Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Det glimrende med Sabertooth, er at det er plass til PCIe x1 i andre x1 port under to slots GPU, og enda en plass over. Selv har jeg Essence og Intel NIC der begge har PCIe x1, og har nå plass uten å bruke x16 porten som automatisk setter x8-x8 selv om det bare er x1 kort der...

Har endt opp med 4.6ghz på 1.352v selv, og Sandy oppdatert LinX (et must for SB) med 16gb minne var stabil som bare det, og temps var kun lunkne....

 

Det var bare deilig å jobbe med Sabertooth og denne "Armor" greia, nå handlet jeg før hw.no testen, og var litt artig å se at de er enig i mine undersøkelser og erfaringer så langt..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir jo lekkert det Theo, du får nok mer ytelse for disse pengene enn det du har fått før... 16gb vengeance minne har jeg også, og det kunne settes opp i 1600 8-8-8-24 CR-1 uten problemer på 1.50v...

C300 SSD'ene føles betydelig kjappere enn på ICH 3G, og 41k i vantage med singel 64gb må sies å være greit etter 6mnd OS bruk...

 

Space mellom GPU'ene er fenomenal på disse Asusene, like temp på begge kortene, og du kan sette en PCIe x1 mellom dem om du skulle ha behov, uten noen påvirkning av temps.. Armor funker kanon med sidedørviften på Cosmos Sau, ligger på 22C idle og 24C load på hovedkortet, mao en uro man kan skrinlegge...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Jupp klar over at det er MP klokking på de åpne SB CPUene som gjelder. Bare tenkte om det var nevneverdig bedre ytelse med høyere frekvens på minnet. Intel har pleid å like det før men helt topp om 1600MHz er optimalt og det var ikke gal pris på dette "pro" minnet heller. Gleder meg uansett stort til å få dette opp å gå :), er jo snart 2.5 år siden jeg kjøpte X58 oppsettet mitt nå og det har jaggu vært langlivet med god ytelse.

 

Ourasi, jeg ser gjerne litt teasers av benchene dine for å føle at pengene er well spent he he. Skal ikke dra dette for langt off topic, men finnene på minnet virker ganske høye, vil de kanskje kræsje i Noctua NH-D14 Kjøleren?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ja, de kræsjer men det er bare å ta av pynten (på minnet), det har jeg gjort og det har ikke vært noe problem :)

 

Du bør selvsagt ha litt sirkulasjon i kabinettet men om du bruker begge viftene på NH-D14 så drar den med seg litt luft rund minnet også.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Jupp klar over at det er MP klokking på de åpne SB CPUene som gjelder. Bare tenkte om det var nevneverdig bedre ytelse med høyere frekvens på minnet. Intel har pleid å like det før men helt topp om 1600MHz er optimalt og det var ikke gal pris på dette "pro" minnet heller. Gleder meg uansett stort til å få dette opp å gå :), er jo snart 2.5 år siden jeg kjøpte X58 oppsettet mitt nå og det har jaggu vært langlivet med god ytelse.

 

Ourasi, jeg ser gjerne litt teasers av benchene dine for å føle at pengene er well spent he he. Skal ikke dra dette for langt off topic, men finnene på minnet virker ganske høye, vil de kanskje kræsje i Noctua NH-D14 Kjøleren?

 

Her er er det testet litt med forskjellig minnehastigheter og tilgangstider til SB. Forskjellen mellom 1067MHZ og 2133MHZ merkes i varierende grad.

Endret av BAT
Lenke til kommentar

Klarte ikke la mine C300 64GB SSD'er stå som single lenger, og fyrte dem opp i Intel 6G Raid0 32kb stripe, usikker på hvor bra C300 er på så små striper, men dro ~90 000 poeng i PCMark V som slettes ikke er galt siden jeg ikke fikk renset begge SSD'ene... CDM TP river jernet i allefall...

HDD 6

3121.66

HDD - Windows Media Center

3121.66 MB/s

Denne booster nok scoren din fra ~60K, som er området hvor mine 4R0 C300 64GB scorer på SB850 etter de har vært i god bruk.

Lenke til kommentar

Jau, den drar litt den, men C300 er uansett ikke vantage "optimert" som mange andre SSD produsenter leker med, så god score uansett, fikk 42k som singel, så raid0 gevinsten følger gammel ICH tradisjon...

 

Om man ser bort i fra denne ene deltesten på oss begge, får jeg totalt 494.5 mb/s mer enn deg (du får 1856,89 og jeg får 2351,39), som gir en god del poeng i Vantage, så denne flatterende deltesten er nok ikke hele årsaken.. Det blir ~27% høyere total, og om man legger til 27% på din 60k score, så havner man på 76.2k... Forunderlig lav score du får med 4xR0, skulle da kunne få mer ut av SB850 6G enn dette, selv om benchen er nokså blæh..

 

Her er siste CDM, GC har jobbet litt med saken, og ytelsen er der jeg liker å se den :roll:

Her er en HDD score man kan drømme seg litt bort i, 8gb brikker så blir nok ramdisk litt mer aktuellt, da får man jo plass til noen spill bla.: http://3dmark.com/pcmv/448525

post-72177-0-74368800-1307443875_thumb.jpg

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Jeg nevnte det i en diskusjonstråd om 8GB RAM brikker og pris på under 100kr/GB at nå er det på tide med en ny iRAM eller tilsvarende, men med ny teknologi (kontroller) og på PCIe x16.

 

8 DIMMs DDR3 gir mulighet for 64GB, og om kortet kommer med BBU og en (eller 2 for RAID-0?) SATA port (med SATA strøm også fra BBU) for å dumpe og laste data til/fra når strømmen er ute vil en 80/120GB SSD gi greie tider for kaldboot.

 

Med så mye RAM er det også kjekt om kontrolleren implementerer ECC på non-ECC brikker ved å ofre litt kapasitet (som har vært gjort før).

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Jau, whinet høylytt etter iRAM/8slot/DDR3 i SSD tråden din.....

 

Hva sies om boot tid på 5.7 sekunder med 7mnd gml win7 som er i daglig drift, alt fully operational på gaming kassa m. SB systemet i signaturen, gøy at raidet slår godt ut på bootiden...Liker også svært godt at UEFI biosen kan slå av post av alle option ROM, inkludert Intel Raid ROM, lite det kutter ned på bios post tidene..

post-72177-0-99763300-1307531524_thumb.jpg

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Er det samme som jeg alltid har hatt, så alle tidene på de andre SSD oppsettene er under 100% like forhold, minus nyere hardware selvsagt, men jeg er nok ganske flink med å holde OS'et iorden målt mot de fleste :thumbup:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

vet ikke helt hvor dette innlegget skal lige men tenkte jeg kunne dele min erfaring med vertex 3 i RAID 0

 

oppset

CPU AMD 1100T @4.05

8GB RAM

os 64bit WINDOWS 7 PRO

disker 3X OCZ VERTEX 3

Hk ASUS Crosshair IV Formula

skjermkort 2X ASUS 6970

 

som vedlegget viser så når jeg 1200 i atto

det er jo på ingen måte noe heftige tall med tanke på andre som har nåd over 2000,

men med 3 disker syns jeg det er ganske bra

spesielt med onbord raid kontroler fra AMD (SATA3). har også testet med flere sdd disker (samme sf kontroler men annet merke)

og ytelsen fra 3-5 er marginal trolig fordi kontroleren max.er runt 1300 har leste en plass at den teoretisk skal klare 2000 men tror ikke den klarer det.

Tengte bare jeg skulle dele tallene siden jeg har lett på netet etter noen som har gjort tilsvarende på samme hk(brikeset) uten å finne noen.

post-53641-0-22523600-1307872330_thumb.jpg

post-53641-0-18715800-1307872695_thumb.jpg

Lenke til kommentar

SB850 topper ut på rundt 1200 så det er nok ikke mer å hente der på sekvensiell les. Jeg har prøvd med 4R0 C300 og endte opp på samme nivå som du har fått. Skal du nå høyere så ville et oppsett med X58 hovedkort gitt deg noe mer, og over det så må du ha dedikert hw raid kontroller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...