Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

og legg inn Chipsetdrivere/inf for sikkerhets skyld, disse ligger ikke i post#2 siden de oppdateres altfor ofte, kun RST/kontrollerdriver ligger der.

 

Beklager noob spm, men hvilke drivere tenker du da på? Rst drivere fra Intel sine sider?

 

 

Nei, de som ligger i min nest siste post... Dette er Hovedkort/Chipset drivere/inf for PCI/PCIe/USB og andre systemenheter.

Klikk, last ned, pakk ut, klikk install og den setter opp systemet... Kan ha betydning for ytelse/stabilitet i en mengde sammenhenger og bør inn rett etter Win7 install som hovedregel, mao på tide nå :cool:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine 2 Vertex 3 Max iops våknet plutselig :new_woot: Etter å ha hatt dem på arecakontrollereren for så deretter sette dem på ich10 så kom ytelsen :) Areca lager "diskene" til RAW. Dette må da slettes for å formatere de for å få de til å fungere med ichxxx. Dette funket tydeligvis nesten som en hdderase, og ytelsen ble mye bedre.

 

Litt kleint at man faktisk må ta en hdderase først da. Typisk OCZ, det må alltid være noe kødd :thumbdown: Vanlig vertex 3 var dog ikkje slik.

 

 

Lenke til kommentar

Toolboxen til OCZ funker meget bra til rensing, det er gjort på få sekunder.

 

Vertex 3 tar forresten ekstremt lang tid å formatere vs Intel, sikkert et par minutter.

 

Jeg merket også at Vertex 3 tok ekstremt lang tid å formatere, men Max iops tar vanlig tid. Snedig dette :p

 

 

Brukte toolbox på Vanlig vertex 3, men når jeg satt til raidmode, så finner jeg ikkje maxiops ssdene i toolbox :roll:

 

 

Lenke til kommentar

Siden jeg ikke skjønner 90% av det som blir diskutert her i tråden, lurer jeg på et par ting.

 

Hvordan vil OCZ Vertex 3 virke i forhold til Corsair F120? F.eks ved boot av win7, programmer, spill, steam osv? Er Vertex 3 verdt 400 kr mer? Den skal bare brukes til vanlige ting, ikke noe raidræl

Lenke til kommentar

Jeg har lagret et bilde (printscreen) av desktopen min i jpeg-format, etter å ha kjørt ASSSD på Asus p8p67 deluxe med Vertex 3 max iops. Jeg tenkte å poste det her, slik at dere eksperter kunne se om jeg har et ok resultat, men jeg vet ikke hvordan jeg legger til bilder :blush:

 

Står det noen plass i forumet hvordan man gjør dette? Prøvde å lete litt, men fant ingenting.

 

PS: Når jeg velger "sett inn bilde" på denne boksen, må jeg linke til url. Er det slik at bildene må lastes opp en plass først?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...