Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppdaterte iometer profiler

 

Anvil_iometer_profiles.zip

Kanskje vi skal kjøre noen tester for å sammenlikne Vertex 3 120 og 240 gb på ich10 og Areca f.eks? Og du MÅ!! Komme med vx3 240 med din nye lsi :dribble:

 

Jeg vet ikkje om jeg er fornøyd med vertex 3 enda, men de virker jo bra i reallife, selv om 4k resultatene er litt labre.

 

 

Skal legge inn windows på vertex 3 raid-0 etterhvert for å se om det duger :p Egentlig så duger det meste på Areca 1880 da :)

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Fikk min nye Vertex 2 50 GB idag som erstatning for en defekt Vertex 1. O'joy, tenkte jeg! Helt til jeg kjørte benchmark.

 

Dette er min gamle Vertex:

 

post-20387-0-92331900-1302290375_thumb.png

 

Dette er resultatet av den nye V2:

 

post-20387-0-36488500-1302290385_thumb.png

 

Dette er på en helt fresh Windows 7. Eneste jeg har installert ellers er skjermdrivere. Hva i alle dager er det som skjer?

 

Maskinvare er Asus P6T Deluxe med Core i7 920 og 10 gig minne, Geforce 560 Ti.

Lenke til kommentar

Noen små ekstra tester. (kommer med mere senere, bla iometer)

post-137664-0-62386100-1302343707_thumb.png

 

post-137664-0-87309200-1302343712_thumb.jpg

 

@Nizzen

 

:) Ja vi får prøve å gjøre noen sammenligninger, holder på enda for å finne litt ut av lav ytelse på Asuskortet. (P8P67)

Har testet den litt på ICH10R (UD7) og den virker på 9265en, den virker *ikke* på 9211 som jeg hadde håpet på.

Skal kjøre noen tester på SB850 rett og slett for å se om det er noe galt med Asuskortet, har et GB jeg skal sjekke på også.

Vil vel ha de fleste testene kjørt idag hvis alt stemmer.

 

@Tommelom

AS SSD resultatet er rimelig korrekt.

AS SSD viser det værst tenkelige resultatet for SF baserte SSDer, bruk heller ATTO dersom du vil se om den yter ihht "reklamen".

Tallene du får virker kanskje ikke særlig imponerende men ytelsen er der.

AS SSD viser lave tall pga at den kjører tester med ukomprimerbare data.

 

 

Husk også at SF baserte SSDer ikke liker å bli benchmarket, tester påvirker ytelsen negativt.

En og annen test for å sjekke er selvsagt greit men ikke daglig, 1x per mnd er mer å anbefale om du føler at noe er galt.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

@tommelom

 

Her er de offisielle "as ssd" tallene fra ocz

 

post-137664-0-74812400-1302427091_thumb.png

Link

 

De fleste data er komprimerbare så dette er som sagt worst case.

 

 

@Nizzen

 

Kommer med mere matnyttig i dag, ble litt mye styr med Vertexen i går, endte opp med å måtte kjøre hdderase, fw er ikke solid enda ser det ut som.

Lenke til kommentar

Jeg fikk frigjort en C300 256GB som jeg har hatt i laptoppen og måtte kjøre noen tester.

 

Dette er uten rensing, den er tømt for filer og det ser ut som TRIM har gjort jobben.

 

Jeg tror det er et av de høyeste resultatet jeg har hatt på en C300, merkelig nok var det tidligere beste resultatet jeg har hatt nettopp på en brukt C300.

Det ser dermed ut som den bencher bedre etter å ha vært i bruk :)

 

post-137664-0-48971700-1302899063_thumb.png

 

AS SSD av en renset C300 64GB, ikke system SSD på Sandy Bridge 6Gb/s

post-137664-0-34266800-1302900788_thumb.png

Det var en i andre tråden som lurte på hvordan en fresh yter.

Endret av Anvil
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gleder meg til Påske. Skal finne ut hvem av disse som gir best ytelse i Macbooken min:

 

Er det noe nytt når det gjelder TRIM-støtte under Mac OS X? Det var noen rykter når de nye MBP-ene kom, men fant aldri ut om det var reell støtte eller bare "TRIM-awareness" for SSD-en, samt at det også ble skrevet noe om at det kun var for Apples egen SSD (Toshiba-en).

 

SSD-er som har god GC og ikke avhengig av TRIM har gjerne fungert best under Mac OS X - altså f.eks. SF-baserte SSD-er.

Lenke til kommentar

Gleder meg til Påske. Skal finne ut hvem av disse som gir best ytelse i Macbooken min:

 

Er det noe nytt når det gjelder TRIM-støtte under Mac OS X? Det var noen rykter når de nye MBP-ene kom, men fant aldri ut om det var reell støtte eller bare "TRIM-awareness" for SSD-en, samt at det også ble skrevet noe om at det kun var for Apples egen SSD (Toshiba-en).

 

SSD-er som har god GC og ikke avhengig av TRIM har gjerne fungert best under Mac OS X - altså f.eks. SF-baserte SSD-er.

 

Det stemmer at kun Apples SSD'er har/får støtte for TRIM, men en smart svenske har gjort det mulig å aktivere TRIM for alle SSD'er som støtter det. Sjekk ut TRIM Support Enabler.

 

Når det gjelder SSD'er som er gode på Garbage Collection, har jeg lest flere tester av Kingstons V+100 serie, som i følge AnandTech så og si er samme SSD som benyttes av Apple (de yter likt i tester).

 

The standard V+ is gone and replaced by the new V+ 100, which is what we're here to take a look at today. This drive uses the T6UG1XBG controller but with updated firmware. The new firmware enables two things: very aggressive OS-independent garbage collection and higher overall performance. The former is very important as this is the same controller used in Apple's new MacBook Air. In fact, the performance of the Kingston V+100 drive mimics that of Apple's new SSDs

post-4862-0-74667200-1302936294_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...