endret 18. juni 2011 av Teac Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Jeg har heller ikkje oppdatert firmwaren på de to V3MI jeg har. De fungerer flott på Arecaen, og der kommer de til å bli en stund. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Tallene dine ser greie ut for 64GB M4. Gidder du teste og poste SS av ATTO? denne du mener? Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Jeg har ikke hatt en eneste BSOD etter oppgradering til 2.08, men jeg er selvfølgelig fortsatt skeptisk. Har intel RST drivere installert, som OCZ etter det jeg har lest fraråder, men så lenge systemet snurrer uten feil, lar jeg være å tukle med det. Lenke til kommentar
NightFlare Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Kan jeg oppdatere fw på min Vertex 3 selvom den er systemdisk i laptopen, om jeg bare booter til linux fra minnepinne? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Det skal fungere ja, har ikke prøvd linux metoden. (bruker selv en annen pc til å oppdatere med) Lenke til kommentar
NightFlare Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Okey, takk Testa linux metoden da jeg koblet ssd`n til min stasjonære for å oppdatere. Nå stikker jeg til Australia i 5mnd så da er det litt værre. Satser på at minnepinne funker bra Tror jeg venter litt med fw 2.08 though Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Vet ikke om denne har vært nevnt tidligere, men Tom's Hardware har en artikkel hvor de har skrudd av en rekke funksjoner og tjenester i Windows 7 for å se om det påvirker hastighet og kapasitet på en SSD. Can You Get More Space Or Speed From Your SSD? Konklusjonen er at det har lite å si for hastigheten totalt sett, bortsett fra å skru av 'Write-Cache Buffer Flushing' på Intel sine SSD-er, hvor det ikke anbefales. Da synker hastigheten dramatisk. Når det gjelder kapasitet, kan man frigjøre mange GB ved å følge noen av tipsene. Mange av disse har vært kjent lenge, men ikke testet så systematisk som her (som jeg vet om). Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 (endret) Anvil, du skrev du ville poste litt bench tall av Samsung 470. Gleder meg til å se da denne sansynligvis vil være OEM valg i en del maskiner fremover (ved siden av Intel). Endret 27. juni 2011 av GullLars Lenke til kommentar
Anv Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Skal se om jeg får gjort testene ferdig i løpet av ettermiddagen/kvelden. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Jeg begynner å få et veldig irriterende problem på min stasjonære maskin som ikke kan skjønne at relatert til noe annet enn lagringa (SSD). Kjører 3x Intel X25-M 80GB Gen2 i RAID0 på mitt Asus Rampage III Extreme hovedkort, kjører på ICH10R sørbrikka. Ulempen er jo null TRIM-støtte men 3x i RAID0 burde gi såpass med ytelse at det ikke skal være noe problem, dessuten tar jeg en HDDErase og re-installasjon fra tid til annen. Dette har fungert glimrende i over et halvt år noe, helt uten problemer. Men nå opplever jeg at hele systemet "fryser" seg helt tilfeldig flere ganger om dagen. Det er ikke sånn at ting henger seg og krasjer, men det er akkurat som det er lag-spikes innimellom som gjerne varer i 30sek - 1.5min hvor verken nettsider vil lastes, destinasjoner på maskinen åpnes eller noe som helst. Etter disse 30sek - 1.5min så fungerer alt helt utmerket igjen og det kan gå alt fra 20min til flere timer før det skjer igjen. Har forsøkt med HDDErase og re-installasjon, jeg har sjekket om diskene er ok via Intel SSD Toolbox og alt ser tilsynelatende greit ut. Jeg kjører alt av siste drivere, jeg har oppdatert til siste BIOS og jeg har kjørt memtest86+, intel burn test, prime95 og det hele og systemet virker 100% stabilt for utenom disse delay / lag-spikesene som kommer fra tid til annen som er veldig irriterende! Hva tror dere dette kan skyldes, og er det noen måte å motvirke det på? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 (endret) Dette har fungert glimrende i over et halvt år noe, helt uten problemer. Men nå opplever jeg at hele systemet "fryser" seg helt tilfeldig flere ganger om dagen. Det er ikke sånn at ting henger seg og krasjer, men det er akkurat som det er lag-spikes innimellom som gjerne varer i 30sek - 1.5min hvor verken nettsider vil lastes, destinasjoner på maskinen åpnes eller noe som helst. Etter disse 30sek - 1.5min så fungerer alt helt utmerket igjen og det kan gå alt fra 20min til flere timer før det skjer igjen. jeg opplever noe av det samme med denne hardwaren. selv om jeg ikke har RAID opplever jeg maneg avd e samme symtomene mellom 5 og 10 minutter etter innlogging på maskinen. Jeg mistenker at det kan være et program som oppdaterer seg som fører til heng på resten av systemet. jeg bruker sjeldent maskinen leger enn 6-8 timer og er mye frem og tilbake på kvelden så jeg har ikek oversikt over om dette er noe som gjentar seg utover dagen. edit: rettet link. Endret 28. juni 2011 av ilpostino Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Kan det være noe form for strømsparing? Enten noe i Windows, eller i BIOS som lar SSD'en gå i dvale. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Virker jo litt rart om maskinen eller bios lar diskene gå i dvale under bruk? Og som sagt så har jeg ikke hatt dette problemet i over 6mnd, det har kommet nå den siste måneden og det skjer selv rett etter en clean av diskene og ny installasjon av windows. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Bryt opp raidet, kjør ny installasjon på bare 1 disk. Se om problemet fortsetter. Hvis ja, gjør ny installasjon på en vanlig snurredisk. Se om problemet fortsetter. Da kan du i løpet av få timer finne ut ganske nøyaktig hva det er som forårsaker feilen Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Virker jo litt rart om maskinen eller bios lar diskene gå i dvale under bruk? Og som sagt så har jeg ikke hatt dette problemet i over 6mnd, det har kommet nå den siste måneden og det skjer selv rett etter en clean av diskene og ny installasjon av windows. har du nylig installert antivirus els som går for oppdatering? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå