Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk det er tall for komprimerbare data. Det er mulig OCZ har brukt billigere/tregere NAND og satser på at kompressjonen gir nok fartsøkning til at kundene blir fornøyde. Ukomprimerbar data vil nok gi lave resultater på 60GB versjonene, men om du får de i hus er jeg veldig interresert i tallene.

Lenke til kommentar

Iometer: 16gb testfil random read 4k align

 

Crucial m4

 

post-42975-0-83511800-1306105879_thumb.png16gb testfil [/b]random read 4k align.PNG]

 

Med samme oppsett i iometer med 2x ocz vertex 3 maxiops får jeg bare ca 19mb/s.

 

Crucial m4 viser faktisk imponerende tall i forhold til vertex 3mi på 4k random read :thumbup:

 

PS: Dette er på Arecakontrolleren. Men siden jeg kjører testen over 5 minutter og resultatene er de samme og kjører samme test på begge raidarrayene tror jeg faktisk at dette stemmer :yes:

 

 

Lenke til kommentar

Er vel QD#1 regner jeg med, og der slår vel ikke V3 på stortromma akkurat... Nå er det ikke noen langvarig random leseoprasjoner på QD#1 annet enn korte singel aksesser, det er på QD#2 og opp til QD#6 det kunne vært intressant å se dem opp mot hverandre...

 

Merk at PerfMon er ganske råtten på QD info med mindre man seriøst modifiserer den....

Lenke til kommentar

lurer på hvordan 8 stk Agility 3 60gb fungerer i raid-0... :mrgreen:

 

 

 

 

OCZ 60 GB SSD 2,5" S-ATA III TRIM/GC

Agility 3 Max R/W 525MB/475MB sec

 

 

read/write/4k random write IOPS

Vertex 3 is 550/500/75,000iops

Agility 3 is 525/475/50,000iops

 

 

 

 

 

 

Her er en pekepinn på reel ytelse. Review av OCZ Agility 3 240GB

 

Link

Lenke til kommentar

Agility 3 skal være svakere enn Vertex 3, den ser imidlertid rimelig bra ut.

Har bestilt en 60GB for å prøve litt, den har bare 10K read IOPS så det er ingen revolusjon akkurat og den mangler i tillegg RAISE. (gjelder bare 60GB, de andre har RAISE og mer read IOPS)

Lenke til kommentar

Vi får se, det er litt fristende :)

 

Er enda litt i tenkeboksen med tanke på en permanent pc for Endurance testen.

 

Jeg skulle jo ikke kjøpe flere SSD-er under 100GB men nå har jeg gjort 2 unntak, den og en m4 64GB, prisen var for bra rett og slett.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Jeg syntes også tilbudet i fra Komplett denne uka var veldig bra. Men akkurat nå har jeg nok SSD'er så det får vente litt. Kanskje det blir noe ifm neste rigg men vi får se.

 

Har ikke du liggende litt smådeler her og der som blir en full pc tilslutt? Skal jo ikke kraftige saken til for å lage en testpc

Lenke til kommentar

ASSSD-scoren min er blitt MYE lavere nå kort tid etter jeg installerte Win7. Er dette normalt? Det er også stor forskjell om jeg kjører den rett etter systemoppstart, i forhold til om jeg gjør det etter en del programmer har blitt brukt.

 

Her ser dere forskjellene etter Win7 installasjon og etter litt over en uke i bruk:

(Begge er kjørt rett etter oppstart)

 

post-59626-0-41810400-1306318851_thumb.png

 

post-59626-0-86571200-1306318898_thumb.png

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Har du kjørt mye benchmarks, 4K-64K tyder litt på det, den kan rett og slett være litt throttlet som det heter så fint.

Throttling gir seg etter noen dager og kommer av overdreven skriving på kort tid.

 

Uansett om du har skrevet mye/benchet mye så la det gå en dag eller så og la dem stå og idle så mye som mulig.

Det skal egentlig rette seg fort opp på V3 men det gjenstår å se i praksis.

Lenke til kommentar

Har du kjørt mye benchmarks, 4K-64K tyder litt på det, den kan rett og slett være litt throttlet som det heter så fint.

Throttling gir seg etter noen dager og kommer av overdreven skriving på kort tid.

 

Uansett om du har skrevet mye/benchet mye så la det gå en dag eller så og la dem stå og idle så mye som mulig.

Det skal egentlig rette seg fort opp på V3 men det gjenstår å se i praksis.

OK, takker for svar :) Da får jeg vente å se litt :hmm:

Lenke til kommentar

Har en Vertex 2 50gb som ble byttet mot en defekt Vertex 1. Vurderer om jeg skal kjøpe en tilsvarende for å få opp lagringsmengden litt. Kjørte tidligere 2 Vertex 30GB i raid 0. Dette hadde jeg ikke gode erfaringer med. Leseytelsen sank skremmende fort etter fresh win-install pga kun GC. I tillegg kræsjet jo begge diskene sånn annen hver måned og man trengte en full reflash av FW. Jeg har i tilleg kun 3 Gb/s sata på HK. Har jo lyst på en V3, men vet jo at jeg ikke får full utnyttelse av den.

Så spørsmålet er:

Vil to V2 holde seg under Gb/s-barrieren (fordeles jo på to sata-kontakter)?

Og vil jeg se en like dramatisk fall i ytelse med raid-0 på V2?

Og må jeg også på V2 belage meg på flittig reflash?

Er Vertex 3 et bedre valg med pålitelighet? Eller bør man gå for noe annet? Corsair Force 3 ser jo veldig bra ut.

 

Det greieste, og ikke minst billigste alternativet hadde jo vært en ny V2 60GB. Koster jo 800kr på Dustin nå. Men jeg har blitt litt skremt på kvaliteten på OCZ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...