Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SB er fine saker, kjører du på rundt 100 eller har du oc'et "pcie", sjekket aldri om det hadde stor betydning.

 

Skal sende deg noe for testing litt senere i dag, hvis du har tid.

(en benchmark jeg har laget for både ssd og hdd, er ute i preview til noen utvalgte)

 

Option rom har vært helt ny på mine mb.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Standard 100 urørt...

 

Gudbedre å jeg hater H2O når det er blokk og hovedkort bytte, helt knall når det er oppe igjen, men satan å mye ekstra tid og knot det er... 49C full LinX load på 4.5ghz legger ett mykt plaster på såret dah... :love:

Endret av Ourasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den ene 2600K'en jeg har liker seg best rundt 4.5-4.6 men det er enda rom for mere, den andre jeg har svetter ikke på 4.8 og drar lett opp i 5.2-5.3.

 

4.5-4.8 er imidlertid så rått at man egentlig ikke føler at man trenger noe mer :)

 

@GullLars

 

Er du i modus for litt testing eller?

Lenke til kommentar

4,5GHz @ 49C og 1,257V, da har du vell mer OC rom å gå på. Har du sett om du får bootet på 5GHz, eller prøvd å benche med det?

 

Dette var kun en obligatorisk førsteklokk som trengte 1 forsøk og litt linx, kan jo ikke gå til sengs uten en klokk (lang natt med mye PC-skruing) :p

 

Får kikke på evnt. høyere klokk senere, det var jo primært ekte SATA 6G jeg var ute etter, og den skuffet jo ikke, frister litt med raid0 nå plutselig :blush: ..

Lenke til kommentar

2R0 M4 128GB eller V3 MI 128GB ser ut til å være ca sweet spot for P/H/Z67, litt avhengig av hva bruksmønster er. 128GB skalerer greit i ytelse over 64GB, det er bare 2 porter, og det er ikke noe særlig å hente på 256GB vs 128GB annet enn sekvensiell skriv, som resulterer i overall mindre ytelse for pengene, og en del høyere kostnad. Med 2R0 128GB får du også sansynligvis plass til alt av OS, programmer og spill på RAIDet uten å få det trangt.

 

Planlegger du å kjøre F@H SMP eller BigAdv på 2600K riggen?

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Sure. Har du noen nye IOmeter configer eller noe sånt?

...

 

Har laget en ekte Benchmark selv (har jo endel år med fartstid innenfor programmering, for å si det mildt)

 

Den fokuserer litt mer på lav QD.

Ved 4K er det QD1, QD4 og QD16 som teller ellers er det en litt annen blanding enn de andre benchmarkene på markedet.

Det håndterer også komprimering slik at man "endelig" kan finne ut av hvor bra/dårlig en SF SSD yter :)

Lenke til kommentar

2R0 M4 128GB eller V3 MI 128GB ser ut til å være ca sweet spot for P/H/Z67

 

Tenkte mer på å raide mine to C300 64gb jeg, koster ikke no heller... :D

 

Planlegger du å kjøre F@H SMP eller BigAdv på 2600K riggen?

 

Nope, ikke planer om noe sånt...

Lenke til kommentar

Sure. Har du noen nye IOmeter configer eller noe sånt?

...

 

Har laget en ekte Benchmark selv (har jo endel år med fartstid innenfor programmering, for å si det mildt)

 

Den fokuserer litt mer på lav QD.

Ved 4K er det QD1, QD4 og QD16 som teller ellers er det en litt annen blanding enn de andre benchmarkene på markedet.

Det håndterer også komprimering slik at man "endelig" kan finne ut av hvor bra/dårlig en SF SSD yter :)

 

Nå må du jo fortelle til folk hvordan SF ligger i løypa med ditt program :thumbup:

Lenke til kommentar

Holder på med noen småjusteringer etter at One_Hertz testet det på sine iodrives. (han har 2 nå :))

 

Av en eller annen grunn gir den litt for høye tall ved QD1, ikke mye men litt så jeg har en liten gjennomgang.

 

Regner med at jeg har en ny testeversjon i løpet av helgen så da det hende det blir en PM, foreløpig er det bare ekstrem utstyr som testes, resten har jeg selv.

Blir ikke så lenge til resten kan prøve det også så det er bare vente og se :)

 

SF ligger det bra ann med, meget fornuftige tall fra benchmarken!

 

Driver på med litt mere vanlig testing av Agility 3 60GB og det har vært en liten berg-og-dalbane.

 

Skal legge ut noen benchmarks litt senere i ettermiddag, jeg ser nesten for meg at m4 64GB *må* være et bedre valg, må få testet den snart.

Lenke til kommentar

Dere får en stakkar til å lide hardt i å forsøke å motstå riggkjøpet til Ourasi her. *meditere*. Jeg har selv X58 Sabertooth kortet og er meget fornøyd med denne modellen. Jeg får minne meg på at det ikke frister med reinstallasjon og alt kjaset det innebærer, selv om Win7 hvistnok skal forenkle prosessen. Noen av dere som har forsøkt H70 på 2600K?

 

Vil det ha noe for seg å erstatte 2x80G1 mot 2x64M4 om jeg samtidig går til P67?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har hatt en H70 på den dårligste 2600K'en min i lange tider, funker helt fint men jeg er ikke så veldig imponert over H70 i forhold til de beste luftkjølerene.

Den støyer med de medfølgende viftene selv om man monterer på demper, det som *er* kjekt er at den tar svært lite plass i kabinettet.

 

Husk at H80 og H100 ikke er langt unna :)

 

2x80G1 hadde jeg ikke byttet ut med 2xm4 hvis jeg ikke hadde hatt 6Gb/s kontroller og det har du ikke. (regner ikke Marvell som et alternativ)

Vent til nærmere jul, da skjer det ting :)

Lenke til kommentar

@Theo343:

Reinstall er ikke nødvendig fra X58 til P67 siden de er så nært beslektet, den setter opp ting selv, kun to små tulleting man må installere fra CD'en til P67. Lønner seg selvsagt å disable dilldall man ikke hadde enablet på X58 før første boot og peke til rette GPU drivere da windows har en stygg tendens til å bruke eldre drivere, men reinstall er helt unødvendig..

 

To-tre reboots var alt jeg trengte for å være oppe helt strøkent med min gamle Win7-x64 install, absolutt 100% strøkent med bootimer på 6.91 sekunder... Mitt SaberTooth kom også med siste bios fra april, så mer P&P enn dette skal man lete lenge etter...

 

@Anvil:

Ender han opp med P67, han lurer på å handle 2xM4 i samme slengen, så vil jeg påstå at det har noe for seg, men ville nok gått for singel 128gb og hatt 2x80 G1 raidet til annet stash..

 

Må vel nevne at jeg hadde en plan om Bulldozer og 990FX ved neste korsvei i juni, men en kar ville ha X58+i7-920+3x2gb Corsair, så da klarte jeg ikke å si nei siden bytte til 2600k+P67 plutselig ble overkommelig..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Ourasi, jeg tror akkurat du fikk meg til å bruke en god slump penger.... Jeg kan jo forsåvidt bruke RAM jeg har fra før også siden de er 1.5V :p. Nå har jeg vel akkurat gått glipp av de gode tilbudene på P67 Sabertooth samt 2600K. Jeg har en Noctua DH14 stående i papp, skal jeg heller bruke den enn H70 kanskje? Gylden mulighet til å skifte kjøler med nytt HK. Eneste som er litt kjedelig med Sabertooth er at det ikke er så CF vennlig.

 

Mulig jeg da går for 1stk 128M4 som du foreslår fremfor 2 64M4.

 

EDIT:

Ser ut som Sabertooth P67 er mer CF vennlig enn X58 utgaven med plassering av slottene. Ypperlig. Får også fint plass til Asus Xonar Essence STX i øverste slotten. Dette lukter shopping. Hvilken minnehastighet anbefales til 2600K klokking?

 

Kanskje denne pakken her er like grei :p

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622989

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...