Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

ja er nok enig i at kontroleren er max-et. fikk dette med 3X ocz og 2 X corsair disker (5X120Gb SSD) , men det jeg mente med at det ikke er imponerende er at vi har vel alle set de youtube klipene der de kjører opp masse disker (24 og flere med egne RAID kort).

post-53641-0-00757000-1307884904_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Resultatene dine og ytelsene de representerer er mer enn nok til å gjøre de fleste disk-krevende oppgaver. For folk flest så holder i lange baner med 1 SSD :)

 

Edit:

AS SSD topper ut noe lavere enn ATTO. Fikk ganske lik resultater selv i fjor høst.

Endret av BAT
Lenke til kommentar

29,68 MB/s Read ved 4K er jo utrolig bra.

Har aldri sett så bra resultat med SF kontrolleren.

 

Trodde det bare var C300 som klarte slike tall...

 

Du har også klart å maxe AMD sin sørbro SB850 , med ca 111 000 IOPS Read

Veldig bra ... :)

Endret av johome
Lenke til kommentar

Marvell 88SE9172 på z68:

 

Den totale båndbredden er ikkje mye å skryte av. Dette er jo liksom den "bra" Marvell kontrolleren :p

2xm4 128gb r0.

post-42975-0-66929700-1307916292_thumb.png

 

Og 2x Vertex 3 MI 120gb

 

post-42975-0-12991400-1307917293_thumb.png

 

Tror dette er max man kan få ut av denne marvellkontrolleren :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Marvell 88SE9172 på z68:

 

Den totale båndbredden er ikkje mye å skryte av. Dette er jo liksom den "bra" Marvell kontrolleren :p

2xm4 128gb r0.

post-42975-0-66929700-1307916292_thumb.png

 

 

9182 er den "bra" kontrolleren, så det virker ikke som om du har den akkurat.. 9182 er det endel tester av på Crucial forumet, og den er meget bra den, absolutt ikke noen båndbredde manko på den...

Lenke til kommentar

Jeg også venter heftig på PCIe iRAM for DDR3 med BBU mulighet og bootbar sådan. Dette hadde vært a dream come true men det ville kanskje vært hemmende for SSD salget dog alikevel vil nok iRAM være for de spesielt intereserte. Rett og slett tragisk at dette ikke kommer tilbake :(.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

aha! Trodde det var 9172 :blush:

 

Da får jeg teste det en annen dag :)

 

 

 

Synn den 9182 ikkje finnes på så mange hovedkort enda. Asus Maximus IV har den mener jeg på.

 

 

 

 

Gigabyte G1 X58 kortene har den, Sniper, Guerilla etc..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Jeg også venter heftig på PCIe iRAM for DDR3 med BBU mulighet og bootbar sådan. Dette hadde vært a dream come true men det ville kanskje vært hemmende for SSD salget dog alikevel vil nok iRAM være for de spesielt intereserte. Rett og slett tragisk at dette ikke kommer tilbake :(.

Var dette en tanke ut i løse lufta, eller et svar til de par postene om PCIe RAM-SSD et par sider tilbake?

Kunne dette vært noe OCZ kunne prøvd seg på å lage om de ble spurt av mange entusiaster? Første generasjon av et sånt produkt ville blitt å anse som beta-testing, men med de mulige ytelsesgevinstene ville jeg lett prøvd det om man fikk 32/64GB til eller under hhv. 5000/8000kr (grovt regnet 100kr/GB + 2000kr kontroller).

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

kjøpte m4 på mpx sitt tilbud å mi si meg strålende fornøyd, 4k ytelsene er betraktelig bedre(med stor b) mens resten er omtrent det samme. på wei gikk jeg forøvrig opp ifra 7,6 til 7,9(noe som er max)

 

og ikke minst vertex 4 max iops 2200 mens m4 koster 1500

 

eneste som er kjitp er at jeg fortsatt får freez med intel rst installert, så er tydelig at det er enten nvidia elle asus som har rotet noe til.

Lenke til kommentar

Har akkurat kjøpt meg OCZ Vertex 3.

 

Lurte litt på utførelsen av testene her.

 

- Jeg burde reboote etter hver test?

- IOMeter, skal jeg kjøre 4kb eller ikke 4kb configene? Eller begge og poste resultat for hver?

- Bare å laste config og kjøre test?

- CystalDiskMark, bare å kjøre program og trykke start?

- AS SSD, bare å kjøre program og trykke start?

- Boot time utility, hvorfor varierer resultatet så jævlig? Noen ganger får jeg nede i 12, andre ganger oppe i 28 og ting imellom.

 

Poste resultater i denne tråden evt?

 

Har også gjort en del OS tweaks som leste her og andre steder.

Opplevde freezing første gangen jeg installere OS osv. Reformaterte og har ikke opplevd det siden, etter at jeg lot være å installere Intel sine drivere.

 

Dell Studio XPS 1647

Ati Mobility Radeon HD 4670

Intel ® 5 Series/3400 Series Chipset Family 6 Port SATA AHCI Controller - 3B2F (AHCI på i BIOS)

Intel Core i5 @ 2.53GHz

4GB Ram

Windows 7 Home Edition 64-bit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...