Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Ligg unna CrystalDiskMark eller reduser til 2-3 runder, den skriver fryktelig mye til SSD-en.

 

Som kjent bør man ikke benche for mye på SF SSD-er, de vil *midlertidig* falle i ytelse.

(man har en "dagskvote" for skriving for å si det litt enkelt)

 

Jeg har ikke hatt freeze på mine Vertex 3, har hatt litt problemer med en Agility 3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdaget noe snedig på C300 med 0007 FW, dersom man tar en quckformat, så begrenses lesehastigheten til SATA2 i bencher som HDTune, AIDA og Winsat disk etc., mens CDM AS SSD er uberørt, muligens pga. blokkvalgene til de førstnevnte... Men en long format gir full båndbredde etter endt formatering i samtlige bencher, en quickformat igjen og tilbake til under SATA2 igjen, hver gang....

 

Noen andre som kan ta en test av dette? Tror det bare gjelder en av mine, for den andre viser ikke noe til en slik bug, selv om jeg ikke har testet den spesifikt for dette, den er OS SSD nå så den får vente litt...

Lenke til kommentar

Har ikke merket noe sånt men jeg kan teste i løpet av kvelden.

Kjører du testen rett etter eller gir du den noen minutter?

 

 

Er det noen som har testet m4 fw 0002?

Ser vel ikke ut for at det er noen grunn til å la være å oppdatere.

(har nettopp lastet den ned...)

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Har ikke merket noe sånt men jeg kan teste i løpet av kvelden.

Kjører du testen rett etter eller gir du den noen minutter?

 

 

Er det noen som har testet m4 fw 0002?

Ser vel ikke ut for at det er noen grunn til å la være å oppdatere.

(har nettopp lastet den ned...)

 

 

Den forblir slik uansett tid, så dette tidligere da den sto som OS SSD, skal prøve nå å legge inn et image, og se om bare det å legge dette inn gjør at den får dette problemet... Da får jeg også testet den andre..

Lenke til kommentar

De var ikke så veldig spennende egentlig

 

Release Date: 06/8/2011

Change Log:

•Added margin to already-passing electromagnetic interference regulatory tests. Provides additional EMI margin for systems integrators.

•Improved performance with Link Power Management. Resolves performance pauses and hesitations with certain host systems.

•This is a recommended but not required firmware update. If the end user is experiencing pauses or hesitations in systems with Link Power Management ("LPM") enabled, then this update is highly recommended.

Lenke til kommentar

Jau, da fikk jeg testet min andre C300, og den er like kjapp selv etter quick format, så buggen ligger i min første C300. Heldigvis fremtrer ikke denne buggen ved image innføring via TIH, og er helt maxet på ytelse nå etter en full format før imageinstall... Dette forklarer vel den snøplige ytelsen i enkelte bencher i raid også, siden jeg har quick format som en standarisert preparering til OS forandringer, den ene C300'en dro ned ytelsen... Irriterende, kanskje en HDDErase ville fikset det, men det er frakking umulig å få det programmet til å funke med dette hovedkortet, frozen/security bruduljen, og ingen av workarounds funker.... Mulig jeg får børste støv av mitt X38, og kjøpe inn en rimelig C2Q og ha dette som en HDDErase maskin og annet stuff, for det maximus X38 kortet er bankers med HDDErase... Sitter også på en komplett vannkjøling ekstra til 775/1366, så da er planen klar...

Lenke til kommentar

Ourasi : Min C300 mister også litt av ytelsen etter en quick format.

 

Det med frozen drive fikk jeg med min F120, og eneste måten å komme rundt det var å fysisk ta ut strømkabelen fra SSD'n, starte opp maskina og boote med en DOS minnepenn. Deretter koble inn strømkabelen og starte HDDErase 4.0. Først da fikk jeg kjørt en secure erase! Jævlig irriterende, men da funka det. Ikke testet HDDErase med min C300 enda.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid en rigg "klar" til å kunne kjøre HDDerase, selv om det er lite av det for tiden, den brukes sikkert mer til FW oppdateringer. (kjørte akkurat 4 stk på m4 :))

 

Asus er bra på mye (spesielt SB har de fått til) men HDDerase det prøver jeg ikke igjen uten at andre har testet det og funnet ut at det fungerer.

Jeg slet *mye* med en SSD her tidligere i vår, bare for å få den låst opp igjen brukte jeg alt for mye tid.

 

Snodig med den C300'en...

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Ok, synd du får dette du også, full format er altså kuren.... Det kan man ta via Diskpart før en install av win7, bare passe på å ikke la setup kjøre en quickie...

 

Dessverre funker ikke denne "napp ut power" løsningen på mitt P67, da kommer ingen disker opp i HDDErase, så er rævkjørt der... :whistle:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Kjipt at Crucial ikke har en SE utility for win//DOS, være avhengig av HDDErase med hyppige HW bytter blir umulig, liker SB og Sabertooth, og kan vel ikke vente at de setter alt i bevegelse for å funke med en obskur utility som HDDErase, men hva i helvete skal vi med denne bios secutity søppelet dah, og en liten enable/disable funksjon kan da ikke være mye jobb å legge til i bios...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Når jeg skulle formatere SSD måtte jeg koble den til min stasjonære, for jeg har bare en diskplass i laptopen.

 

Vil det fungere å la SSD`n bli i laptopen, men boote i Linux fra minnepinne og formatere evt installere fw derfra?

Så lenge man ikke kjører OS fra disken det gjelder er det vel okdokey? :)

Lenke til kommentar

jeg har et ASUS P8Z68-V PRO og Crucial m4 SSD sammen med Win7 64 bit. BootTimer får jeg ikke noen resulater fra. programmet sier det skal starte med maskinen neste gang men finner ikke ut av hvor den eventuelt legger loggfilen. jeg fikk disse resultatene:

 

jeg har et lite problem med at windows "henger" i cirka 30 sekunder etter inlogging og det synes jeg er veldig rart. noen som har erfaring med det?

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Hva med dette? 64GB Agility 3

907573.jpeg

 

Har postet resultatet en gang før i SSD-tråden, men M4 kan da vel ikke være så mye bedre?

Jo, for ukomprimerbare data. Det du ser her er worst case tall.

For best case, kjør ATTO eller ioMeter. Nyere versjoner av CDM 3.x har også et alternativ som heter 0x000 fill, som også gir best case tall.

Lenke til kommentar

Jo, for ukomprimerbare data. Det du ser her er worst case tall.

For best case, kjør ATTO eller ioMeter. Nyere versjoner av CDM 3.x har også et alternativ som heter 0x000 fill, som også gir best case tall.

 

Den er grei... Trodde bare at Agility 3 64GB kunne måle seg med M4, men den gang ei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...